Hi sterre,
sterre schreef:Tja momenteel hier ook hopeloos. Handen, polsen, knieeen, armen, rug en schouders zijn momenteel het ergst. Ben naar reumatoloog geweest en diagnose fibromyalgie. Huisarts wil mij niets anders voorschrijven dan paracetamol maar soms red ik het hier niet mee. Hij stelde voor naar de revalidatie arts te gaan die gaat dan medicijnen bekijken en wat ik nodig heb om te kunnen functioneren. Dus ik wacht op een oproep.
Hebben jouw huisarts en reumatoloog ook verstand van Lyme? Of niet?
En ik ben het even kwijt

, je moet mijn geheugen even helpen opfrissen

..... ben je ook eens bij een neuroloog geweest? Of niet?
Neurologen moeten namelijk ook van Lyme weten en er op laten onderzoeken om het uit te sluiten, zie de site NVN (Nederlandse Vereniging voor Neurologie):
Bron:
http://www.neurologie.nl/publiek/patien ... europathie
Wat is de oorzaak
Er zijn veel verschillende type polyneuropathieën, elk met een andere onderliggende oorzaak. De oorzaken zijn te verdelen in de volgende categorieën:
Polyneuropathieën als gevolg van een:
- stofwisselingziekte, bijvoorbeeld suikerziekte of een stoornis van de schildklier of nieren;
- deficiëntie, een tekort aan bepaalde stoffen, bijvoorbeeld vitamine B;
intoxicatie, een overmaat aan bepaalde stoffen, bijvoorbeeld alcohol of vitamine B of bij behandeling met chemotherapeutica (anti-kankermedicijn);
- erfelijke aandoening, bij een afwijking in het erfelijk materiaal; infecties, bijvoorbeeld lepra, AIDS, Borrelia (=Lyme);
- auto-immuunaandoening, een verstoorde immuun/ontstekingsreactie van het lichaam, gericht tegen lichaamseigen weefsels en cellen.
Fibromyalgie is nogal eens een misdiagnose:
Bron:
http://www.tekenbeetziekten.nl/misdiagnoses/
De ziekte Lymeborreliose wordt wel eens genoemd "de grote imitator", ze kan vele ziekten imiteren. Patienten die zich geen tekenbeet herinneren en geen rode kring hebben gehad waaruit kan blijken dat er duidelijk sprake is van de ziekte van Lyme, krijgen nog wel eens de volgende diagnoses:
MS
ME/CVS
Reuma
Fibromyalgie
Epstein Barr virus(Pfeiffer)
Arthritus,
Lupus (LSE)
ALS
Alzheimer
RSI
ADHD
Hartkwaal
Polyneuropathie
Parkinson
DNH heeft Lyme aangetoond, ik weet dat regulier daar niet in geloofd en houd je gewoon voor jezelf. Maar dat sluit niet uit om toch nog eens bij de HA aan te dringen op onderzoek naar Lyme?, bijvoorbeeld via Pro Health? die heeft namelijk een nieuwe test.
Ik denk persoonlijk dat je niet veel zult hebben aan revalidatie arts, dan krijg je waarschijnlijk pijn-medicatie, dat helpt misschien een tijdje, maar de oorzaak wordt daarmee niet weggenomen en de pijn zal blijven bestaan.
En aan actief bewegen/sporten zul je niets hebben, want daar komt een revalidatie arts waarschijnlijk vast ook mee aanzetten....
Groetjes, Louisa