Pijn onderrug? Pijn in benen: slapen/doof & branderig

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
moontje26
Beginner

Pijn onderrug? Pijn in benen: slapen/doof & branderig

Bericht door moontje26 »

Hoi hoi,

Ik heb me de hele dag afgevraagd wat voor gevoel ik eigenlijk in mijn benen heb, maar nu weet ik hoe ik het kan omschrijven :oops:

Het weer is nu verandert en het valt me op dat ik dan veel meer pijn heb. Vooral in mijn gewrichten en mijn onderrug. Ik kan niet lekker zitten en als ik ga liggen heb ik pijn in mijn onderrug. Mijn benen doen ook heel de dag pijn. jullie kennen vast allemaal dat gevoel dat je benen slapen/ doof aanvoelen en het gevoel daarna als het bloed er weer goed doorheen stroomt. Dat branderige. Dat voel ik dus de hele tijd. Hebben jullie dit ook of is dit niet herkenbaar?
asje
Donateur
Donateur

is dit ook herkenbaar?

Bericht door asje »

Ja, ik heb dat ook, altijd. Veel pijn in m'n benen èn brandende beenspieren. Ook veel rugpijn. Het is alleen niet erger nu. Als ik loop of zit (niet zoals thuis lig/zit) is het echt te zwaar eigenlijk. Ja, herkenbaar dus!
Life smells...
luna923
Donateur
Donateur

is dit ook herkenbaar?

Bericht door luna923 »

ja in me onder rug is het ook herkenbaar en in me benen ook en dan het ergste in me onder benen. het lijkt net als of net bij me enkels het bijna dicht zit of zo en dat er dan geen bloed meer door stroomt. ik moet ook dan altijd slapen met een kruik bij me voeten, dus ook in de zomer. en vaak voel ik in me benen dat ik ze niet stil kan houden door dat verrotte gevoel dat er door heen komt als ik lig. ja en die onder rug is ook vervelend. ik voel dan ook veel pijn daar en ook heb ik vaak het gevoel als of het zwak is. als of ik elk moment door me rug kan gaan vaak. en regel matig gebeurd dat ook grrrrrrrrrrr
maar ook heb ik via die rug zenuwen ook last van me blaas vaak, dan als ik naar de toilet moet dat ik dan in eens op knappen sta en moet rennen daar naar toe, in eens van uit het niks grrrrrrrrrrrrrrrr maar dit heb ik het meest als ik voel dat me rug stijf is. ik merk wel dat ik vaak op gezwolle voeten heb als het extra warm is. pfffffffffffffffff ik lijk wel een bejaarde pffffffffffffffffffffff als ik me zo hoor, ik kan er alleen niks anders van maken dan het is helaas.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
janine
Gevorderd lid

is dit ook herkenbaar?

Bericht door janine »

Hier ook.
Ben maandag zoiezo ook door mijn rug gegaan (gemiddeld zo'n 5 x per jaar) en kan niet rechtop lopen doordat de spieren in mijn rug totaal verkrampen zodat ik mijn bekken niet meer normaal kan houden.
Inclusief uitstraling naar mijn billen/benen en er doorheen zakken.
Echt een soort zenuwpijn, wat ik ook regelmatig elders in het lichaam heb. Het lijkt in het bot te zitten, want het is niet weg te masseren of wat dan ook.

9 van de 10 keer valt het samen met weersverandering (extreme kou, ineens veel nattigheid of wind enz).

Ik heb ooit eens een ongelukkige val gehad bij kennisen die huisarts is. Zwaar gekneusde arm.
Toen heb ik 1 spierverslapper gekregen en ook gebruikt met een zware pijnstiller.
God-de-lijk. Heel mijn lichaam voelde heerlijk.

Ik denk dat als ik er in een gemiddelde dag eens eentje neem.. dat ik mij echt een soort superman voel.

Maar is bocht he? Ik zou graag die dingen hebben, zeker voor als ik weer eens extra door mijn rug ga.
she
Gevorderd lid

Bericht door she »

@ moontje
bij mij is het een soort griepgevoel - wanneer de benen pijn doen / prikkelbaar/ gewoon niet lekker zitten; soms kan het echt pijnlijk zijn.

Ik gebruik weed (canabis); helpt goed.
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

Ik heb ontzettend veel last van lage rugpijn met natuurlijke zere beenspieren

N.b.; rugpijn verstoort balans evenwicht, zie onderstaande interessante link.

http://www.nu.nl/gezondheid/2673373/rug ... alans.html
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
kaatje38
Beginner

Bericht door kaatje38 »

Ook hier iemand met veel lage rugklachten.
Bij mij is het zo'n zeurende/vlammende pijn die me flink beperkt in mijn beweging.
Mijn benen, tja, die doen vaak zo raar, en de klachten die ik daar aan heb zijn bijna niet in 1 zin te noemen.
In elk geval veel gevoelstoornissen aan benen en voeten.
Ook vaak pijnlijk gevoel in benen en vaak voelen ze zo zwaar aan dat ik ze amper vooruit kan krijgen of op kan heffen.
Oh ja, ook veel nekpijn, schouderpijn, en heuppijn. :oops:

Groetjes Kaatje.
Het voordeel van een slecht geheugen is dat men van dezelfde goede dingen meer dan eens kan genieten.
(Nietzsche)

--------------------------------------------------------------------------------
vilric
Actief lid

Bericht door vilric »

Rug en benen... lijkt wel of hier tweelingen van me op het forum zitten:)
Die rug gaat beter tegenwoordig. Pijn is totaal niet weg. Maar toen ik nog aktiever was heb ik nog epidureales gekregen voor m'n rug.
Het gebeurde soms dat ik aan het werken was en gewoon niet meer kon gaan zitten. Stond ik paar uren recht, steeds weer proberen zitten,... tot de dokter dan komt en krachtige spuit geeft. Spierontspannend...
Het schijnt dat het de spieren in je rug zijn die verkrampen.
Die pijn in de benen is één van de redenen waarvoor ik morgen naar de pijnkliniek ga. Is niet te harden. Nu, met m'n griep dit weekend, hebben ze op de spoedopname eens duidelijk kunnen zien wat er gebeurt. Die spieren spannen zich, worden bij wijze van spreken spastisch. Kon zelfs bijna niet meer stappen. Zakte door mijn benen van vermoeidheid enerzijds, maar vooral, ik kon het commando aan mijn benen niet meer geven. Ze deden niet meer wat ze hoorden te doen....
Ik zou ze moeten straffen, misschien behandel ik ze wel te goed hahaha.
Iig, ja.... die pijn in de benen ken ik. En naargelang je een opstoot hebt gaat diezelfde pijn verder. Armen, handen, vingers volgen dan.
En ik maar allerlei zaken als magnesium slikken... Helpt nul. Enkel spierontspannende middelen en pijnstilling werken voor mij.
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

Heb ik ook last van, weet niet wat ik met mijn benen heen moet of hoe ik ze moet neerzetten of leggen, slaap daardoor ook moeilijk in... en een blijvende pijn in mijn onderrug..
kianra
Beginner

Bericht door kianra »

Ik heb het ook, vooral die pijn in mijn benen. Zoals blossom zegt weet ik dan niet hoe ik ze moet neerleggen of zetten. Staan doet zeer maar liggen ook. Strekken doet zeer maar optrekken ook. Pijn in mijn rug heb ik haast altijd. Ik heb een paar jaar geleden tegen een hernia aangezeten. De dokter wist niet wat ze zag, ik was daar nog veel te jong voor. As we speak heb ik veel pijn rechts onder mijn schouder, iets wat doortrekt naar mijn middel en borst.
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get - Forrest Gump
Plaats reactie