Soms zakt de moed mij echt in de schoenen en wil ik alle hoop opgeven als zelfs ME organisaties en helft van ME patienten niet door hebben waar ze mee bezig zijn.

---------------------------------
Help de toekomstige dokter!
19-11-2013
Oproep voor het Noorden van het land
Het Universitair Medisch Centrum Groningen zoekt voor hun geneeskundestudenten patiënten met Burn Out/Chronisch Vermoeidheidsyndroom/Fibromyalgie/Whiplash/ernstige hoofdpijn/PDS. De studenten gaan deze patiënten bezoeken om te interviewen. Dit in het kader van een onderwijsproject om studenten te begeleiden in hun professionele ontwikkeling als aanstaande dokter.
Hoe presenteren de studenten zich? Hoe hebben ze zich voorbereid op hun gesprek? Het is belangrijk dat de studenten begrip krijgen voor de medische klachten van de patiënt, dat ze leren luisteren en meedenken. U kunt een belangrijke rol spelen in hun opleiding.
Patiënten in de provincie Groningen, Friesland, en Drenthe kunnen meewerken aan dit belangrijke project. De ME/CVS-Stichting Nederland hoort veel klachten over artsen. Ze kunnen niet luisteren, zijn niet begripvol: dit is uw kans. U staat hier aan de basis van de verandering. Doe massaal mee, raden wij u aan.
Het zou fijn zijn als u zich zo veel mogelijk voor 30 november 2013 aanmeldt. De gesprekken kunnen vervolgens plaatsvinden vanaf 1 december 2013 t/m april 2014 op een moment dat u het schikt.
Het bijgevoegde formulier kunt u invullen en digitaal of per post sturen aan de ME/CVS-Stichting Nederland; info@me-cvs-stichting.nl
NB: Als u ons doorgeeft wanneer de studenten u gaan interviewen stuurt de ME/CVS-Stichting Nederland u een informatiepakket over ME/CVS voor de studenten
Namens het Universitair Medisch Centrum Groningen
en de ME/CVS-Stichting Nederland