antwerpse lotgenoten voor leuke steungroep

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

tinnie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 jan 2008, 14:01
Locatie: antwerpen

antwerpse lotgenoten voor leuke steungroep

Bericht door tinnie »

ik ben op zoek naar een manier om mijn leven met ME, zonder familie of partner, draaglijker te maken, iets zinvoller ook, fijner, het is heel erg zwaar zo alleen.

ik denk er dan vb aan om met een andere of meerdere patienten vb om de 14 dagen af te spreken, vb elke eerste en elke derde vrijdag van de maand, zeg zomaar,
om iets heel gewoon te doen, een koffie drinken in een leuke koffiebar, een wandelingetje aan de schelde, een steungroep maken, afspreken om een boek te lezen en het erover te hebben, wat scrabble, naar de film, weet ik veel, iets wat een band kan scheppen, en structuur kan geven, waar je samen ook kan lachen, erbij kan horen..het hoeft niet sullig te zijn,en op maat van ME

het moet klikken natuurlijk, maar als je niet probeert, weet je 't niet.
en we engageren ons ertoe om echt samen te komen, natuurlijk, anders weet je nooit of je iets blijvends kan uitbouwen.

zelf kan ik maar een paar uurtjes in de namiddag actief zijn, maar wil het daarmee proberen,

leeftijd doet er niet toe. zelf ben ik 48, jong van geest ;-), en was vroeger werkzaam in de kunsten

lang op de computer zitten is geen optie voor me (jammer genoeg)

ik denk in eerste instantie aan alleenstaanden omdat ervaring me leert dat mensen die omringd zijn door partner, kinderen en familie, doorgaans dit soort eenzaamheid niet kennen, al zijn mensen met familie natuurlijk ook hartelijk welkom!

ik dacht zo, er moeten toch andere ME patienten zonder familie zijn die dit ook meemaken en zoeken, en alleen zijn,

Interesse? laat gauw iets weten,
tinnie
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

antwerpse lotgenoten voor leuke steungroep

Bericht door diederik »

Of dat structureel lukt (elke 2 weken), weet ik nog niet :) er zijn de laatste tijd teveel 'verplichtingen' om daar altijd fut voor te hebben. Maar af en toe lijkt me da wel plezant ja :)


Boeken lezen lukt nog altijd ni echt goed ivm concentratie, maar de rest klinkt als een goed idee! Zijn zowat de dingen die ik af en toe met mijn moeder of grootmoeder doe (film, scrabble), dus kan het evengoed ook af en toe met ulle doen ;)
Ik weet weinig.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

antwerpse lotgenoten voor leuke steungroep

Bericht door diederik »

NB ik denk ook wel dat zoiets structureel moet zijn hoor -bv alle 2 weken- anders komt het er op den duur nooit van en draait uw plan in de soep, ik bedoelde alleen dat ik zelf wslk niet elke keer aan zo'n ding zou kunnen deelnemen :)
(speel al elke week spellekes met een neef en zijn vrienden, en nog een extra vaste verplichting op mijn agenda is er efkes teveel aan, mentaal gezien vooral dan)
Ik weet weinig.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

antwerpse lotgenoten voor leuke steungroep

Bericht door sowfia »

Heel leuk idee!! Aan zo'n sociaal contact moeten zeker en vast meer mensen nood hebben.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

antwerpse lotgenoten voor leuke steungroep

Bericht door marlène »

Tinnie

ik bewonder je idee en wens je alvast veel aanhangers toe!
Houden jullie de niet-leden ook op de hoogte van de clubactiviteiten?
Als lijf en (familie)leden het toestaan, lukt het misschien wel eens om mee te komen scrabblen!

Groetjes!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

antwerpse lotgenoten voor leuke steungroep

Bericht door Lea »

Een heel tof idee, Tinnie! Ik hoop dat er genoeg mensen zijn die kunnen meedoen.
groetjes
tinnie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 jan 2008, 14:01
Locatie: antwerpen

Bericht door tinnie »

dank hoor voor jullie lieve reacties!

@marlène
ja hoor, zodra er een clubmoment :wink: komt laat ik zeker iets weten.
nog even wachten op meer reacties.

@diederik
ja tof dat je mee wil doen als tkan
en lezen is voor mij ook moeilijk zenne
maar ik zie dat dan meer als een lange-termijn-meer-maandenproject tussendoor..hoeft ook niet perse, alle ideeën welkom
en ja, ik denk ook dat het op regelmatige vaste dagen moet, anders komt het er niet van
efkes bekijken of het van de grond komt .. :)
en anders zien we wel wat wel kan, ik ga alvast een scrabble-setje aanschaffen :wink:


ik mik op augustus voor een eerste keer,
allez roulez, wie nog
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

Als ik vrij ben en me een beetje goed voel kom ik zeker ,supergezellig :D
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

En ik speel ook graag scrabble trouwens ;-)
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

met onze typische dyslexie wordt die scrabble vast héél gezellig!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
vira
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 sep 2010, 12:06
Locatie: Antwerpen

Bericht door vira »

Hallo Tinnie,

Een heel tof initiatief! De eerste keren gewoon iets gaan drinken en zien wat we kunnen doen? Het is misschien een goed idee om in het begin bijvoorbeeld 1 vaste dag per maand te nemen en elkaar wat beter te leren kennen. Mijn activiteitenniveau is ook heel laag. (Ter info: we hebben mekaar ontmoet op 12 mei aan de Wapper en zijn nog samen naar de Panos geweest. Toen heb ik ook Sowfia en Diederik gezien.)

Groetjes, Vira
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Ik wou maar even zeggen dat het momenteel slecht gaat met tinnie, dus ze gaat een tijdje niet kunnen antwoorden hier, en afspreken zal ook even moeten wachten.
Gebruikersavatar
vira
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 sep 2010, 12:06
Locatie: Antwerpen

Bericht door vira »

Dag Sowfia,

Dank je voor het plaatsen van dit bericht. Wens haar het allerbeste!
Uitgesteld is verre van verloren!

Groetjes, Vira
Gebruikersavatar
allura
Actief lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 feb 2011, 23:39

Bericht door allura »

Hey,

Ik woon in Schoten, niet zo ver van Antwerpen dus. Ik ben 26, alleenstaande. Zo'n bijeenkomst is een erg leuk idee, en ik zou heel graag deelnemen! Of dat iedere keer zal lukken is nog de vraag, maar zoals al eerder gezegd: als je het niet probeert, weet je het niet!

Ik hoop dat je je snel beter voelt. :)
tinnie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 jan 2008, 14:01
Locatie: antwerpen

Bericht door tinnie »

hoi allemaal,
na de vliegende start die ik nam met de steungroep ben ik weer boven water gekomen! het is me wat ziek zijn.
eigenlijk zou er een gezond iemand dit moeten doen he, is er niet een gezonde persoon die meeleest en de steungroep wil trekken?
-je weet maar nooit-
laat dan zeker van je horen! je bent nodig.

ok ik stel voor om een eerste keer af te spreken voor een koffie op
dinsdag 16 okt en dan zien we wel verder.
om halfdrie in de roscam op de vrijdagmarkt (op 7' lopen van groenplaats)
in antwerpen.
vira, allura en anderen, ik hoop dat jullie er kunnen zijn.
groetjes tinnie
Plaats reactie