Antiviraal middel (Vistide)????

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Antiviraal middel (Vistide)????

Bericht door Grigor »

http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... -1067.html

Vond dit toch wel enorm nieuws maar nog geen thread hierover.

Wat is jullie mening hier over??

Was wat huiverig over dat het slecht was voor de nieren maar CMX001 schijnt dit op te lossen.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Antiviraal middel (Vistide)????

Bericht door plassterk »

Ja ik ben ook benieuwd. 13 jaar geleden was er even sprake van dat ik cmv zou hebben toen ik voor het eerst bij de huisarts met klachten kwam. Bij dr. meirleir ben ik niet positief getest voor cmv ebv of HHV 6. Maar toch herken ik mij perfect in de klachten, van de case studies die Peterson beschrijft in het artikel. Ik zou bijna zeggen als het zo veilig is als ze zeggen zou ik het bijna gewoon proberen, mocht ik op een of andere manier aan de drug kunnen komen. Het moet eerst nog op de markt verschijnen natuurlijk. Kunnen mensen dan bijvoorbeeld vijf jaar lang een actieve HHV 6 infectie hebben vraag ik mij af.

groetjes
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik weet niet precies hoe het zit.

Maar tot nu toe werd volgens mij gedacht dat die Herpes virussen niet echt aktief zijn. Maar ik heb wel CMV en EBV en volgens mij helpt dit middel het helemaal uit het bloed te krijgen??
Misschien niet goeg gelezen.

Inderdaad als het vergoed wordt dan zeker gaan proberen . Op zich is het al een goed teken dat er meer medicijnen komen. Hopelijk wordt dit snel goed gekeurd.
Iedereen is het wachten wel zat natuurlijk.

Wat ik wel bijzonder vond is dat hij aangaf dat hij het stigma van vrouwen ziekte een beetje wou doorbreken.
Wij mannen hebben het ook en voor vrouwen lijkt het me gewoon erg genoeg dat het afgedaan wordt als een vrouwenkwaal.
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Wij hebben zelf goede ervaring met Valcyte (antiviraal middel) Mamoes
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Oh vertel eens meer?
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Onze dochter is sinds behandeling met Valcyte vooruit gegaan. Lage dosis vanwege altijd heftig reageren op allerlei spullen. Zowel op medicatie als op suplimenten als voedsel. Ook GcMaf gebruik. Zij is niet meer bedlegerig. Nu is Valcyte behandeling gestopt en nog lichte dosis GcMaf en tot nog toe gaan ze kleine stapjes vooruit
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Op Google kun je Valcyte vinden oa ook voor cmv
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ok ja heb het even bekeken. Er zijn inderdaad verschillende die wel wat doen zoals Nexavir en GcMaf.

Maar deze middelen zoals Rituximab of Vistide is toch wel een andere league??
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Interessant allemaal! Er was al bekend dat een antiviraal middel wel vaker hielp maar dit CMX001 schijnt dan ook nog (redelijk?) veilig te zijn. Weet iemand wat het middel precies doet? Rituximab doet iig wat anders lijkt me.
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Over dit topic heeft asje het josje!
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@plassterk Zie jij dan verschil bij de symptomen van bijv bij Borellia en co's en die van HHV-6, CMV EN EBV?

Dat is juist wat ik dubieus vind bij 'aan alle symptomen voldoen van Lyme', terwijl die precies hetzelfde zijn als die van ME iha. Behalve de grote paarsrode huidvlekken/verdunnende huid, maar daar hoor ik mensen niet over (zie eens plaatjes daarvan op google).
Life smells...
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

gevonden, liep idd achter! :wink:
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

@asje

Nu dat lyme komt natuurlijjk nu uit de lucht vallen. Ik heb al 13 jaar ME en tot een half jaar geleden ofzo, beschouwde ME'ers zich niet als Lyme patienten. Waarom was dat onderscheid toen zo vanzelfsprekend?
Misschien omdat ik nooit de bij lyme bekende halfzijdige gezichtsverlamming heb gekregen of hersenvliesontsteking, geen probelemen met dubbelzien of problemen met het gehoor. Geen plotselinge doofheid, geen zeer heftige pijn in een arm of been of in de romp, geen urineverlies. Kortom geen aandoeningen van het zenuwstelsel. Geen hartritmestoornissen, geen hoofdpijn niet zweten of koorts.

De klachten zijn wel: zeer griepachtig kunnen voelen of een alcoholkater. Verminderd herstel na inspanning, verminderd fysieke inspanningscapaciteit, zeer verminderd congnitief functioneren (brainfog).

vroeger had ik daarbij dan gekke spierpijnen en spierkrampen, ook gelijk enorm gekke nekkramp als ik las of spierpijn in de bovenbenen als ik begon met lezen. Tja dat zou lyme kunnen zijn. Dat lijkt wel op aangetaste zenuwbanen.

Maar goed. Ik herken me dus meer in die leraar met griepachtige klachten die het werk van zijn leerlingen niet kon nakijken.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Edit op mijn vorige berichtje hierboven: iemand wees me er op dat zelfs die paarsrode vlekken ook voorkomen bij herpesvirussen, idd.

@plassterk Ik heb nu 24 jaar ME dus ik weet 't. Het is dat nu heel veel mensen zich laten testen op Borellia en co's. Maar als net zo veel mensen zich op dit moment zouden laten testen op herpesvirussen zou er net zo veel uitkomen.

Ik geloof toch echt dat al die symptomen die jij opnoemt die jij niet hebt ook bij herpesvirussen voorkomen.

Zeer verminderd cognitief functioneren is wel het zenuwstelsel .
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

De halfzijdige gezichtsverlamming, Bellse parese, komt ook bij herpes voor.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Plaats reactie