Plakkersleed

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Plakkersleed

Bericht door stargazertje »

Via de Parkstadkliniek heb ik nu 2 kastjes bij me gedragen voor een wat langere registratie + de benodigde plakkers. Echter telkens als de plakkers eraf mogen komt mijn huid megarood,geïrriteerd onder vandaan en heb ik blauwe plekken en onderhuidse bloedingen. Er af halen is ook echt geen pretje door de pijn. Als de plakkers er op zitten heb ik vaak enorme jeuk en ook pijn. :(

Is dit herkenbaar? Vroeger heb ik ook genoeg pleisters en plakkers moeten dragen, maar had ik niet de reactie die ik nu heb. Maak me er een beetje zorgen over dat mijn lichaam zo mega reageert. Is er iets aan te doen?
Gast

Plakkersleed

Bericht door Gast »

ik heb dat zelf ook
als ik opgenomen ben geweest met hartritmestoornissen/ablatie zijn er ook plakkers gebruikt of dopjes die zich vastzuigen op de huid
hierdoor ook irritatie van de huid en/of onderhuidse bloedinkjes
het is volgens mij wel een allergische reactie, ik kan ook niet meer tegen jodium(infuus)
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Plakkersleed

Bericht door stargazertje »

Ik kan volgens mij ook niet tegen een hoop Jodium. Was een paar uur na contrastvloeistof voor een CTscan (waar als het goed is jodium in zit) net een kruising tussen een krab en een teletubbie. Alles zwol op en had overal rode vlekken.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Plakkersleed

Bericht door malu »

Ik vraag altijd om speciale extra-hypo-allergene plakkers maar het probleem is meestal die geleidingsgel die erin zit.

Er valt denk ik weinig aan te doen, ik zou er een kalmerende creme op smeren of als het regelmatig moet vragen aan je huisarts of bij de apotheek of er iets bestaat als een antihistamine-creme...
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gast

Plakkersleed

Bericht door Gast »

ik krijg nu ,als ik nog jodiumcontrast vloeistof nodig heb een goedje waardoor ik niet meer allergisch reageer, ik zou het de volgende keer dan maar melden, de huiduitslag is vaak de 1e reactie, het kan veel erger worden bij een volgende keer
mijn romp was vuurrood, de ledematen gespikkeld rood, eerst branderig als of je zonnebrand hebt, daarna een week vreselijke jeuk gehad, ondanks medicatie
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Het klinkt inderdaad als een allergische reactie. Zeker even melden, er zijn vast wel andere plakkers want je bent vast niet de eerste of enige die er last van heeft.
Overigens kan een allergie inderdaad opeens ontstaan, heel normaal, maar wel heel vervelend
Plaats reactie