Ontstekingen
Moderator: Moderators
-
- Gevorderd lid
Ontstekingen
Ik heb deze week plots veel ontstekingen (zowel nav wondjes als spontaan.). Kan ik er zelf wat tegen doen? Ik ontsmet alles wat ik zie al zoveel mogelijk.
Ontstekingen
hallo stargazertje,
Daar heb ik ook last van: bijna alle kleine wondjes/krassen ontsteken, weggeschoren/geëpileerde haartjes groeien steevast bijna allemaal in, ...
Ik smeer er een ontsmettende zalf aan (polyseptol), meestal nu al preventief.
Soms werd het zo erg dat ik bij de huisarts de ontsteking moest gaan openprikken en laten uitduwen... Heel vervelend en pijnlijk.
Epileren en scheren heb ik nu ook maar gestopt. Ik heb zo'n ladyshave ding in huis gehaald... Voorlopig ben ik daar nu ook mee geholpen.
Succes ermee
Daar heb ik ook last van: bijna alle kleine wondjes/krassen ontsteken, weggeschoren/geëpileerde haartjes groeien steevast bijna allemaal in, ...
Ik smeer er een ontsmettende zalf aan (polyseptol), meestal nu al preventief.
Soms werd het zo erg dat ik bij de huisarts de ontsteking moest gaan openprikken en laten uitduwen... Heel vervelend en pijnlijk.
Epileren en scheren heb ik nu ook maar gestopt. Ik heb zo'n ladyshave ding in huis gehaald... Voorlopig ben ik daar nu ook mee geholpen.
Succes ermee
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
-Thomas Fuller-
-
- Gevorderd lid
Ontstekingen
Herkenbaar. Probeer ook zo voorzichtig mogelijk te zijn. Heb plots ook veel blauwe plekken weer.
Ontstekingen
Cool, dat van die ingegroeide haartjes heb ik nooit hiermee geassocieerd
Ik scheer mij ook nooit meer (volledig glad), omdat ik dan elke keer wel weer een hoop etterende ingroeiende haren krijg.
Geen idee of het een algemeen probleem is met scheren, of erger is door de ziekte...

Ik scheer mij ook nooit meer (volledig glad), omdat ik dan elke keer wel weer een hoop etterende ingroeiende haren krijg.
Geen idee of het een algemeen probleem is met scheren, of erger is door de ziekte...
Ik weet weinig.
- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
Ontstekingen
@Diederik,
Sinds ik ME heb ben ik aanmerkelijk bevattelijker voor ontstekingen als voor mijn ME, om dit verschijnsel op louter toeval af te schuiven vind ik persoonlijk tamelijk naief en gevaarlijk.
Ik geloof dat AIDS-patienten ook last hebben / krijgen van een (explosieve?!) toename van ontstekingen...
Sinds ik ME heb ben ik aanmerkelijk bevattelijker voor ontstekingen als voor mijn ME, om dit verschijnsel op louter toeval af te schuiven vind ik persoonlijk tamelijk naief en gevaarlijk.
Ik geloof dat AIDS-patienten ook last hebben / krijgen van een (explosieve?!) toename van ontstekingen...
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Ontstekingen
@Diederik:
Naar 't schijnt is het ook beter voor mannen die gevoelig zijn aan ingroeiende haartjes in hun baardgroei om zich te scheren met een ladyshave...
Ondanks het feit dat ik het nogal grappig vind, meen ik het wel serieus. Echt al ergens gelezen, maar vraag me niet meer waar...
Naar 't schijnt is het ook beter voor mannen die gevoelig zijn aan ingroeiende haartjes in hun baardgroei om zich te scheren met een ladyshave...

Ondanks het feit dat ik het nogal grappig vind, meen ik het wel serieus. Echt al ergens gelezen, maar vraag me niet meer waar...
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
-Thomas Fuller-
Ontstekingen
Aan de andere kant vind ik het ook ni erg zenne, dan zie ik er tenminste geen 16 uit
Vghm: ik bedoelde tussen het ingroeien van haren na het scheren en ME
dat ontstekingen en ME samenhangen weet ik ook wel.

Vghm: ik bedoelde tussen het ingroeien van haren na het scheren en ME

Ik weet weinig.