Belgen testen therapeutisch HIV vaccin

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stier
VIP-donateur
VIP-donateur

Belgen testen therapeutisch HIV vaccin

Bericht door stier »

http://www.nu.nl/algemeen/2739740/belge ... accin.html

Zoiets zou ik nou best willen uitproberen.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
fez
Actief lid

Bericht door fez »

Ik heb een tijd geleden ongeveer zoiets geprobeerd. Er werd bloed afgenomen en dan kreeg ik mijn bloedserum terug in tubes wat ik dan elke dag subcutaan moest injecteren. Het zou goed zijn voor het immuunsysteem.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door stier »

Oh, dat is interessant! En hoe hadden ze dat bloed behandeld dan. En, voel je je al beter?
Every day may not be good, but there's something good in every day.
fez
Actief lid

Bericht door fez »

Wat er juist met het bloed gebeurd is weet ik niet juist. Ik heb de kuur niet afgemaakt omdat ik toen extreem zwak was. Ik was ook met verschillende behandelingen door elkaar bezig. Binnenkort probeer ik het misschien nog eens.
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Het klinkt een beetje als doping, nietwaar?
fez
Actief lid

Bericht door fez »

doping is het niet. Het werkt op de eigen antilichamen en een betere herkenning van antigenen. Het zou dus de werking van het immuunsysteem verbeteren. Althans dat hebben ze mij zo uitgelegd. Ik heb het vooral voor mijn lupus laten doen omdat door de lupus de antilichamen de lichaamseigen antigenen aanvallen. Misschien dat door deze behandeling virussen ook terug herkend worden. eens bevragen..
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Nee, sorry. Ik bedoel niet epo ofzo. Maar er bestaat ook een vorm van doping waarbij bloed van de sporter wordt afgetapt en op e.o.a. manier verrijkt en teruggepompt... herinner me zoiets.

Maar een verse portie van virusbevechters in mn lijf klinkt inderdaad aantrekkelijk!
Plaats reactie