Wanneer B12 weer normaal?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Ik heb in 2011 zowel B12 tabletten en injecties gehad. Ik weet dat hierdoor je bloedwaardes een tijd verhoogd zijn, maar weet iemand voor hoelang? Wanneer zijn de waardes weer in wat dokters noemen "normale range"?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Als je eenmaal een B12 tekort hebt gehad, is dat - volgens mij - een teken van opnamestoornis tenzij je vegetarier bent.

Wat ze ook beweren over vitamine B12 in planten, algen enz, dat is niet dezelfde B12 als wat je in vlees vindt en nodig hebt voor een gezond neurologisch systeem. Een hond is geen spin, alleen een ander dier. Om maar een vergelijking te maken.

Dus levenslang prikken in geval van opnamestoornis en slikken als gezonde vegetariër.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Ik heb gemerkt dat daar de meningen over verschillen. Zo had ik ooit een waarde van 170 met een actieve B12 van 21 maar dat was prrrrima :roll:
Als het binnen de waardes valt vinden artsen het al (te) snel goed....
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
feuer
Actief lid

Bericht door feuer »

stargazertje schreef:Ik heb in 2011 zowel B12 tabletten en injecties gehad. Ik weet dat hierdoor je bloedwaardes een tijd verhoogd zijn, maar weet iemand voor hoelang? Wanneer zijn de waardes weer in wat dokters noemen "normale range"?
Voor zover ik weet, ongeveer 3 maanden.
B12 breekt niet snel af, dus het ligt er ook aan hoe hoog je B12 op dit moment is, en hoe hoog de doses waren die je kreeg toegediend.
Plaats reactie