Hallo allemaal,
Wat heb ik zoal al geprobeerd.
Heel lang geleden in Duitsland een “Heilpraktiker” in Baden-Baden. Toen kon ik nog werken en konden we het nog financieel opbrengen. Deze man heeft heel veel goeds voor mij gedaan. Maar we hebben moeten stoppen omdat ik niet meer kon werken en thuis kwam te zitten. Inmiddels is de man gestopt.
Daarna hebben we een hele lijst afgewerkt accupunctuur, yoga en meditatie (mediteren doe ik trouwens nog steeds) en diverse alternatieven; handopleggers, natuurgeneeskundigen, aura-herstellers, Jomanda en een heleboel die ik waarschijnlijk vergeten ben. Via Jomanda kwam ik in contact met mijn lasertherapie arts. Deze heeft mij het leven gered. Met dank aan Jomanda en dokter Koekkoek.
Echt als ik hem niet had ontmoet weet ik zeker dat ik nu niet meer zou leven. Ik speelde met de gedachten van zelfdoding. Zoveel pijn had ik. Dag in, dag uit. En geen medicijn dat hielp. Vanaf de eerste behandeling met de laser door dokter Koekkoek ging het bergopwaarts en werd de pijn te houden.
http://home.planet.nl/~bettg003/laserth ... erapie.htm
Mijn oude huisarts heeft 20 jaar vol gehouden dat mijn klachten psychisch waren, waardoor ik 25 jaar met een liesbreuk gelopen heb. Maar dit staat gedeeltelijk los van mijn FMS klachten. Misschien dat ik dat verhaal ook nog wel eens vertel.
Helaas ook de lastertherapie behandelingen zijn niet toereikend om mijn FMS klachten in ‘bedwang’ te houden. De klachten worden door de jaren heen toch steeds erger. Natuurlijk ook fysiotherapie, Cesar-therapie, Mensendieck en weet ik al niet meer therapie geprobeerd. Zonder succes.
Inmiddels hadden we een (voor ons) nieuwe therapie gezien in een documentaire op de Duitse TV.
http://www.kurzentrum.com/weissenstadt- ... rapie.html
Koude kamer therapie, dit is een best zware therapie. Je gaat een kamer binnen die min 120 graden is en je verblijft daar 3 minuten. ( mits je dit volhoud ) Dit onderga je 2 tot 3 x daags.
Resultaat 2 maanden zo goed als pijn vrij daarna kwamen de pijnen een voor een terug.
Vorig jaar kwamen we de therapie Actieve Zuurstof tegen. Dit apparaat hebben we gekocht in de hoop dat het ook werkt op de pijn. Het apparaat kan de ziekte niet genezen. Ik heb 30% minder pijn, waardoor ik weer in bed kan liggen en beter kan slapen. Maar deze ziekte staat niet stil en sluimert voort.
Aangezien wij open staan voor nieuwe dingen kwamen we Dokter Bauer tegen, we hebben vele berichten en mensen gesproken. De meeste (ex-)patiënten zeiden: “je moet dit echt doen, het werkt echt”. Maar het geld houdt ons bezig om voorzichtig te zijn. We hebben tot nu toe één patiënt gesproken die zei dat hij teleurgesteld was. Meteen gaan dan de alarmklokken rinkelen. Zou het dan toch niet werken? Voor ons is het ons laatste spaargeld.
We hebben alle informatie ook voorgelegd aan mijn lasertherapie-arts en deze ziet toch zeker een goede kans in deze operatie. Terwijl hij in eerste instantie eerder negatief was, maar na uitgebreider onderzoek in de documentatie van mening veranderd is.
De ziekte FMS geeft me momenteel zoveel pijn dat we besloten hebben om toch de operatie door dokter Bauer te laten doen. Zo en nu zijn we met ons verhaal in het heden aangekomen.
Of een ban van deze tijd is? Je ziet het gebeurd nog steeds. En je kan er niets tegen ondernemen. Eenmaal een ban, kan je geen weerwoord meer geven.
Groetjes,
Wim
Hallo Wim, ik heb wit-regels tussen de tekst gezet. Wil jij dit ook doen? Veel ME-ers kunnen moeilijk lange teksten lezen. Dank je wel alvast
! Adm.