Moe na nacht slapen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Moe na nacht slapen

Bericht door sterre »

Ik ben zo moe sóchtends na een nacht slapen. Ik ga sávonds fitter naar bed dan dat ik eruit kom terwijl ik eigenlijk helemaal geen avondmens ben. Gebeurt er wat in mijn slaap denken jullie of is het normaal bij ME?

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Moe na nacht slapen

Bericht door felixloena »

Veel mensen met me hebben een slaapstoornis.

In mijn geval: ik dacht altijd goed te slapen, maar werd ontzettend moet wakker. Na slaaponderzoek bleek dat ik nauwelijks in de diepe slaap kwam, waardoor ik dus niet uitrustte.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Moe na nacht slapen

Bericht door stier »

Ik denk dat we dat bijna allemaal hebben. Ik sta elke ochtend doodmoe op, daar komt het wel op neer. Het beste moment van de dag is geregeld 's avonds laat.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Moe na nacht slapen

Bericht door Izzy »

stier schreef:Ik denk dat we dat bijna allemaal hebben. Ik sta elke ochtend doodmoe op, daar komt het wel op neer. Het beste moment van de dag is geregeld 's avonds laat.
Helemaal mee eens, ik ben ook echt kapot 's ochtends.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Moe na nacht slapen

Bericht door Lea »

Hier juist hetzelfde.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Moe na nacht slapen

Bericht door stier »

Toch wel raar eigenlijk he. Hoe kun je nou moeier worden van slapen? :-S
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Moe na nacht slapen

Bericht door Lea »

Misschien door de bijwerkingen van de slaapmedicatie? Zo blijven we in een cirkeltje draaien.
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Moe na nacht slapen

Bericht door flowerpower3 »

Heb ik ook, is dat niet een van de slaapstoornissen? Moe naar bed en moe weer wakker, jezelf uit bed moeten slepen..Volgens mij heeft het te maken dat je niet in de juiste slaapfase komt, en dan dus niet uitrust.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Moe na nacht slapen

Bericht door stier »

Ik weet het niet, ik heb geen slaapmedicatie, meestal slaap ik goed. Volgens degene die soms naast mij slaapt, slaap ik ook diep en rustig. Toch word ik moe wakker. Er zit gewoon iets in mijn lijf dat energie vreet.

Ik had hier net 2 kinderen op bezoek. Werkelijk, als je ziet wat die een energie hebben, dan realiseer je je nog eens te meer dat wij echt behoorlijk ziek zijn.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1449
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Moe na nacht slapen

Bericht door semma »

stier schreef:Ik denk dat we dat bijna allemaal hebben. Ik sta elke ochtend doodmoe op, daar komt het wel op neer. Het beste moment van de dag is geregeld 's avonds laat.
Bij mij is dat zo door de zeer lange aanloop. En irritant vaak na een inzinking waarin het niet lukt om redelijk tijdig in bed te komen en dan hoppa, over de vermoeidheid heen met pseudo-energie.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik word al jaren moe wakker, wetende dat ik vaak wakker was geworden. Uit slaaponderzoek is gebleken dat ik niet alleen bewust wakker word maar ook meerdere keren onbewust. Mijn hersenen schieten dan aan zonder dat ik wakker word.
Ja dan is het niet gek dat je moe bent bij het opstaan..... :roll:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ben altijd doodmoe als ik wakker word. en enorm veel pijn meteen
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Heel herkenbaar idd. Volgens DML 'verstoren alphagolven de deltagolven in de slaap van ME-patiënten'. Ofwel, we komen niet goed in onze diepe slaap.

Ik word 's nachts ook tientallen keren wakker (blijkt uit slaaponderzoek), vooral na +/- 4.30 uur is er een soort halfslaap waarbij ik dus vaak wakker word, veel droom en ook mijn hart de raarste dingen doet.

Als ik overdag teveel heb gedaan of teveel prikkels heb binnengekregen slaap ik 's nachts veel onrustiger, inslapen duurt dan ook langer. Zonder 's avonds een uitgebreid afbouwritueel van rustig mediteren, lezen etc. is de slaapkwaliteit al helemaal waardeloos.

Ik kijk uit naar de dag dat ik me wel een keer goed voel bij het opstaan.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Sterre,

Ik vraag mij oprecht of je wel ME hebt als je niet doodmoe wakker bent bij het opstaan :roll:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

@ VGM dit heb ik inderdaad ook. Ik heb het meestal ontzettend koud maarrrr als ik het warm heb dan kan ik de hitte ook niet kwijt raken echt heel raar.

Ik was ook altijd wel moe bij het opstaan maar het wordt steeds erger lijkt het wel pffff. Misschien moet ik eens een slaaponderzoek laten doen. Maarja dan denk ik weer wat schiet ik ermee op? Ik heb al zoveel geprobeerd en gedaan ben er een beetje flauw van moet ik zeggen.


Groetjes,
Sterre
Plaats reactie