Afgelopen maandag beide verstandskiezen boven laten trekken. (Zou eerst 1x ab krijgen ivm lekkende klep, maar dat ging plots niet meer door. Ook geen hechting of spuitje om te spoelen) Dinsdagavond nam pijn en zwelling steeds meer toe. Donderdag was het niet meer te houden, had ik alle tekenen van ontsteking en was ik koortsig. 's Middags bezoek aan de kaakchirurg en bleek een ontsteking rechts te hebben. Hij kon zo met een spatel in 1 keer drukken op de zere plek. Volgens hem was de ontsteking zelf veroorzaakt door het spoelen met een steriel spuitje uit de EHBOdoos voor mijn caafs, maar ben dat pas gaan doen zodra de pijn toe nam. Ook gespoeld zonder dat het spuitje de wond raakte en met water met wat zout. Kreeg instructies dat ik op een gaasje met waterstofperoxide wat verdund is met water moet kauwen voor een minuut.
Binnen 24 uur een enorm positief verschil qua zwelling en pijn. Echter nu lijkt alles weer van voren af aan te beginnen.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Pijn en zwelling nemen weer toe en ik heb weer alle tekenen van ontsteking. De smaak en reuk die ik heb is een doucheputje goed schoonmaken is er niets bij.

Jagges.
Ligt dit gedoe nu aan mij of aan de ME dat de wondgenezing zo verstoord is?