Dit wordt een raar verhaal, maar ik hoop dat er evengoed mensen zijn die tips hebben.
Ik had ME-klachten vanaf mijn 16e. Ik wist toen niet dat het ME was, dacht dat het psychisch zou zijn vanwege traumatische jeugdervaringen (dan gooien artsen het daar automatisch op). Toch ben ik blijven zoeken naar allerlei behandelingen om meer energie te krijgen. Toen ik 32 was, ben ik bij een geneeskundige geweest die me behandelde met alternatieve middelen, en... binnen drie weken was ik van al mijn klachten af

Nu komt het rare deel: er was iemand in mijn leven die eerder ook jaloers op mij leek te zijn. Ik was de enige die het niet zag, mijn omgeving zag het wel. En nu leek het alsof ze het niet goed kon hebben dat ik nu (nog) meer mogelijkheden had doordat ik mijn gezondheid terug had. Het leek of het terugwinnen van mijn gezondheid bij haar iets triggerde. Anyaway, ze heeft ervoor gezorgd dat mij iets heel traumatisch overkwam. Ik wil niet teveel in detail treden, maar het overtrof de traumatische ervaringen die ik in mijn jeugd had meegemaakt ruimschoots. Ik was er bijna niet meer geweest.
Na die enorm heftige periode was ik terug bij af. Eigenlijk zelfs zieker dan ik eerder was. Maar ik was vol goede moed, ik wist dat het te genezen was, er zijn zoveel therapieën voorhanden. Ik knapte vrij snel weer op (blijkbaar hoor ik dus in de categorie die beter kán worden), maar zo gauw ik me realiseerde dat het goed met me ging, en ik dat uitsprak, was ik weer ziek. En dat gebeurde daarna ongeveer 80 keer. Ik kan snel opknappen van therapieën, maar zogauw ik voel dat ik beter aan het worden ben en daar blij over ben, zorgt mijn lichaam er weer voor dat ik terug bij af ben. Ik ben nu 8,5 jaar verder. Ik heb allerlei therapieën gehad om het trauma te verwerken, ontspanningstherapieën, NLP, etc, maar ik 'mag' nog steeds niet beter worden. Ja, beter worden mag wel, maar nooit langer dan 1 dag. Ik moet er trouwens bijvertellen dat ik, als ik beter word, niet meteen veel meer ga doen, juist omdat ik weet dat je er voorzichtig mee moet zijn als je ME hebt.
Ik ben op het moment weer even radeloos. Wat kan ik nog doen? Het lijkt alsof iets in mij uit zelfbescherming heeft besloten niet meer beter te worden, en dat 'deel' kan ik niet op andere gedachten brengen. Terwijl voor de rest alles in mij beter wil worden en uit het leven halen wat erin zit.
Herkenning? Suggesties? Tips?