Ik heb info die ik van dr. Visser niet voor mezelf mocht houden, hahaha.
Ik ben het dus gewoon maar eens gaan proberen, zo'n wandelstok. Ik loop per dag nog aardig wat: naar de bushalte, naar het werk, op het werk, weer naar de bushalte, naar huis, boodschapje... En bij mij helpt een wandelstok behoorlijk tegen de pijn in mijn benen (en het zware gevoel). Ik schat dat de pijn in mijn benen met zo'n 50% is afgenomen door gebruik van een wandelstok!
Ik gebruik ook pijnstillers (gabapentine) en dat helpt ook nog, maar als ik de wandelstok niet gebruik, neemt de pijn in mijn benen weer aanzienlijk toe. Ik heb trouwens deze:
http://www.thuiszorgwinkelonline.nl/bad ... l?vmcchk=1 in het zwart, maar er zijn ook kleurtjes. Ik wissel steeds van kant om om de beurt beide benen te kunnen ontlasten, dus wat Mieperdemiep ook zegt.
Het is maar dat jullie het weten! Mensen met pijn in de benen, probeer gerust eens een wandelstok, want wie weet!

Je moet je er wel even overheen zetten dat het zo 'invalide' overkomt (maar dat kan soms zelfs voordelen hebben, in de bus hoef je niet meer te staan, haha).