Tramadol

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
nabo
Gevorderd lid

Tramadol

Bericht door nabo »

Hoi iedereen,

Vanwege mijn verslechtering door de gc maf heb ik enorm veel pijn.
Ik had al veel pijn en moest vaak paracetamol nemen enz maar dat hielp eigenlijk al niet echt...

Nu helpt het helemaal niet meer en ben ik aan de tramadol.

Als ik het neem voel ik na een uur ofzo dat de pijn ietjes minder word. een heel klein beetje maar en daarna komt het alweer terug.
MAAR, de bijwerkingen blijven nog uren aanhouden.

Vooral ontzettende juik, irritaties/boosheid, sufheid enz.

Bij de apotheek zeiden ze al misschien overgevoelig.. naja dat lijkt mij ook want ik kan bijna tegen geeneen medicijn maar ik heb echt wat nodig tegene deze helse pijn.
Ik kan helemaal niets meer nu.. pff rot gc maf :? :cry: :cry: :?

Herkent iemand dit?? Deze klachten met tramadol?
en ik voel nu nog steeds jeuk hoe kan dat??? het is bijna 24 uur geleden.

Ik hoor wel vaak ja tramadol moet je blijven slikken zodat het in je bloed blijft en het de hele dag door werkt maar ik probeer juist zo min mogelijk te nemen, alleen sochtends. heb al genoeg narigheid van die kleine dosis.

help??????
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Je kan hier inderdaad overgevoelig voor zijn.
Ik moet je niet vertellen dat het heavy stuff is maar als het helpt...
Soms gaan bijwerkingen weg na een tijdje.
Hoe reageerde Dml op je verslechtering ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Tramadol is familie van de opiaten en een medicijn dat reageert op de mu-receptoren. Dat zijn antennes op cellen die kapot kunnen gaan als je niet tegen gluten kunt of teveel medicatie op basis van morfine hebt gebruikt in je leven.

Veel ME-patienten reageren goed op het medicijn LDN, low dose naltrexone, dat de aanmaak van deze receptoren terug stimuleert. Deze receptoren zijn verantwoordelijk voor je pijnperceptie en een evenwichtig immuunsysteem.
Deze receptoren bevinden zich normaal gezien in grote hoeveelheden in de hersenstam, de klieren van de HPA-as, de darmen en de voortplantingsorganen.

Zou het kunnen dat je slecht reageert op het medicijn omdat je te weinig mu-receptoren hebt? Dat lijkt me niet onwaarschijnlijk.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Overweeg eens 2 x 500mg d-phenylalaline. Dat versterkt de werking van je eigen endorfinen en is de basis van de aanmaak van neurotransmitters in je hersenen. Geen bijwerkingen.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
mehans
Actief lid

Bericht door mehans »

Ik neem dit nu ongeveer 2 jaar, maar had steeds bedenkingen bij de werking.

Vanwege mijn lever had ik dit de laatste maanden stevig afgebouwd.

Een 3-tal weken geleden viel ik zonder, en besloot ik er geen nieuwe te halen.

Met als gevolg dat ik vorige week elke voormiddag met een hels inwendig brandend gevoel in mijn benen zat. Van slapen kwam ook niet veel terecht.

Ik ben dan terug Tramadol gaan nemen, en weg was die helse pijn, zeurende pijn is er nog wel.
En vanaf toen slaap ik ook terug redelijk.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Bedankt voor de info. Dat zou kunnen Marlene.

@ mehans, wat naar!!! hoeveel mg per dag neem je dan?? en al 2 jaar lang?

Ik neem het nu door mijn verslechtering van de MAF, maar anders neem k t nooit want vind t verschrikkelijk die bijwerkingen en ik hou zowiezo niet van medicatie. Mijn ouders zeggen dan altijd je hebt zoveel pijn neem het nou! maarja... ik wil er allemaal niet afhankelijk van zijn. maar nu moet ik echt.. pfff zoveel pijn. Rot gc maf.
vilric
Actief lid

Bericht door vilric »

Hmmm Tramadol...

Beetje mee opletten met pijnmedicatie. Vertel heel kort m'n verhaal.
Ook ik had en heb enorm veel pijn. Van paracetamol naar Daphalgan codeine en dan op Tramadol. En nog steeds pijn...
En dan begint het. 2 per dag worden er 4, 4 worden er 6,...
Het erge aan Tramadol is dat je er snel gewenning van hebt. In het begin werkt dat zeer goed, na een tijdje steeds minder. Zo kwam ik op 16 Tramadol per dag en 16 Daphalgan. En nog steeds pijn...
Uiteraard was dit overmedicatie en was ik zeer slecht bezig. Maar ik had schrik om te minderen, schrik om meer pijn te krijgen.
Tot iemand me de werking van Tramadol zeer goed uitlegde.
Kwam erop neer dat zulke hoge dosis geen enkele meerwaarde biedt.
Heb daags nadien alles gehalveerd, inderdaad zonder extra klachten.
Nu is mijn pijnmedicatie bepaald door de pijnkliniek voor lange termijn. Dwz een dosis die het mij zo goed mogelijk maakt, zonder (al te veel) schade.
Ik neem nu dagelijks 400mg Tramadol retard, 4 Daphalgan met codeine en 3 anti depressiva. 1 ervan voor de depressie die ik nu doormaak, 1 om mijn slaap terug te regelen en 1 tegen de pijn. En dat helpt echt!!

Van Tramadol wil ik het volgende graag nog kwijt: begin beter niet met bruistabletten maar vraag retard tabletten. De pieken die je hebt door bruistabletten zetten er je toe aan meer te gebruiken en bij de dieptepunten voel je veel meer pijn.
Beste mensen, bruistabletten, doe het echt zo weinig mogelijk. Hou die voor de momenten waarop je echt veel pijn hebt.
Verder geeft Tramadol stemmingsschommelingen. Na inname word je blijer, expressiever. Maar je krijgt er ook dieptes door. En het verstoort je slaapritme, wat voor ons ook niet onbelangrijk is.
Iig, na het afbouwen van die grote hoeveelheden en nu, met de inname van de juiste medicijnen, voel ik me beter. Ik kan natuurlijk niet over de haag springen hier, maar aalees is draaglijker.
Ik weet ook dat je geen grote hoeveelheden neemt momenteel. Maar ik wou toch eens waarschuwen voor de mogelijke gevolgen...
En ja, er treedt verslaving op ook. Minimaal, maar toch niet te onderschatten. Zelfs aan een drietal per dag kan je op termijn verslaafd geraken.
Ik kon makkelijk minderen, maar zou nooit mogen stoppen van de ene op de andere dag. Zo ook toen ik geen pijnmedicatie kon nemen bij een buikgriepje.
Was zo verzwakt dat ik via spoed opgenomen werd. Alles uitgelegd daar... en één van de eerste spuitjes was natuurlijk Tramadol. Gewoon vanwege het gevaar van het plotse stoppen.

En nu ik over medicamenten bezig ben... heeft hier weinig mee te maken maar zeg het er toch bij. Velen onder ons nemen spierontspanners. Is ook zeer slecht. Verslavend en nefast voor je slaappatroon op lange termijn. Die maken je echt nog stukken slechter op lange termijn, terwijl hun werking eigenlijk na vrij korte tijd gedaan is door gewenning....
Ook die moet ikzelf afbouwen. En die zijn moeilijker dan andere geneesmiddelen, inslapen wordt heel moeilijk in het begin.
vilric
Actief lid

Bericht door vilric »

Hmmm Tramadol...

Beetje mee opletten met pijnmedicatie. Vertel heel kort m'n verhaal.
Ook ik had en heb enorm veel pijn. Van paracetamol naar Daphalgan codeine en dan op Tramadol. En nog steeds pijn...
En dan begint het. 2 per dag worden er 4, 4 worden er 6,...
Het erge aan Tramadol is dat je er snel gewenning van hebt. In het begin werkt dat zeer goed, na een tijdje steeds minder. Zo kwam ik op 16 Tramadol per dag en 16 Daphalgan. En nog steeds pijn...
Uiteraard was dit overmedicatie en was ik zeer slecht bezig. Maar ik had schrik om te minderen, schrik om meer pijn te krijgen.
Tot iemand me de werking van Tramadol zeer goed uitlegde.
Kwam erop neer dat zulke hoge dosis geen enkele meerwaarde biedt.
Heb daags nadien alles gehalveerd, inderdaad zonder extra klachten.
Nu is mijn pijnmedicatie bepaald door de pijnkliniek voor lange termijn. Dwz een dosis die het mij zo goed mogelijk maakt, zonder (al te veel) schade.
Ik neem nu dagelijks 400mg Tramadol retard, 4 Daphalgan met codeine en 3 anti depressiva. 1 ervan voor de depressie die ik nu doormaak, 1 om mijn slaap terug te regelen en 1 tegen de pijn. En dat helpt echt!!

Van Tramadol wil ik het volgende graag nog kwijt: begin beter niet met bruistabletten maar vraag retard tabletten. De pieken die je hebt door bruistabletten zetten er je toe aan meer te gebruiken en bij de dieptepunten voel je veel meer pijn.
Beste mensen, bruistabletten, doe het echt zo weinig mogelijk. Hou die voor de momenten waarop je echt veel pijn hebt.
Verder geeft Tramadol stemmingsschommelingen. Na inname word je blijer, expressiever. Maar je krijgt er ook dieptes door. En het verstoort je slaapritme, wat voor ons ook niet onbelangrijk is.
Iig, na het afbouwen van die grote hoeveelheden en nu, met de inname van de juiste medicijnen, voel ik me beter. Ik kan natuurlijk niet over de haag springen hier, maar aalees is draaglijker.
Ik weet ook dat je geen grote hoeveelheden neemt momenteel. Maar ik wou toch eens waarschuwen voor de mogelijke gevolgen...
En ja, er treedt verslaving op ook. Minimaal, maar toch niet te onderschatten. Zelfs aan een drietal per dag kan je op termijn verslaafd geraken.
Ik kon makkelijk minderen, maar zou nooit mogen stoppen van de ene op de andere dag. Zo ook toen ik geen pijnmedicatie kon nemen bij een buikgriepje.
Was zo verzwakt dat ik via spoed opgenomen werd. Alles uitgelegd daar... en één van de eerste spuitjes was natuurlijk Tramadol. Gewoon vanwege het gevaar van het plotse stoppen.

En nu ik over medicamenten bezig ben... heeft hier weinig mee te maken maar zeg het er toch bij. Velen onder ons nemen spierontspanners. Is ook zeer slecht. Verslavend en nefast voor je slaappatroon op lange termijn. Die maken je echt nog stukken slechter op lange termijn, terwijl hun werking eigenlijk na vrij korte tijd gedaan is door gewenning....
Ook die moet ikzelf afbouwen. En die zijn moeilijker dan andere geneesmiddelen, inslapen wordt heel moeilijk in het begin.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Spierontspanners werken in op de mitochondrieën van de spieren. Mensen met een spierziekte, slechte werking van de mitochondrieën, degenen die niet tegen narcose kunnen, wie met zijn ogen open slaapt, ... Allemaal mensen die geen spierontspanners mogen nemen.

En geloof me, als je ME of CVS hebt, werken je mitochondrieën niet naar behoren.

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dafalgan is gemaakt van paracetamol. Dat put de reserves glutathion in je lever uit. Zonder glutathion kan je niet leven. Daarom is paracetamol verantwoordelijk voor 30% van de doden door medicatie.

nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Bedankt voor je verhaal.

ik neem indd niet veel. hooguit 75 mg per dag.

16 tramadol.. jeetje :shock: :(
Veel sterkte
Plaats reactie