Lichaamstemperatuur daalt (ipv stijgt) bij activiteit?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid

Lichaamstemperatuur daalt (ipv stijgt) bij activiteit?

Bericht door stargazertje »

Bij/na een activiteit heb ik tegenwoordig een boeier van een hoofd, heel heet en ook staat het zweet overal. Echter heb ik gemerkt dat mijn temperatuur flink daalt bij een activiteit? Na de activiteit gaat hij weer omhoog. Is dit te verklaren? Je zou toch denken dat de temperatuur omhoog zou moeten gaan als je bezig bent?
pauliene
Moderator
Moderator

Bericht door pauliene »

Hey Stargazertje

Heb pas geleden gemerkt dat ik hier ook last van heb. Voor mijn gevoel heb ik op zulke momenten hoge koorts maar niets is minder waar. Normaal is mijn temperatuur altijd aan de hoge kant (37.7-38.2) maar bij activiteit gaat hij omlaag naar een normale 36.5. De enige verklaring die ik hiervoor kan bedenken is dat door het zweten je lichaam afkoelt en de temperatuur dus omlaag gaat.

Groetjes Pauliene
sesaffie
Actief lid

Bericht door sesaffie »

Ik heb hier ook last van.
Ik heb normaal een temperatuur van tussen de 36.0 en 36.5, maar als ik me inspan of het gevoel heb dat ik koorts heb, kan ik zakken tot 35.0.

Ik weet er niet heel veel van, maar als ik het goed begrepen heb van DML ligt dat aan de hypothalamus. Weet niet of dat een algemene regel is :wink:

Groetjes,
Sesaffie
Plaats reactie