Wie hebben oogklachten en hebben de diagnose Me.
Moderator: Moderators
- huppelepup
- Gevorderd lid
Wie hebben oogklachten en hebben de diagnose Me. En dan bedoel ik niet voordat je ziek was.
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
ik heb gelukkig geen oogklachten
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Ik heb oogklachten, maar nooit echt veul aandacht aan besteed aangezien ik wel andere dingen aan mn hoofd heb
Droge ogen, bij momenten wazig zien, en (maar dit hangt waarschijnlijk samen met het duizelig zijn) soms ook gedeeltelijke wegval van zicht/focus vooral na inspanningen.
Die droge ogen heb ik altijd in verband gebracht met uigedroogde slijmvliezen, iets waar ME'ers over het algemeen wel last van schijnen te hebben.

Droge ogen, bij momenten wazig zien, en (maar dit hangt waarschijnlijk samen met het duizelig zijn) soms ook gedeeltelijke wegval van zicht/focus vooral na inspanningen.
Die droge ogen heb ik altijd in verband gebracht met uigedroogde slijmvliezen, iets waar ME'ers over het algemeen wel last van schijnen te hebben.
Ik weet weinig.
Jep hier ook de combinatie, zeker als ik teveel gedaan heb. Ohja ook nog zwarte vlekken in gezichtsveld en flikkeringen soms, dat is met periodes.
Ik heb een periode gehad dat ik momenten niet kon zien, zwarte vlekken, vervormd gezichtbeeld en wazig zien. Ze hebben nooit een oorzaak kunnen vinden. Gelukkig heb ik er tegenwoordig geen last meer van en is mijn gezichtsveld uitstekend.
Dus wat het geweest is ??????
Dus wat het geweest is ??????
- gerda.achterberg
- Beginner
Ook ik heb last van ontstoken ogen die jeuken en branden en heel erg dik worden.
Na herhaalde onderzoeken bij een oogarts kwam er weer uit: niets te vinden zoals gewoonlijk, het is chronisch maar de ontstekeningen heb ik nu al 5 jaar en zijn alleen te behandelen met peniciline druppels daar mag je het dus weer mee doen.
Na herhaalde onderzoeken bij een oogarts kwam er weer uit: niets te vinden zoals gewoonlijk, het is chronisch maar de ontstekeningen heb ik nu al 5 jaar en zijn alleen te behandelen met peniciline druppels daar mag je het dus weer mee doen.
Ik heb voor een combinatie van 1, 2 en 3 gestemd.
Groetjes, Louisa
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Enkele maanden geleden is bij mij glaucoom vastgesteld,
(overdruk).
Evolutie dient nauwgezet opgevolgd.
Is er nog iemand die zich hierop heeft laten testen ?
De symptomen zijn gelijkaardig als in deze poll vermeld.
(overdruk).
Evolutie dient nauwgezet opgevolgd.
Is er nog iemand die zich hierop heeft laten testen ?
De symptomen zijn gelijkaardig als in deze poll vermeld.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Ik kan weer eens niet invullen:
Ja, wazig zien
klopt
Ja, niet kunnen focussen
klopt half, het kost moeite en als ik even wegkeek of als er iets op het scherm verandert, moet ik opnieuw focussen.
Ja, vermoeide ogen
klopt
Nee geen last van
nope en ik ben ook dyslectisch
Ja een combinatie van 1,2 en 3
het is dus wel een combinatie.
Ik weet niet op welke dat de ME van latent op manifest overging. Toen het feestvierde, kon ik tijdelijk helemaal niet focussen: het was alsof ik door water keek.
Ja, wazig zien
klopt
Ja, niet kunnen focussen
klopt half, het kost moeite en als ik even wegkeek of als er iets op het scherm verandert, moet ik opnieuw focussen.
Ja, vermoeide ogen
klopt
Nee geen last van
het is dus wel een combinatie.
Ik weet niet op welke dat de ME van latent op manifest overging. Toen het feestvierde, kon ik tijdelijk helemaal niet focussen: het was alsof ik door water keek.
Ik kan weer eens niet invullen:
Ja, wazig zien
klopt zo nu en dan
Ja, niet kunnen focussen
Ja, vermoeide ogen
klopt
Nee geen last van
het is dus wel een combinatie
Ik weet niet op welke dag de ME van latent op manifest overging. Toen het feestvierde, kon ik tijdelijk helemaal niet focussen: het was alsof ik door water keek. Dat heeft zich hersteld, maar in mindere mate gebeurt het nog af en toe.
Ja, wazig zien
klopt zo nu en dan
Ja, niet kunnen focussen
Ja, vermoeide ogen
klopt
Nee geen last van
het is dus wel een combinatie
Ik weet niet op welke dag de ME van latent op manifest overging. Toen het feestvierde, kon ik tijdelijk helemaal niet focussen: het was alsof ik door water keek. Dat heeft zich hersteld, maar in mindere mate gebeurt het nog af en toe.
@ mehans
glaucoom wordt wellicht veroorzaakt door een tekort aan glutathion. Het vocht van de ooglens bevat hoge concentraties glutathion van nature. Mensen met glaucoom blijken lage concentraties te bevatten. Glutathion houdt het vocht helder.
Als je chronisch ziek bent, is je algemeen glutathion niveau ook erg laag.
glaucoom wordt wellicht veroorzaakt door een tekort aan glutathion. Het vocht van de ooglens bevat hoge concentraties glutathion van nature. Mensen met glaucoom blijken lage concentraties te bevatten. Glutathion houdt het vocht helder.
Als je chronisch ziek bent, is je algemeen glutathion niveau ook erg laag.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Ik heb alleen op vermoeide ogen gestemd.
Ik heb last van droge ogen.
Als ik erg moe ben dan heb ik zwarte flikkeringen voor mijn ogen.
Laatst toen ik 's avonds naar mijn werk moest, had ik onder mijn ogen een grijze waas.
Ik kan geen diepte zien, inschatten.
Jeukende ogen en soms branderig.
Meestal een gevoel dat er iets in mijn ogen of oog zit.
Gevoel dat mijn ogen harder achteruit gaan.
Ik heb nog niet zo lang een lees bril en soms kan ik daar niet eens door heen kijken en heb ik er nog een loep bij nodig.
Er is vroeger wel een afwijking gevonden. Mijn ogen zijn oneven, dus niet glad. En ik heb in beide ogen een moedervlek zitten.
Verder zijn de afwijkingen te minimaliseren. Zou geen belemmering zijn.
Maar dan praat ik over 25 jaar terug.
Ik heb last van droge ogen.
Als ik erg moe ben dan heb ik zwarte flikkeringen voor mijn ogen.
Laatst toen ik 's avonds naar mijn werk moest, had ik onder mijn ogen een grijze waas.
Ik kan geen diepte zien, inschatten.
Jeukende ogen en soms branderig.
Meestal een gevoel dat er iets in mijn ogen of oog zit.
Gevoel dat mijn ogen harder achteruit gaan.
Ik heb nog niet zo lang een lees bril en soms kan ik daar niet eens door heen kijken en heb ik er nog een loep bij nodig.
Er is vroeger wel een afwijking gevonden. Mijn ogen zijn oneven, dus niet glad. En ik heb in beide ogen een moedervlek zitten.
Verder zijn de afwijkingen te minimaliseren. Zou geen belemmering zijn.
Maar dan praat ik over 25 jaar terug.