Wanhopige man wurgt zijn zwaarzieke vrouw (ME/CVS-patiënte)
Moderator: Moderators
Wanhopige man wurgt zijn zwaarzieke vrouw (ME/CVS-patiënte)
Man wurgt zijn echtgenote die leed aan ME/cvs!
https://sites.google.com/site/mecvsinbe ... -in-de-cel
https://sites.google.com/site/mecvsinbe ... -in-de-cel
artikel in de Belgische krant "het Nieuwsblad"
Ongelooflijk...Hoezo verborgen leed
En wat een vreselijk lot heeft die man nu.

Life smells...
VRE-SE-LIJK!
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
-Thomas Fuller-
- angelsandra
- Actief lid
Bizar verhaal.
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
bizar verhaal, maar ik begrijp het wel dat iemand zo verheen is om dat te willen doen met zo een ziekte. het is te bizar voor woorden dat je met deze ziekte zo behandeld word. zelfs een dier doe je zo iets niet aan.
zo komen de uitwerkingen van deze kafka naar boven.
mensen worden met de rug tegen de muur gezet. dan word die stap heel klein.
dank u wel overheid!!! zal ik weer effe bukken, dan sta ik weer klaar om gepakt te worden.
dank u wel overheid!!! zal ik weer effe bukken, dan sta ik weer klaar om gepakt te worden.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Ja, luna, en dan wordt er nog verwacht dat je amen zegt ook!!! Me-ers, de melaatsen van de samenleving.....luna923 schreef:bizar verhaal, maar ik begrijp het wel dat iemand zo verheen is om dat te willen doen met zo een ziekte. het is te bizar voor woorden dat je met deze ziekte zo behandeld word. zelfs een dier doe je zo iets niet aan.
Op de draad over de petitie wijdde ik daar wat uit over dit soort discriminatie.
http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... t-570.html
- angelsandra
- Actief lid
Ja maar om dan je vrouw te wurgen? ik bedoel dat is niet in 1 seconde afgelopen. dan moet je toch zelf ook wel ver heen zijn als je tot zoiets in staat bent. Ik zou zoiets echt niet kunnen doen... Het klinkt zo bruut...
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
Bizar verhaal idd.
Maar zoals ik hier al meermaals heb gehoord lijkt het mij ook niet vreemd, dat die vrouw deruit wilde stappen (al lijkt worging mij dan wel een onnodig wrede manier van zelfdoding?)
Maar zoals ik hier al meermaals heb gehoord lijkt het mij ook niet vreemd, dat die vrouw deruit wilde stappen (al lijkt worging mij dan wel een onnodig wrede manier van zelfdoding?)
Ik weet weinig.
Als je niet aan pillen kan komen ben je tot één van de wredere manieren veroordeeld. Wurging is vergelijkbaar met verhanging. Hoewel het me ook een hele zware dobber lijkt. Ook ik heb eerder alle mogelijkheden bedacht, zoals wel meer van ons. Ik heb ook een jongen gekend (althans twee keer aan de telefoon gehad eerder) die er een eind aan heeft gemaakt. Hij kreeg ME op z'n 15e en het was gedaan toen hij 25 was. Als ME erkend wordt zal dat toch minder voorkomen. En dat gaat hoe dan ook gebeuren; al is de leugen nog zo snel...Althans zo werkt het wel in de wetenschap, al kan het lang duren.
Life smells...
- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
@Asje,
Ik ben het volkomen met je eens. Omdat ME niet wordt erkend als lichamelijke ziekte kan een patient en diens naaste omgeving tot absolute wanhoop worden gedreven.
Zolang CVS onderdeel uit blijft maken van ME zal er niks veranderen op het gebied van erkenning dat voorspel ik u.
Ik zou onderscheid maken volgens enkelen; inderdaad ik vind het niet eerlijk dat alle vermoeide patienten op een berg worden gegooid en aan de C.G.T./G.E.T. en de A.D. worden gezet....ME is m.i. te invaliderend en te ingrijpend om aan onduidelijkheid over te laten.....
Ik ben het volkomen met je eens. Omdat ME niet wordt erkend als lichamelijke ziekte kan een patient en diens naaste omgeving tot absolute wanhoop worden gedreven.
Zolang CVS onderdeel uit blijft maken van ME zal er niks veranderen op het gebied van erkenning dat voorspel ik u.
Ik zou onderscheid maken volgens enkelen; inderdaad ik vind het niet eerlijk dat alle vermoeide patienten op een berg worden gegooid en aan de C.G.T./G.E.T. en de A.D. worden gezet....ME is m.i. te invaliderend en te ingrijpend om aan onduidelijkheid over te laten.....
Nog bizarder is dat wij allemaal in meer of mindere mate wel kunnen begrijpen dat mensen eruit stappen. De wanhoop kan natuurlijk enorm groot worden, zeker als je er ook nog eens zware financiële problemen bij krijgt. Echt heel erg dat het voor sommige ME-ers zo ver moet komen. En de medische wereld kijkt toe...
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Heftig verhaal dit zeg!!!
Maar ik had toch voor een andere oplossing gekozen, dat je dan toch samen gaat en niet eerst je vrouw wurgen en dan zelf een mislukte poging. En vind wurgen nogal wat.
En dat als je 56 jaar bent en de hele dag uitgeput bent of raakt van het minste of geringste, dag in dag uit, ja wat heeft leven dan nog voor kwaliteit.
Helaas is het verhaal eenzijdig dus lastig ( be) oordelen.
Maar ik dacht wel, zij is in ieder geval uit haar lijden verlost. Hoe erg het ook is!!
En vorige week al die 13 jarige jongen met ME, hij heeft toch zelfmoord gepleegd nadat hij cgt had gehad
Maar ik had toch voor een andere oplossing gekozen, dat je dan toch samen gaat en niet eerst je vrouw wurgen en dan zelf een mislukte poging. En vind wurgen nogal wat.
En dat als je 56 jaar bent en de hele dag uitgeput bent of raakt van het minste of geringste, dag in dag uit, ja wat heeft leven dan nog voor kwaliteit.
Helaas is het verhaal eenzijdig dus lastig ( be) oordelen.
Maar ik dacht wel, zij is in ieder geval uit haar lijden verlost. Hoe erg het ook is!!
En vorige week al die 13 jarige jongen met ME, hij heeft toch zelfmoord gepleegd nadat hij cgt had gehad

Dear Karma, I have a list of people you missed
==Nog bizarder is dat wij allemaal in meer of mindere mate wel kunnen begrijpen dat mensen eruit stappen.==
En, ja, hoe erg moet het worden voor hier iets aan gedaan wordt....
==En vorige week al die 13 jarige jongen met ME, hij heeft toch ook zelfmoord gepleegd nadat hij cgt had gehad.==
Wanneer was dat precies?
En, ja, hoe erg moet het worden voor hier iets aan gedaan wordt....
==En vorige week al die 13 jarige jongen met ME, hij heeft toch ook zelfmoord gepleegd nadat hij cgt had gehad.==
Wanneer was dat precies?
Waarom is dat ongelofelijk? Omdat het labeltje ME er aan hangt? Gebeurt dit niet gewoon vrij vaak dat goede en/of veilige zorg niet haalbaar is en men besluit eruit te stappen?
Ik hoop dat ik ook definitief geholpen wordt als ik niet meer voor mezelf op kan komen en alle benodigde medicatie en voorzieningen niet meer regelen kan. Overgeleverd worden aan revalidatieartsen en verpleeghuizen lijkt me een stuk erger dan gelijk doodgaan. Ik hoop dus, dat er een beetje vaart gemaakt wordt met dat op te richten sterfhuis, zodat het netjes, hygiënisch en waardig kan.
Ik hoop dat ik ook definitief geholpen wordt als ik niet meer voor mezelf op kan komen en alle benodigde medicatie en voorzieningen niet meer regelen kan. Overgeleverd worden aan revalidatieartsen en verpleeghuizen lijkt me een stuk erger dan gelijk doodgaan. Ik hoop dus, dat er een beetje vaart gemaakt wordt met dat op te richten sterfhuis, zodat het netjes, hygiënisch en waardig kan.