website niet te bereiken

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

George
Beginner

website niet te bereiken

Bericht door George »

ik heb met enige regelmaat dat ik de website en/of het forum niet kan bereiken.
Kunnen jullie hier wat aandoen?
Teb
Tech Support
Tech Support

RE: website niet te bereiken

Bericht door Teb »

Helaas heb ik dit zelf ook al meerdere malen mee gemaakt, en is iets wat ik niet zo snel kan plaatsen. Oorzaak dus helaas dus onbekend, maar natuurlijk wordt er een oplosssing gezocht.
Teb
Tech Support
Tech Support

Bericht door Teb »

Een core-API file was aangepast, dit is ongedaan gemaakt. Aan deze kant is het vooralsnog opgelost, ik krijg geen foutmeldingen meer dat pagina's niet gevonden kunnen worden.

Graag hoor ik het wanneer jullie wel nog foutmeldingen hebben.
George
Beginner

Bericht door George »

ik kon het weer niet bereiken, na enig proberen lukte het als nog, maar kreeg toch een aantal keer de foutmelding.
Teb
Tech Support
Tech Support

Bericht door Teb »

OK. We zoeken verder...
Marloes
Gevorderd lid

Bericht door Marloes »

Bij het inloggen heb ik geen enkele last, maar inderdaad op het forum elke keer. Na elke post of terugkeer naar de index krijg ik eerst een foutmelding en moet ik op vernieuwen klikken voor ie het doet.
Keep on rockin'
Marjolijn
Oprichter

Bericht door Marjolijn »

Het klopt inderdaad dat het probleem nog niet is opgelost, ik zal er me als Teb kan dit weekend nog een keer met hem over buigen, het wordt vast spoedig opgelost, nog even geduld a.u.b!
Teb
Tech Support
Tech Support

Bericht door Teb »

Leeg voor de zekerheid de cache van uw browser. Het probleem lijkt zich niet meer voor te doen.

Laat het anders hier direct weer weten.
Marjolijn
Oprichter

Bericht door Marjolijn »

Ik heb het probleem sinds gisteren niet meer gehad, het lijkt te hebben geholpen wat Teb en ik gisteren hebben gedaan. Nog even aankijken maar.
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

Al een week of twee is het bereiken van de site rampzalig. Ik probeer het zo'n 3 keer per dag.
Dikwijls is de site helemaal uit de lucht. Of is het forum niet te bereiken doordat inloggen niet werkt. Of berichten openen lukt niet. Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is, maar ik denk dat het niet zo bevorderlijk is voor het aantal bezoeken...
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

Sowieso is het lastig dat je zoveel moet doen voordat je op het Forum zit: Eerst naar de hoofdsite, vervolgens elk bezoek opnieuw inloggen (want onthouden doet ie niet), dan klikken op "ga naar forum", dan klikken op "berichten sinds laatste bezoek", en dan weet je eindelijk of er nog iets nieuws te lezen is...
Marjolijn
Oprichter

Bericht door Marjolijn »

Jazzie schreef:Sowieso is het lastig dat je zoveel moet doen voordat je op het Forum zit: Eerst naar de hoofdsite, vervolgens elk bezoek opnieuw inloggen (want onthouden doet ie niet), dan klikken op "ga naar forum", dan klikken op "berichten sinds laatste bezoek", en dan weet je eindelijk of er nog iets nieuws te lezen is...
Zoals we al zeiden doen we hard ons best om het probleem van de foutpagina's op te lossen, dit iis niet 1,2,3 verholpen omdat we eerst moeten achterhalen waar het zit, hier zijn we nog niet achter.

Het probleem van het niet heel lang ingelogd blijven is ook al uitgebreid besproken en dat ligt aan de server die heel goed is maar op dit gebied dus helaas niet, hier is niets aan te doen want er is een contract van een jaar, daarna zal ik een andere server zoeken.

Die andere dingen vind ik niet noemenswaardig, dat je niet direct de laatste berichten op het forum kunt bekijken is dus niet waar, we hebben op de hoofdpagina dat blok met de laatste 10 berichten van het forum en op die berichten kan je daar drukken om ze direct te kunnen lezen dus zonder eerst naar de hoofdpagina van het forum te gaan. Jij drukt onderaan dat blok op 'ga naar forum' , dan kom je wel op de hoofdpagina/de index van het forum uit.

Aan dingen die verbeterd kunnen worden en aan fouten wordt hard gewerkt, vergeet niet dat het niet allemaal even snel en makkelijk gaat bij een website als dit, we doen ons best.
Verder zijn we pas sinds oktober online, ik denk dat we best blij mogen zijn met het resultaat in zo'n korte tijd.
Teb
Tech Support
Tech Support

Bericht door Teb »

Normaal spring ik alleen bij op technische aspecten, en opbouwende kritiek en suggesties voor de site komen automatisch voor de rekening van een webmaster en eventueel moderators. Maar ik wilde toch even mijn mening kwijt.
Jazzie schreef:Al een week of twee is het bereiken van de site rampzalig.
...
Dit is de reden dat dit draadje is gestart. Ik persoonlijk ben blij deze respons van de leden zelf komt. Mijn aanwezigheid is eigenlijk voor het technische vlak en de ondersteuning, maar dit helpt natuurlijk altijd, en zal ik alleen maar willen stimuleren.
Jazzie schreef:Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is, maar ik denk dat het niet zo bevorderlijk is voor het aantal bezoeken...
Dat zou ten zeerste te betreuren zijn, maar waarschijnlijk heb je wel gelijk. Gelukkig zijn de meeste leden hier bekend met de situatie: Er wordt nergens geld aan verdiend hier, en dus moeten de kosten zo laag mogelijk gehouden worden. Dus het kost vrije tijd, uren en uren, van mensen die zich graag ook voor anderen in zetten. En het kost geld, er is helaas nog geen sponsor gevonden die de volledige hosting gratis wil doen voor deze gemeenschap. Ik besteed die tijd er graag aan, al is die vrije tijd niet 24/7 beschikbaar helaas. Dat is een stukje begrip wat van de bezoekers verwacht wordt.
Jazzie schreef:Sowieso is het lastig dat je zoveel moet doen voordat je op het Forum zit: Eerst naar de hoofdsite, vervolgens elk bezoek opnieuw inloggen (want onthouden doet ie niet), dan klikken op "ga naar forum", dan klikken op "berichten sinds laatste bezoek", en dan weet je eindelijk of er nog iets nieuws te lezen is...
Over ingelogd blijven, zoals aangegeven, is ruimschoots gepraat. Is een beveiligingsinstelling van de hosting provider, waar weinig aan te doen valt. Verder heeft de admin duidelijk aangegeven hoe je, na het inloggen, met ??n klik op het laatste bericht komt. Ikzelf gebruik altijd het icoontje Afbeelding. Als je daarop klikt, kom je meteen uit op het laatste geposte bericht. Dus, inloggen, en 1 klik later ben ik waar ik wezen moet...
admin schreef:Aan dingen die verbeterd kunnen worden en aan fouten wordt hard gewerkt, vergeet niet dat het niet allemaal even snel en makkelijk gaat bij een website als dit, we doen ons best.
Verder zijn we pas sinds oktober online, ik denk dat we best blij mogen zijn met het resultaat in zo'n korte tijd.
Dikke pluim, admin. En ga zo door!
De site heeft maar ??n doel: een plek op internet waar lotgenoten steun bij elkaar zoeken, met elkaar praten, suggesties hebben, hun hart kunnen luchten, enzovoorts. Zodat niemand alleen hoeft te staan. Nu ben ik toevallig geen lotgenoot, maar heb ik zo'n respect gekregen voor de drijfveer waarmee de webmaster dit project zelf op touw heeft gezet, dat ook ik mijn vrije tijd hier graag aan besteed. Iemand helpen kost niets, las ik ergens in een signature. Wow.
George
Beginner

Bericht door George »

hallo allemaal,

volgens mij is het probleem opgelost. ik heb tot nu toe geen fout meldingen meer gehad.
Teb
Tech Support
Tech Support

Bericht door Teb »

Laten we hopen dat het inderdaad nu opgelost is.

En een pluim voor jou George, bedankt voor het aankaarten van het probleem. en dit berichtje natuurlijk, de respons is erg belangrijk!
Gesloten