Overal jeuk
Moderator: Moderators
Overal jeuk
Ik heb de laatste weken weer enorm veel last van jeukaanvallen, alsof ik in de brandnetels ben gevallen. Vooral mijn rug, borstkast en hoofdhuid zijn het doelwit van deze onzichtbare aanvallen.
Het begon een jaar geleden weer met jeuk in het haar. Het kriebelt echt van de ene kant naar de andere. Eerst dacht ik nog aan luizen maar na meerdere luizenshampoos en grondig onderzoek, bleek het dus loos alarm.
Fibromyalgie geeft ook als klacht dat je beestjes over de (hoofd)huid voelt lopen.
Ik krab me soms als een hond die vol vlooien zit ...
Het brandnetelgevoel is anders en ook hier heb ik nog geen duidelijke trigger ontdekt. Vroeger kreeg ik het zodra ik een bad nam. Nu komt het zomaar op. Iemand tips?
Het begon een jaar geleden weer met jeuk in het haar. Het kriebelt echt van de ene kant naar de andere. Eerst dacht ik nog aan luizen maar na meerdere luizenshampoos en grondig onderzoek, bleek het dus loos alarm.
Fibromyalgie geeft ook als klacht dat je beestjes over de (hoofd)huid voelt lopen.
Ik krab me soms als een hond die vol vlooien zit ...
Het brandnetelgevoel is anders en ook hier heb ik nog geen duidelijke trigger ontdekt. Vroeger kreeg ik het zodra ik een bad nam. Nu komt het zomaar op. Iemand tips?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Overal jeuk
hoi marlene
ik heb soms last van jeukaanvallen als ik oververmoeid ben of als ik iets onder de leden heb,het is dat soort jeuk dat met krabben niet echt oplucht, de enige oplossing voor mij is zorgen dat ik genoeg rust en slaap krijg.
ik heb soms last van jeukaanvallen als ik oververmoeid ben of als ik iets onder de leden heb,het is dat soort jeuk dat met krabben niet echt oplucht, de enige oplossing voor mij is zorgen dat ik genoeg rust en slaap krijg.
Overal jeuk
Hi Marlene,
Heb je al eens geprobeerd een tijdje histamine vrij te eten?
Dat kan jeuk verminderen,
Groeten T.
Heb je al eens geprobeerd een tijdje histamine vrij te eten?
Dat kan jeuk verminderen,
Groeten T.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)
Absence of proof is not proof of absence
Absence of proof is not proof of absence
Mijn eerste gedachte was diezelfde als tanto, daar link ik het zelf iig aan.
Het is altijd moeilijk om te zeggen of mijn soort jeuk dezelfde is als die van u, omdat dat zich op zoveel manieren kan manifesteren, maar ik had zelf altijd heel veel jeuk in mijn gezicht, (vooral rond mond?), onder mijn haar, en tegenwoordig vooral in mijn neus.
De eerste 2 lijken verdwenen te zijn op het eerste zicht door mijn dieet (ik kreeg het vooral na het eten van bepaalde voedingsmiddelen), de neusjeuk is erger dan ooit
dus mss is het eigenlijk gewoon verplaatst - of staan die 2 los van elkaar...
Maar der zijn nog zoveel andere mogelijkheden dat dat hier natuurlijk evengoed niks mee te maken kan hebben. Wie heeft dara nog overzicht over tegenwoordig
Het is altijd moeilijk om te zeggen of mijn soort jeuk dezelfde is als die van u, omdat dat zich op zoveel manieren kan manifesteren, maar ik had zelf altijd heel veel jeuk in mijn gezicht, (vooral rond mond?), onder mijn haar, en tegenwoordig vooral in mijn neus.
De eerste 2 lijken verdwenen te zijn op het eerste zicht door mijn dieet (ik kreeg het vooral na het eten van bepaalde voedingsmiddelen), de neusjeuk is erger dan ooit

Maar der zijn nog zoveel andere mogelijkheden dat dat hier natuurlijk evengoed niks mee te maken kan hebben. Wie heeft dara nog overzicht over tegenwoordig

Ik weet weinig.
Jeuk, brandnetels, lieveheersbeestjes, ... juist onder de huid.
Ik heb lang problemen gehad om dergelijk gevoel te omschrijven.
Via mijn kine ben ik er nu achter gekomen dat het in feite te maken heeft met een continu foute spierspanning , spierkrampen met variërende intensiteit, al naargelang men nog andere pijnen voelt op dat moment.
Ik strekt me dan nogal eens uit, maar soms heb ik het dan nog erger !
Ik heb lang problemen gehad om dergelijk gevoel te omschrijven.
Via mijn kine ben ik er nu achter gekomen dat het in feite te maken heeft met een continu foute spierspanning , spierkrampen met variërende intensiteit, al naargelang men nog andere pijnen voelt op dat moment.
Ik strekt me dan nogal eens uit, maar soms heb ik het dan nog erger !
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Een histaminevrij-dieet heb ik zeer lang gevolgd. Sinds enkele maanden eet ik dagelijks kefir, ajuin en curry maar de jeuk is al langer aanwezig. Ik herinner me dat het DPP IV enzym (dient om eten te verteren) ook verantwoordelijk is voor jeuk als reactie maar hoe het nu weer juist ineen zat?
Had je al bij diagnosepro gekeken?
Zag bij de "Pruritis Itching" differentiële diagnoses ook lupus staan.....
Misschien heb je er wat aan.
http://en.diagnosispro.com/differential_diagnosis/home/
Zag bij de "Pruritis Itching" differentiële diagnoses ook lupus staan.....
Misschien heb je er wat aan.
http://en.diagnosispro.com/differential_diagnosis/home/
Zou het lichen planus kunnen zijn ?
Lichen planus is een sterk jeukende, chronische ontsteking van de huid die gepaard gaat met rode bultjes. Lichen planus kan ook op de slijmvliezen, bv. van de mond, voorkomen.
De oorzaak van lichen planus is niet bekend. Mogelijk gaat het om een auto-immuunaandoening.
In sommige gevallen is er een verband met een virale leverontsteking (hepatitis). Er zijn ook gevallen bekend van lichen planus na vaccinatie tegen hepatitis B.
Lichen planus van het mondslijmvlies gaat vaak samen met de aanwezigheid van amalgaamvullingen in het gebit. Mogelijk gaat het om een allergische reactie.
Ook vermoedt men dat lichen planus kan optreden bij gebruik van bepaalde geneesmiddelen tegen hoge bloeddruk, hartaandoeningen en gewrichtsklachten.
Iedereen kan lichen planus krijgen, maar het wordt vooral gezien bij mensen tussen de 25 en 70 jaar oud.
Studies hebben tot nu toe geen erfelijke factor kunnen aantonen.
Lichen planus is niet besmettelijk
zie ook: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=8366
Lichen planus is een sterk jeukende, chronische ontsteking van de huid die gepaard gaat met rode bultjes. Lichen planus kan ook op de slijmvliezen, bv. van de mond, voorkomen.
De oorzaak van lichen planus is niet bekend. Mogelijk gaat het om een auto-immuunaandoening.
In sommige gevallen is er een verband met een virale leverontsteking (hepatitis). Er zijn ook gevallen bekend van lichen planus na vaccinatie tegen hepatitis B.
Lichen planus van het mondslijmvlies gaat vaak samen met de aanwezigheid van amalgaamvullingen in het gebit. Mogelijk gaat het om een allergische reactie.
Ook vermoedt men dat lichen planus kan optreden bij gebruik van bepaalde geneesmiddelen tegen hoge bloeddruk, hartaandoeningen en gewrichtsklachten.
Iedereen kan lichen planus krijgen, maar het wordt vooral gezien bij mensen tussen de 25 en 70 jaar oud.
Studies hebben tot nu toe geen erfelijke factor kunnen aantonen.
Lichen planus is niet besmettelijk
zie ook: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=8366
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Bij mij voelt het alleszins niet aan als een chronische ontsteking van de huid, het voelt eerder als een allergische reactie.
Het zou best eens iets met histamine of zo te maken kunnen hebben, maar zeker ben ik daar niet van.
Maar ik voel of voelde want dat is hard gebeterd door de LDN, ook allemaal tintelingen in mijn armen en benen, dit voelde nog iets anders dan die kriebelingen onder mijn huid.
Het zou best eens iets met histamine of zo te maken kunnen hebben, maar zeker ben ik daar niet van.
Maar ik voel of voelde want dat is hard gebeterd door de LDN, ook allemaal tintelingen in mijn armen en benen, dit voelde nog iets anders dan die kriebelingen onder mijn huid.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Voorlopig heb ik hubby gevraagd om de verse munt uit de thee te weren en het lijkt beter te gaan. Ik heb couperose en het wordt verergerd als ik een zalf met munt aansmeer bv.
Misschien dat het inwendig ook wat teweeg brengt.
Munt behoort ook tot de salicytaten:
http://www.webmd.com/allergies/guide/salicylate-allergy
En voor degenen die meer willen weten:
als je buikpijn krijgt, kriebels in je haar of andere kwaaltjes, veel kans dat deze allergie hebt: salicylaat intolerantie
Misschien dat het inwendig ook wat teweeg brengt.
Munt behoort ook tot de salicytaten:
http://www.webmd.com/allergies/guide/salicylate-allergy
En voor degenen die meer willen weten:
als je buikpijn krijgt, kriebels in je haar of andere kwaaltjes, veel kans dat deze allergie hebt: salicylaat intolerantie
Ik heb dat ook! Ook met bultjes... Soms zonder, dan is de huid gewoon droog. Ik gebruik geen cosmetica, toen ik dat nog wel deed (lotions e.d.) was het nog vele malen erger. Dus misschien iets voor jou om ook te mijden? Het is even wennen (ook voor de huid) maar het resultaat is beter. Nuja alleen voor de huid gebruik ik een biologische olie die normaal is voor te bakken. Ik gebruik ook geen shampoo meer, daar moet je haar en hoofdhuid een maand of 2 aan wennen (laagje van shampoo moet eraf slijten) maar dan werkt t prima. Bijna geen jeuk meer op mijn hoofd!
De jeuk op de huid voelt wel alsof er beestjes over lopen, alsof er stofjes kriebelen... Zoiets inderdaad. Het is vrij vervelend kan er ook van wakkerliggen. Heb ook jeuk aan mijn neus al tijden. Met droge huid rond de neus erbij.
Ik eet al histaminearm. Weet niet of het als ontsteking voelt, kan me daar niks bij voorstellen
.
Maar voor dusver dus geen kant en klare oplossing helaas.
De jeuk op de huid voelt wel alsof er beestjes over lopen, alsof er stofjes kriebelen... Zoiets inderdaad. Het is vrij vervelend kan er ook van wakkerliggen. Heb ook jeuk aan mijn neus al tijden. Met droge huid rond de neus erbij.
Ik eet al histaminearm. Weet niet of het als ontsteking voelt, kan me daar niks bij voorstellen

Maar voor dusver dus geen kant en klare oplossing helaas.
Teken petitie: erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
@ dino
ik heb nu een shampoo zonder chemische stoffen aangeschaft en er is al verbetering merkbaar. Nu nog zeep en tandpasta
ik heb nu een shampoo zonder chemische stoffen aangeschaft en er is al verbetering merkbaar. Nu nog zeep en tandpasta

goeiemorgen,
ik heb er ook erg last van.
het word erger als ik AB of Suplementen /vitamines gebruikt,
of hoe moeier ik ben.
ik gebruik net als Asje Cardiflor om te smeren,
dat helpt wel .
ik gebruik Baby shampo en Baby Douche schuim,
daar kan ik dan weer wel tegen.
het blijft raar en uitzoeken waar het vandaankomt.
ik heb het al zeker 15/ 16 jaar.
lieve groetjes
petraroos
ik heb er ook erg last van.
het word erger als ik AB of Suplementen /vitamines gebruikt,
of hoe moeier ik ben.
ik gebruik net als Asje Cardiflor om te smeren,
dat helpt wel .
ik gebruik Baby shampo en Baby Douche schuim,
daar kan ik dan weer wel tegen.
het blijft raar en uitzoeken waar het vandaankomt.
ik heb het al zeker 15/ 16 jaar.
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''