Dat we het sneller te koud of te warm hebben is bij iedereen al bekend denk ik.
Maar herkennen jullie het ook dat je door de ME (of POTS) de warmte of kou niet kwijt lijkt te kunnen?
Wanneer ik te lang in warmte of kou ben blijft dat in mijn lijf zitten en duurt het lang voordat het eruit is.
Wanneer ik te lang in kou ben geweest bijvoorbeeld lig ik ooit meer dan een uur met warme kleding en meerdere lagen dekens.
Nog voel ik dan koud aan en lig ik ooit zelfs te klappertanden van de kou.
Nu ook met de warmte, even met de buren buiten zitten kletsen in de zon.
Daarna binnen gelijk bij de waaier gaan zitten, maar de hitte blijft dan in mijn lijf zitten.
Herkennen jullie dit?
warmte/kou niet kwijt kunnen
Moderator: Moderators
ik heb exact hetzelfde, zojuis in andere topic beschreven
ik kan niet tegen kou, als mijn voeten eenmaal koud zijn, warmen ze niet vanzelf meer op....dus fleecdeken, warme kleren, zilvergaren sokken, en een electrische voetenwarmer(echt een aanrader! zolang je koude voeten ehbt, warm je gewoonweg niet op)
maar tegen de hitte kan ik helemaal niet, kan ook niet transpireren, en dan arak je de warmte ook niet goed kwijt, denk ik
ik kan niet tegen kou, als mijn voeten eenmaal koud zijn, warmen ze niet vanzelf meer op....dus fleecdeken, warme kleren, zilvergaren sokken, en een electrische voetenwarmer(echt een aanrader! zolang je koude voeten ehbt, warm je gewoonweg niet op)
maar tegen de hitte kan ik helemaal niet, kan ook niet transpireren, en dan arak je de warmte ook niet goed kwijt, denk ik
Ik transpireer juist als een gek, maar ook dat helpt me helaas niet.
Bij mij zit de kou en hitte dan niet zozeer in 1 lichaamsdeel, maar in heel mijn lichaam.
Ooit wil lang onder een warme douche staan wel eens wat helpen om op te warmen.
Maar ik heb ook niet altijd de energie om dat steeds te doen.
Bij mij zit de kou en hitte dan niet zozeer in 1 lichaamsdeel, maar in heel mijn lichaam.
Ooit wil lang onder een warme douche staan wel eens wat helpen om op te warmen.
Maar ik heb ook niet altijd de energie om dat steeds te doen.
een warme kruik klaar maken werkt ook goed voor de voeten. en in de winter doe ik 2 kruiken maken, anders kom ik echt niet in slaap.
in de zomer op die warme broeidagen doe ik veel bij mijn ventilator zitten.
en ja ik heb ook moeite om de warmte in en uit in het lichaam te krijgen.
in de zomer op die warme broeidagen doe ik veel bij mijn ventilator zitten.
en ja ik heb ook moeite om de warmte in en uit in het lichaam te krijgen.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Yep heel herkenbaar helaas.
Dit is een ding waar ik best veel last van heb.
Ik heb het zooooo snel koud en kan dan haast niet opwarmen.
Ik maak ook altijd een warme kruik aan mijn voeten dat helpt echt heel goed. Als mijn voeten warm worden dan heel langzaam aan wordt de rest ook warm. Ook de hitte raak ik niet goed kwijt het voelt dan zo benauwd en toch zweet ik wel dus daar ligt het ook niet aan. Het is net of mijn temperatuur meter kapot is.
Dit is een ding waar ik best veel last van heb.
Ik heb het zooooo snel koud en kan dan haast niet opwarmen.
Ik maak ook altijd een warme kruik aan mijn voeten dat helpt echt heel goed. Als mijn voeten warm worden dan heel langzaam aan wordt de rest ook warm. Ook de hitte raak ik niet goed kwijt het voelt dan zo benauwd en toch zweet ik wel dus daar ligt het ook niet aan. Het is net of mijn temperatuur meter kapot is.

- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer: