Olaf Bodden (ex-profvoetballer) Benefietwedstrijd

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Olaf Bodden is ook al lang ziek van ME en kreeg Rituximab, waar hij met een allergie op reageerde, helaas.....

http://www.br.de/mediathek/video/sendun ... m-104.html
of
http://youtu.be/ISzFY5xnvSs

Mijn zoon, ex gewoon voetballer en nu semi-sportjournalist hierdoor, probeert al langere tijd met hem in contact te komen, maar lukt (nog) niet. Aan Olaf trekt hij zich wel enigszins op.

Olaf zou zijn vriendin hebben weg gestuurd omdat hij het alleen moet opknappen, vindt hij.
kaki
Actief lid

Bericht door kaki »

Ontroerend verhaal en mooi filmpje.
Wat goed zo'n benefietwedstrijd en dat hij zo ook kan zorgen voor meer bekendheid met de ziekte.
Zeker goed dat zo'n sportman laat zien dat hij ook 'CFS' heeft, vooral ook voor jongens en mannen met ME lijkt me inderdaad..
lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Indrukwekkend filmpje, en wat een mooie man!
Goed idd dat hij zich zo laat zien, kwetsbaar en toch zelfbewust, rustig.
Kan mij goed voorstellen dat je zoon onder de indruk is.
En wat een nare tegenvaller, allergische reactie op rituximab... kan dus ook nog....

Ik begreep niet helemaal, de andere man die op het voetbalveld geïnterviewd werd, had die nu ook ME?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Olaf zou zijn vriendin hebben weg gestuurd omdat hij het alleen moet opknappen, vindt hij.
Komt mij op de één of andere manier wel sympathiek voor. Is hij Duits of Noors of? Heb het filmpje nog niet gezien.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid

Bericht door Grigor »

Ik als man ben blij om een man te zien die zich laat zien met M.E. en zijn beide ex prof sporter. M.E. wordt toch voornamelijk ald een "vrouwenkwaal" gezien. Zou er zelf ook meer over willen praten en publique.

Is een hele goeie uitzending. Wordt eigenlijk niks slechts gezegd.

En ja de man er bij heeft ook M.E.
lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Haha eez, wist niet dat jij M bent, mijn fout.
Idd goed ook dat hij als man erover praat. Ik vind het ook mooi dat hij zo rustig onder alles blijft, waardig.
Ik krijg zelf last van druk gedrag bij teveel prikkels, zou het niet zo goed doen op tv, helaas... mmm.
In NL zijn denk ik vooral vrouwen in beeld gekomen?
Grigor
Gevorderd lid

Bericht door Grigor »

Ja ik nu ook maar voorheen was het wel mogelijk.

Op een bepaalde manier brengt hij de M.E. materie inderdaad droger . Dat vind ik zelf wel prettig .

Enne ja zit er ook sterk over na te denken mijn naam hier te veranderen. Er werd als een " Ach meid" en dergelijke geschreven hahahaha.
lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Ai, :oops: , hoop niet dat ik mij mede schuldig heb gemaakt.
Haha maar wel leuk, weer een man erbij :wink: .
Grigor
Gevorderd lid

Bericht door Grigor »

Ben heel blij met mijn mannelijke en vrouwelijke kant. Dus het mag allemaal . Beetje off-topic . Bij wie moet ik wezen om mijn naam te veranderen?
lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Bij de modjes?
sander107
Actief lid

Bericht door sander107 »

Als ik die olaf bodden zo zie lijkt het wel of hij veel prikkels kan verdragen maar weinig kracht en energie heeft. Hij kan wel tv kijken telefoneren laptoppen enz maar niet lopen. Dat lijkt me meer een MS-achtig beeld. Omdat ME patienten vaak zeer weinig prikkels kunnen verdragen vanwege de neurotoxines.
lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

En dan is de vraag, waarin zitten de verschillen tussen MS en ME... mensen met MS hebben toch ook PEM-achtige verschijnselen enzo?

Wat ik me ook afvroeg, is hij na de trial met rituximab zo verslechterd, hoe was hij ervoor?
solstice
Actief lid

Bericht door solstice »

sander107 schreef:Als ik die olaf bodden zo zie lijkt het wel of hij veel prikkels kan verdragen maar weinig kracht en energie heeft. Hij kan wel tv kijken telefoneren laptoppen enz maar niet lopen. Dat lijkt me meer een MS-achtig beeld. Omdat ME patienten vaak zeer weinig prikkels kunnen verdragen vanwege de neurotoxines.
Patienten over een kam scheren op die manier werkt niet denk ik. D'r zijn er ook een flink aantal bedlegerig maar wel actief op de laptop, net zoals er een aantal fysiek iets actiever zijn maar weinig prikkels kunnen hebben. Ik kan zelf iig ook tv kijken, achter de pc zitten etc. terwijl ik door de herxheimers redelijk huisgebonden ben op 't moment.
lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Dat geloof ik ook, dat het een verschuivend vlak is. Ik kan als ik het goed doseer ook tv kijken. Geen Amerikaanse films, dat flitst teveel, maar zo'n Engels detectiveje gaat weer wel. Één per dag.
Of als ik weet dat ik in een omgeving kom met veel prikkels, dan moet ik dat goed plannen, dwz rusten ervoor en erna, en zorgen voor een escape, en niet te lang. Dan kan ik het even "verdragen".

Het geld voor hem ook, net alsvoor ons, de mensen zien hem als hij gezien kan worden. Niet al die andere uren dat hij alleen op zijn bed ligt.
daisy86
Actief lid

Bericht door daisy86 »

Jammer dat het Duits gesproken is, daar versta ik namelijk helemaal niks van ;)
Aan de beelden te zien leek het iig wel een mooi filmpje.
Plaats reactie