Te hoge bloeddruk

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ondine
Actief lid

Te hoge bloeddruk

Bericht door ondine »

Als ik mensen ontmoet (gewoon met vrienden ga eten of naar medische onderzoeken ga), wordt ik er gemakkelijk moe van maar er komt heel vaak daarbij ook hoge bloeddruk (zoiets van 17/10) die moeilijk weg te krijgen is. Hebben jullie dat ook ?
sandramarije
Beginner

Te hoge bloeddruk

Bericht door sandramarije »

Ik heb ook last van hoge bloeddruk (gehad), ik slik er nu al een hele tijd medicijnen voor en de bloeddruk is nu netjes te noemen.
De vermoeidheid is er nog steeds.
ondine
Actief lid

Te hoge bloeddruk

Bericht door ondine »

Ik heb inmiddels ook medicatie gekregen voor de bloeddruk.
mieperdepiep
Gevorderd lid

Bericht door mieperdepiep »

Ik heb ook een te hoge bloeddruk, al vanaf mijn puberjaren. Het is echt een familiekwaal
Ik krijg hier ook medicijnen voor, maar ik heb zulke goede dingen gehoord over Q10 en Omega 3 dat ik die maar eens ga proberen. Ik hoop toch ooit weer eens zonder medicijnen te kunnen
@Ondine: of ik met dat soort situaties ook een hogere bloeddruk krijg weet ik niet, zovaak wordt mijn bloeddruk namelijk niet opgemeten
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

In rust is mijn bloeddruk redelijk, licht verhoogd of soms niet. Maar als ik met vriendinnen praat, een telefoongesprek voer of me inspan vliegt het omhoog net als bij Ondine. Ik heb zelf een bloeddrukmeter en meet 'm af en toe, vandaar dat ik het weet. Ook voel ik het meestal. Volgens Dr. Visser, de cardioloog kan het komen door een verkeerde regulatie van de bloeddruk.

Ondine: de waarden die jij noemt zijn zo laag dat je het niet overleeft. Woon je misschien in België en gebruiken ze daar andere waarden dan in Nederland? Een bloeddruk van 120/80 is uitstekend, 170/100 is veel te hoog.

Groetjes, Ariadne.
Plaats reactie