Multi Enzym tabletten bij PDS

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
feuer
Actief lid

Bericht door feuer »

In de Canadese richtlijnen voor ME, stond dat het slikken van Multi Enzym tabletten bij PDS (prikkelbare darmsyndroom) zou kunnen helpen.
't was even zoeken maar uiteindelijk bij reformhuis 'kruidje roer me niet' kon ik ze bestellen.
1 potje (100 tabletten) is ruim 20euro en aangeraden is 3x2 tabletten per dag, dus is zeker niet goedkoop.
Dus, naja, ging het maar proberen en dacht als het potje leeg is en ik merk geen verschil, dan doe ik het niet meer.
Ik ben er afgelopen dinsdag mee begonnen, en tot mijn verbazing merk ik nu al duidelijk verschil! :D
Heb vooral 's nachts veel minder last van m'n buik.

Ik raad mensen met PDS het zeker aan om eens te proberen.
Let wel op: het is een hulpmiddel, geen geneesmiddel.
En het is dus wel belangrijk dat je nog rekening houd met intoleranties enz... je moet er dus niet van uitgaan dat je je dieet kan stoppen.
Al denk ik wel dat ik uiteindelijk weer iets meer kan eten, m'n darm is immers minder prikkelbaar. Maar dat is nog ff afwachten.
Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met Multi Enzym tabletten?
carien
Beginner

Bericht door carien »

Ja, ik heb ook ervaring met extra enzymen maar dan wel een andere het heet enzymplex en het is van venamed en je neemt er net voor iedere maaltijd 1 van en het helpt me goed. Stoelgang is goed en consistent en geen opgeblzen buik meer gehad. Ikneem er ook nog de symbion forte bij, bij deze combinatie zweer ik momenteel, voel me sterker en heb meer energie. Lfs,c
feuer
Actief lid

Bericht door feuer »

@carien
Het lijkt erop dat ik met de combinatie die jij gebruikt iets goedkoper uit ben, dus ga dat binnenkort eens proberen, thanks ;)
Ik sta er nog steeds van te kijken dat het zo goed helpt!
angelsandra
Actief lid

Bericht door angelsandra »

Interessant topic! Ik ben zelf ook zoekende naar de juiste medicijnen voor pds. Ik gebruik momenteel metamucil. Die poeder drankjes met sinasappelsmaak. Tot nu toe werkt dat goed maar vind het vervelend om elke ochtend zo'n hele glas te moeten leegdrinken en daarna nog een heel glas water. Dus ben opzoek naar pilletjes. Zal die multi enzym tabletten eens opzoeken. Bedankt vor de tip.
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
Plaats reactie