Zetmeel en suiker intolerant?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
kel
Actief lid

Zetmeel en suiker intolerant?

Bericht door kel »

Hallo!

Zijn er meer mensen die ontzettende darmklachten hebben en een ontlastingtest hebben gedaan bij MGLab of ergens anders?
Bij mij kwam er uit PH van 5.8 en ontlasting zat vol met zetmeel... dus ofwel die verteer ik op de een of andere reden niet meer!
Ook kan ik sinds een week of 6 niet meer tegen suiker en fructose en nu dus ook al niet meer tegen koolhydraten! (en dan eet ik al melk,tomaat, kiwi,pinda vrij!) dus ofwel ik kon al bijna niets meer eten maar nu houd dus alles op als ik niks meer kan pakken!

Zijn we meer mensen die dit hebben, die weten wat de reden is en oplossing?
En hoe het komt (oorzaak?).

Ik heb besloten een HPU test te laten doen omdat ik 13 punten van de 14 had en je dan meestal ook niet meer tegen koolhydraten/zetmelen kunt! en suikers.

En ik slik al een tijdje pancreasenzymen, daarmee gaat het iets beter.
Maar mijn opgeblazen buik, vol gas :? :oops: blijft! en pijn,pijn,pijn in darm en nog steeds wel brijige lichte ontlasting!

Iemand tips, oplossing of ervaring ermee ??
gezondverstand
Actief lid

Zetmeel en suiker

Bericht door gezondverstand »

Beste Kel,

Je hebt Candida Albicans, net als ik.
Candida schimmel ontstaat in een lichaam dat te zuur is door teveel aan suiker en slechte koolhydraten en daardoor ontstaat er dysbiose in de darmen.
Een overgroei aan slechte en een tekort aan goede darmbacterieen.
Ik had hier al 30 jaar last van.

Maak het lichaam minder zuur door geen suiker meer te eten,
dat doe ik ook al een jaar en het gaat uitstekend.
Dit houdt dus in: geen suiker meer in koffie en thee, geen frisdrank,chocolade,snoep,koek,gebak,jam,stroop enz.
Ik mag verder geen kaas, geen champignons,geen wijn en bier, geen tomaat.
Dat was erg wennen in het begin: gewoon afkicken was het maar ik voel mij nu uitstekend.

Ik gebruik ook nog homeopatische korrels om de Candida uit te roeien...
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Zetmeel en suiker

Bericht door verlorengezondheidman »

@Kel,

Ik heb net als jullie Candida Albicans.

Mijn hele lichaam wordt geteisterd door chronische schimmelinfecties en ik vermoed dat dit door mijn ME komt, maar mijn huisarts doet hier niks mee.......
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
gezondverstand
Actief lid

Candida

Verlorengezondheid:

Je huisarts kan er ook niks mee!

Hij kan het niet aantonen laat staan behandelen.

Ik ben al een jaar bezig met homeopatische korrels om het eruit te krijgen.

Ik hoop dat het nu weg is als ik voor controle moet .

En ik zal me altijd aan het dieet moeten houden, dat is geen straf hoor want ik voel me uitstekend.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Mag ik vragen wat je dan zoal eet?
gezondverstand
Actief lid

Candida

Nou , daar komt het..

Als ontbijt 2 kiwi's ( of ander fruit) voor de vitamientjes
Magere franse kwark en gewone droge muesli.
Ik doe de kiwi's door de kwark.
Gewoon brood mag uiteraard ook maar ik ben niet zo'n brood liefhebber zeker niet 's morgens.

Een rijstwafel bij de koffie, of eierkoek bijv.

Je gaat automatisch meer eiwitten eten en bij de verbranding van eiwitten is geen insuline nodig. Daardoor blijft je bloedsuiker spiegel op peil en dat voorkomt weer dat je gaat snaaien : naar... juist : koek,snoep,chocolade enz.

Verder : gewoon brood met vleeswaren, pindakaas, Heinz sandwichspread en vaak ook een gebakken eitje of gekookt eitje.
Van Cereal zijn genoeg producten te vinden met weinig suiker of vervangende zoetmiddelen
Ook in de Gezondheidswinkels is genoeg te vinden maar is wel prijzig.
Gewoon aardappelen, veel groente en stukje vlees of vis of ei.
Ik neem nooit een toetje, hooguit magere yoghurt zonder suiker of wat ook.

Pasta, rijst enz. eet ik ook hoor, wel met veel groenten erin.

Verder alles laten staan waar suiker in zit; wel veel fruit, ( matig met bananen en druiven) veel noten, veel rauwe groenten, en veel water drinken.
Zoveel mogelijk vers koken.
Er is op internet ook veel te vinden op het gebied van anti Candida-recepten.
kijk ook eens op : RAW food-dieet.

En ja, zo met het Paasweekend was het echt wel eens lastig hoor.
En je wilt ook niet ongezellig doen dus zondig ik ook heus wel door toch één paaseitje te nemen of ijs als dessert.

Maar ja, ik merk het gelijk hoor!

Er bestaat ook een heus Candida-dieet maar dat is veel te zwaar en dan mag je bijna niks.
En ik ben door mijn manier van eten al bijna 10 kg afgevallen , 't mot niet gekker worden.

Veel succes ermee!
Eressea
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Ik heb niet veel tips, alleen herkenbaarheid... Ik heb de pech dat ik steeds minder tegen gezonde dingen kan: geen fruit meer (maar dat is omdat mijn keel opzwelt), rauwe groenten, noten, melk, bruin brood etc. komen er meteen weer uit :oops: Als het junkfood is (patat/chips, vlees, chocola), voel ik me prima en heb ik geen last van mijn darmen. Maarja, dat is nou niet bepaald gezond, dus ik probeer wel gezonde dingen te blijven eten, maar ik voel het al tijdens het eten nogal pijnlijk alle kanten op glijden zal ik maar zeggen... :P

Van alles geprobeerd met supplementen en probiotica, niets helpt. Nu al zo'n 15 jaar af en aan bezig met bioresonantie, maar dat werkt al helemaal niet. Ik heb trouwens ook HPU, uitgebreid laten testen, maar die pillen van HPU deden niks bij mij.

Ik heb trouwens afgelopen zomer ook een ontlastingtest van McGlab laten doen, maar kwam niet veel uit:
Vetgehalte te hoog, aantal goede bacteriën te hoog (enterococcus ssp., bifidobacterium ssp.) gisten te hoog, en dan nog wat antistoffen torenhoog: secretoir IgA, IgA Antigliadine, IgA anti-t-Transglutaminase.

Dat laatste zou duiden op glutenallergie, maar is niet aangetoond, en glutenvrij eten was meer dan rampzalig, 6 weken constante diarree, misselijk en vreselijk lamlendig - ik kon helemaal niks meer.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Plaats reactie