vitamine d3

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
muizeken
Beginner

vitamine d3

Bericht door muizeken »

Hallo allemaal,
Ik wilde even weten of er toevallig mensen zijn die ervaring hebben met vitamine D?
Het is namelijk zo dat ik veel beter ben tijdens de zomermaanden. Nu de herfst er is, ben ik al helemaal terug uitgeput.
Kan vitamine D mij helpen???
stier
VIP-donateur
VIP-donateur

vitamine d3

Bericht door stier »

ehm, ik zou zeggen: probeer het gewoon! Een flesje met D3 druppeltjes in olie (bijv. van Bonusan) kost maar iets van een tientje.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
muizeken
Beginner

Bericht door muizeken »

Dankjewel!
louisa
Gevorderd lid

vitamine d3

Bericht door louisa »

Hoi muizeken,
muizeken schreef:Ik wilde even weten of er toevallig mensen zijn die ervaring hebben met vitamine D?
Het is namelijk zo dat ik veel beter ben tijdens de zomermaanden. Nu de herfst er is, ben ik al helemaal terug uitgeput.
Kan vitamine D mij helpen???
Heb je recent eens bloed onderzoek laten doen naar de vitamine D bij de huisarts en/of een internist?
De bepalingen die gedaan moeten worden zijn: Vitamine D, Parathormoon (PTH): http://www.uwbloedserieus.nl/aanvraagfo ... php?id=277 Calcium, Fosfaat, en Magnesium.

De juiste bloedwaarde van de vitamine D moet tussen de 80 en 100 zijn (Nederland).

Als je een (ernstig) tekort hebt moet dat behandeld worden via de huisarts en/of een internist met vitamine D medicatie.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
muizeken
Beginner

Bericht door muizeken »

Hallo,
Mijn bloed is recent genomen maar er is niet gesproken over vitmaine D2.
Kan ik dat zowieso niet nemen??
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Aan uwe naam te zien komt ge uit België ;)

Dan is vitamine D goedkoop te krijgen zonder voorschrift bij elke apotheek, onder de naam D-Cure.
3 ampules voor 3 euro, elke ampule bevat 25 000 IU dwz een dosis voor 25 dagen.

Toen ik eens een D-tekort had moest ik er eerst elke week een pakken om het tekort weg te werken, dan om de 2, dan om de 3 weken een als onderhoudsdosis.

Een teveel aan vit D is echter ook niet gezond, dus als ge op eigen initiatief begint te slikken, zou ik niet meteen enorme dosisen beginnen te pakken.
Ik weet weinig.
muizeken
Beginner

Bericht door muizeken »

Jawel, ik kom uit België.
Hartelijk dank voor uw advies, ik ga dat zeker opvolgen!!!!
olga
Beginner

Bericht door olga »

Ik raad je ook aan om er niet zelf mee te beginnen, plillekes te slikken. Vraag een bloedonderzoek bij je HA of een internist. Je hebt recht op behandeling indien je een tekort hebt. Op die manier wordt de D3 ook vergoed. Misschien heb je ook calcium tekort of andere dingen, daarom is het belangrijk om het bij de HA te laten doen en niet steeds zelf te experimenteren.
Op die manier hebben artsen ook een idee hoeveel klachten een D3-tekort kan geven in het geval als je dat hebt.

Ik gebruik ook D3 vitamine omdat ik een ernstig tekort had. Ik heb er heel erg veel baat bij. Ik zak niet meer door mijn benen, ik ben niet meer zo erg moe en ik heb ook minder spierpijn. Ik ben niet helemaal genezen maar de klachten zijn een stuk minder.
Mijn D3 is inmiddels gestegen naar binnen de referentiegrens.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Heel (lang) interessant interview :

http://mercola.fileburst.com/PDF/Expert ... taminD.pdf
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Pfffffffff, de winter moet nog beginnen en mijn waarde is al onder de 30 gedoken.

Time For Lyme BE-NL
bieb
Actief lid

Bericht door bieb »

voordat je met vit d bijslikken begint zou ik eerst de 1,25 OH d waarde laten bepalen
dat is de actieve vorm van vit d

hier is veel over te lezen op het b12 forum en op de vitb12 babbelbox

op het vit b12podium.nl zo even uit mijn hoofd staat de meeste informatie mooi bij elkaar
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Die waarde weet ik de volgende keer bij DML.
Toch vreemd dat geen enkele HA dat laat bepalen en gewoon D3 voorschrijft.

Time For Lyme BE-NL
huppelepup
Gevorderd lid

Bericht door huppelepup »

Niet zomaar zelf vitamine d gaan bebruiken, eerst bloed laten prikken. Ik kreeg eerst calsi chews maar daar zitten ongezonde zoetstoffen in en hielp ook nog eens niet voldoende. Nu krijg ik colecalcif hier zit 50.000 IE in. En wordt ook nog eens geheel vergoed.

Ik heb zelf een keer op het labformulier de vitamine d aangekruist anders had ik nu nog niet geweten dat ik een tekort had.
olga
Beginner

Bericht door olga »

senna schreef:Die waarde weet ik de volgende keer bij DML.
Toch vreemd dat geen enkele HA dat laat bepalen en gewoon D3 voorschrijft.
Natuurlijk dat de HA dat zomaar voorschrijft, bijna alle patienten zonder na te denken gaan allerlei middelen gebruiken die de HA voorschrijft. De HA heeft geen rontgenogen en zonder bloedprikken hoe weet hij wat moet voorgeschrijven worden. Gewoon weigeren! Eerst bloedprikken/onderzoeken doen en dan behandelen.
We hebben de artsen aangeleerd dat het zo kan, lekker goedkoop als ze eerst niet gaan prikken. We moeten dit niet langer zo aanvaarden.
Wakker worden Nederland!
D3 is altijd goed, maar tijdens gebruik moet controle test uitgevoerd worden worden. D3 helpt de opname van de calcium, bij te veel calcium krijgt men nierstenen enz..enz. Laat staan hypercalciemie, die lijdt tot nierfalen.
Plaats reactie