Goedemorgen,
Kunnen jullie mij tips geven omtrent b12?
Ik spuit nu 3x per week al vanaf aug/sept 2011 b12 1mg dus totaal 3mg per week!
Ik heb nog steeds veel last van ''uitval'' van mijn hersenen dus wil ik de dosering ophogen.
Ik krijg nu de keuze om of 1 grote fles van 30mg te nemen waar 10 injecties uitkunnen voor 90 euro! (persoonlijk vind ik het niet fijn dat het uit 1 fles komt ik heb liever losse ampullen. Maar goed ik kan dan methylcobalamine spuiten. Dit schijnt niet pijnlijk te zijn.
Ook kan ik kiezen voor 30 losse ampullen voor 60 euro met hydrocobamine (de pijnlijke variant schijnbaar?) is goedkoper en dus fijn met losse ampullen en dus makkelijk (voor mij!) om te bewaren!
Wat zouden jullie doen, en waarom?
en die van 1mg van de apotheek (de standaard is toch ook gewoon hydrocobamine of zie ik dat verkeerd? ik heb nooit pijn bij inspuiten! meer van de naald zetten niet van de vloeistof!!
Zouden jullie mij zsm tips kunnen en willen geven?
Zodat ik ze snel kan bestellen aangezien mijn b12 bijna op is!
Bedankt alvast!
graag tips omtrent B12 methylcobalamine of hydrocobamine
Moderator: Moderators
graag tips omtrent B12 methylcobalamine of hydrocobamine
Ohh ik zie dat ik een fout heb gemaakt! 1 fles 30 ml voor 90 euro kunnen natuurlijk 30 injecties ook uitgehaald worden!!
Hoi Aoife,
Ja ik had een laag b12 gehalte vandaar spuit ik al lange tijd b12 injecties 3x per week.
Ik heb geen idee dat was net de vraag..
pvm zegt dat hydrocobalmine de pijnlijke variant is, is dat ook zo dat die vloeistof echt zeer doet?
Ik denk dat die ik nu heb van de apotheek ook de hydrocobalmine is, die wordt standaard voorgeschreven?
iedereen vind die pijnlijk, ik niet nergens last van!
dus wat is dat het verschil tussen de 1mg en 10 mg waarom de ene pijnlijker zou zijn dan de andere?
en wat het verschil is met methylcobalmine? die is veel duurder en niet per losse ampul te verkrijgen, ik vroeg me af waarom?
Ja ik had een laag b12 gehalte vandaar spuit ik al lange tijd b12 injecties 3x per week.
Ik heb geen idee dat was net de vraag..

pvm zegt dat hydrocobalmine de pijnlijke variant is, is dat ook zo dat die vloeistof echt zeer doet?
Ik denk dat die ik nu heb van de apotheek ook de hydrocobalmine is, die wordt standaard voorgeschreven?
iedereen vind die pijnlijk, ik niet nergens last van!
dus wat is dat het verschil tussen de 1mg en 10 mg waarom de ene pijnlijker zou zijn dan de andere?
en wat het verschil is met methylcobalmine? die is veel duurder en niet per losse ampul te verkrijgen, ik vroeg me af waarom?
Ik krijg 1mg per week geinjecteerd van het merk Nycomed.
Het is de ene keer pijnlijk, de andere keer niet.
Ik heb wel begrepen dat wanneer je al langer injecteerd het pijnlijker kan worden.
Ik injecteer nu ruim anderhalf jaar.
Ik heb op het B12 forum gelezen dat sommigen die het merk Centrafarm krijgen daar problemen mee hebben.
Ik heb ook gelezen, weet niet meer waar, dat de 10 mg injecties erg pijnlijk kunnen zijn.
Het is de ene keer pijnlijk, de andere keer niet.
Ik heb wel begrepen dat wanneer je al langer injecteerd het pijnlijker kan worden.
Ik injecteer nu ruim anderhalf jaar.
Ik heb op het B12 forum gelezen dat sommigen die het merk Centrafarm krijgen daar problemen mee hebben.
Ik heb ook gelezen, weet niet meer waar, dat de 10 mg injecties erg pijnlijk kunnen zijn.
ik weet zo niet welk merk ik krijg (ben op het werk
) ik heb ff op inet gekeken bij plaatjes ik krijg ook nycomed, de 1mg krijg ik ook vergoed! maar als ik aan 20mg per week wil komen zou ik 20 van die injecties moeten nemen! dat is wekelijs niet te doen natuurlijk! dus vandaar hoge dosering en die krijg je dus niet vergoed! helaas!
maar na 3 kwart jaar te spuiten geen last van de vloeistof dus ga er niet vanuit dat dit nog gaat gebeuren eigenlijk!
maar wat is nu exact het verschil tussen die 2 vormen b12 ? enig idee?

maar na 3 kwart jaar te spuiten geen last van de vloeistof dus ga er niet vanuit dat dit nog gaat gebeuren eigenlijk!
maar wat is nu exact het verschil tussen die 2 vormen b12 ? enig idee?