Ik ben nieuw hier.

Inmiddels loop ik al ruim een jaar met diverse klachten. Vermoeidheid, altijd hoofdpijn, vaak verhoging/koorts, slecht geheugen, me slecht kunnen concentreren, overal spierpijn, me vaak voelen alsof ik griep heb...
Uiteraard heb ik de huisarts bezocht, ben bij de neuroloog geweest, diverse onderzoeken gehad, bij de psycholoog geweest, fysio gehad en alles... Omdat niets echt hielp en het al zo lang aan de gang is, aan de huisarts een verwijzing naar de internist gevraagd.
Vorige week was ik bij de internist, die nam met mij het rijtje klachten door wat je kunt hebben bij ME (ik denk namelijk dat ik dat heb). Ook wordt er weer eens bloedonderzoek gedaan en er is een rontgenfoto gemaakt. Na deze onderzoeken weten we volgens de internist of ik ME heb.
De internist achtte de kans erg groot dat het inderdaad ME is. Maar nu vertelde hij iets wat voor mij opmerkelijk is. Ik moest namelijk intussen (tot de uitslagen van de onderzoeken bekend zijn en ik daar weer terugkom) nadenken hoe ik mijn diagnose in mijn dossier wil hebben.
Hij vertelde dat het helemaal niet zo zinvol is om ME als diagnose te krijgen, er zijn niet echt goede behandelingen voor. Wel schijnt het tegen je te kunnen werken als je bijvoorbeeld een hypotheek of iets dergelijks wilt aanvragen waarvoor je een vragenlijst over je gezondheid moet invullen. Als je dan ME in je dossier hebt, moet je dat ook invullen en dat schijnt problemen op te kunnen leveren. De internist kan het ook wat vager in het dossier zetten, alsof ik daar geweest ben met wat klachten maar er geen duidelijke oorzaak gevonden is, dan hoef ik er nooit meer wat mee.
Op het moment heb ik veel gezeur op mijn werk. Mijn baas gelooft niet dat ik wat mankeer, eigenlijk denkt hij dat ik alles maar verzin en me maar wat aanstel. Ik ben een halve dag minder gaan werken zodat ik nu midden in de werkweek een dag vrij heb om bij te tanken, zo houd ik het net (of net niet) vol. Deze vrije dag moet verplicht midden in de week omdat ik geen 3 of 4 dagen achter elkaar kan werken, dat vindt mijn baas maar lastig. Verder lukt het me vaak niet om naar vergaderingen of uitjes buiten werktijd te gaan. Ook lastig, niet flexibel en niet collegiaal. Ik heb vaak discussie met mijn baas over dit soort dingen. Het lijkt mij dus wèl handig om een diagnose te hebben, zodat ik duidelijk kan maken (bewijs heb) dat ik wel degelijk iets heb.
Heeft iemand hier ervaring met een dergelijke keuze, of je ME wel of niet in je dossier wil hebben? Wat zou jij doen? Hoe kan de diagnose ME in je nadeel werken, of juist in je voordeel?
Ik hoop op dit forum vol ervaringsdeskundigen weer iets wijzer te worden.

Groetjes,
issi