depakine voor instabiel autonoom zenuwstelsel

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
visje
Gevorderd lid

depakine voor instabiel autonoom zenuwstelsel

Bericht door visje »

Ik heb van de neuroloog depakine voorgeschreven gekregen. Een EEG had uitgewezen dat ik last heb van als ik het goed begrepen heb vaso vegetatieve labiliteit/ soort migraine achtige reactie op prikkels, niet altijd met hoofdpijn. Mijn vaten reageren dan sterk en dat geeft klachten. Heeft iemand ervaring met depakine en hoe is dat bevallen of weet iemand meer van dergelijke medicatie bij dit soort dingen?

groetjes, Visje
visje
Gevorderd lid

Bericht door visje »

Niemand ervaring? Met ME reageren we niet altijd normaal op medicatie, dus vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft direct of indirect. De bedoeling is als ik het goed begrepen heb dat het je autonome zenuwstelsel minder gevoelig maakt voor verschillende prikkels.

Toch vind ik het altijd wel weer een beetje spannend om weer iets nieuws te proberen, omdat ik soms daarop kan reageren met verslechtering. Maar zoveel heb ik ook niet te verliezen, en wie weet wat het op kan leveren.

groetjes, Visje
emootje
Actief lid

Bericht door emootje »

Op cure together staan wel de ervaringen met het zusje van Depakine (Neurotin).
De ervaringen met Neurotin:
* 17 werden er veel slechter van.
* 12 werden er slechter van.
* Bij 32 had het geen effect.
* 30 verbeterde
* 2 verbeterde enorm
http://curetogether.com/chronic-fatigue ... reatments/

Volgens het farmacotherapeutisch kompas vermindert het middel Lyrica de afgifte van norepinefrine (noradrenaline). Dit maakt Lyrica zeer interessant voor mij (en mischien voor jou) Of andere anti-epileptica (zoals Depakine) dit ook doen, weet ik niet, het staat er in elk geval alleen maar bij Lyrica vermeld.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi visje,

:oops: sorry, ik heb ook geen ervaring met Depakine.

Maar, wat emootje (dank je wél weer voor de info :wink:) schrijft over het zusje van Depakine en Lyrica, dat is interessant.
Ik gebruik Lyrica, in een lage dosering, voor neuropatische (zenuw)pijnen en daar heb ik best wel baat bij.

Als de werking van Depakine, ik heb nog een link gevonden over Depakine: http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=660 daarop lijkt, kan ik je wel aanraden om het middel te gaan proberen. Alle "procentjes" die kunnen helpen bij verbetering/verlichting van al onze klachten, die pak ik aan, tenminste zo denk ik er over :wink:.

Als je Depakine gaat gebruiken, laat je dan weten wat jouw ervaringen zullen zijn?, want daar ben ik best benieuwd naar.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
spring
Donateur
Donateur

Bericht door spring »

Hoi Visje,

Interessant! Heb jij dan ook last van 'overprikkeling' ofwel 'sensory overload'?
Dat je overprikkeld raakt van drukte/spanning/emoties? Ik gebruik propranolol voor bv. een verjaardag zodat mijn bloeddruk laag blijft, dat helpt, ik raak wel overprikkeld, maar minder erg en het is sneller over. Het heeft ook een reactie op bloedvaten in de hersenen.

Daarbij gebruik ik Rivotril, ook een anti-epilepticum. Dit gebruik ik als slaapmiddel maar ook bij overprikkeling of om dit te voorkomen. Maar daar word ik ook suf van.

Van welke neuroloog heb je dit gehad?
Ik ben erg benieuwd hoe je op de depakine reageert. Moet je dit altijd gebruiken? En in wat voor dosering?

Groetjes,
Spring
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
josje
Gevorderd lid

Bericht door josje »

hoi visje
hoe gaat het met het gebruik van de depakine?
visje
Gevorderd lid

Bericht door visje »

@ Josje en Louisa, Ik ben na een paar weken met de depakine gestopt. Ook op de laagste dosering reageerde ik niet echt goed. Ik was vooral extreem suf (nog erger dan normaal haha) Ik reageerde erg vertraagd en liep rond als een zombie.

@spring, ik heb ook snel last van overprikkeling inderdaad, al hangt het ook erg af van hoe ik me voel, in welke mate ik er last van heb. Als ik er mee door was gegaan had ik het inderdaad dagelijks moeten slikken, maar was echt een geval van middel is erger dan de kwaal voor mij. Ik wil voorlopig niet met alternatieven aan de gang. Ik reageer meestal niet zo goed op reguliere medicijnen, dus probeer ik voorlopig vooral met supplementen en homeopatische middelen verbetering te krijgen.

groetjes, Visje
josje
Gevorderd lid

Bericht door josje »

jammer visje dat je er niet goed op reageerde.
Plaats reactie