Persbericht Steungroep ME en arbeidsongeschiktheid
Moderator: Moderators
- zonaanbidster
- Gevorderd lid
Geloof dat ik het nog nergens zie en anders graag verwijderen.
Vandaag verscheen op Nieuwsbank en op hun eigen site het volgende persbericht. Persoonlijk ben ik zeer blij dat er aandacht voor dit feit is en dat De Steungroep dit initiatief genomen heeft. CVS is geen ME, dus wat mij betreft: weg ermee.
http://www.steungroep.nl/index.php/nieu ... ia-en-naam
Vandaag verscheen op Nieuwsbank en op hun eigen site het volgende persbericht. Persoonlijk ben ik zeer blij dat er aandacht voor dit feit is en dat De Steungroep dit initiatief genomen heeft. CVS is geen ME, dus wat mij betreft: weg ermee.
Nu de CVS uit de naam ME/CVS wordt gehaald, is het dan nu ook niet de juiste tijd om ook de toevoeging CVS uit de naam van dit forum te halen?
Ook in de discussie met Theo Wijlhuizen wordt veelvuldig gepleit voor behandelingen en mogelijkheden voor ME patienten, omdat die steeds in de kou blijven staan.
Ik ben het daar helemaal mee eens, maar vind dan ook dat wij dan zelf niet meer met de toevoeging CVS kunnen doorgaan.
Ik begrijp dat het misschien veel werk is, maar dan maken we toch wel een statement.
Groetjes Yvonne
Ook in de discussie met Theo Wijlhuizen wordt veelvuldig gepleit voor behandelingen en mogelijkheden voor ME patienten, omdat die steeds in de kou blijven staan.
Ik ben het daar helemaal mee eens, maar vind dan ook dat wij dan zelf niet meer met de toevoeging CVS kunnen doorgaan.
Ik begrijp dat het misschien veel werk is, maar dan maken we toch wel een statement.
Groetjes Yvonne
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Hoi sterre,
Dan zeg je dat je een neuro-immuunziekte hebt, want dat is wat het is.
Print de onderstaande folder van het WPI instituut uit, en laat dat aan mensen lezen als ze belangstelleing hebben.
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-802.html
Dan zeg je dat je een neuro-immuunziekte hebt, want dat is wat het is.
Print de onderstaande folder van het WPI instituut uit, en laat dat aan mensen lezen als ze belangstelleing hebben.
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-802.html
Ik vind dit wel heel stoer, uit de nieuwe criteria:
laat staan ook nog eens uitleggen
Ik verzin meestal gewoon wat, wat ik denk dat bij die persoon het meeste binnenkomt.
Van mij mag die CVS ook weg! Maar door CVS als naam te houden, krijg je wel de mensen op deze link binnen, die anders op de website van Nijmegen hadden gezeten. Maar we zijn ermee bezig om een oplossing te verzinnen. Als het goed is komt de tijdelijke oplossing binnenkort in het logo te staan, of verklap ik nu teveel?
Maar hoe je dat ooit gaat onthouden...Myalgische encefalomyelitis is een verworven neurologische ziekte met complexe globale disfuncties. Pathologische ontregeling van de zenuw-, immunologische en endocriene systemen, met een verstoord cellulair energiemetabolisme en ionentransport en belangrijke kenmerken.

Van mij mag die CVS ook weg! Maar door CVS als naam te houden, krijg je wel de mensen op deze link binnen, die anders op de website van Nijmegen hadden gezeten. Maar we zijn ermee bezig om een oplossing te verzinnen. Als het goed is komt de tijdelijke oplossing binnenkort in het logo te staan, of verklap ik nu teveel?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
@Sterre,
Als mensen vragen wat dan een neuro-immuunziekte inhoud, dan is de meest eenvoudige uitleg dat je immuunsysteem niet goed werkt, en dat je daardoor ziek ben.
De meeste mensen zijn toch niet echt geinteresseerd in wat je hebt.
Ik heb vaak het idee dat ze het uit beleefdheid vragen, en hopen dat je er niet te ver op doorgaat.
Groetjes Yvonne
Als mensen vragen wat dan een neuro-immuunziekte inhoud, dan is de meest eenvoudige uitleg dat je immuunsysteem niet goed werkt, en dat je daardoor ziek ben.
De meeste mensen zijn toch niet echt geinteresseerd in wat je hebt.
Ik heb vaak het idee dat ze het uit beleefdheid vragen, en hopen dat je er niet te ver op doorgaat.
Groetjes Yvonne
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Ik zeg altijd dat mijn immuunsysteem en mijn darmen niet goed werken. Dat mijn darmen daardoor stofjes doorlaten, waar mijn lichaam op reageert alsof het griepcellen zijn.
Dat ik altijd het gevoel heb zware griep, buikgriep en burnout te hebben.
En als ze dan meer willen weten, dan ga ik er verder op in, maar meestal is dat niet zo.
Dat ik altijd het gevoel heb zware griep, buikgriep en burnout te hebben.
En als ze dan meer willen weten, dan ga ik er verder op in, maar meestal is dat niet zo.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Ik vermijd het woord vermoeidheid als de pest, en erger mij constant als anderen (mijn moeder, mijn zus) in mijn bijzijn aan derden zeggen 'hij is altijd moe' of 'hij heeft chronische vermoeidheid'.
(Mijn oma noemt het zelfs gewoon 'het vermoeidheidssyndroom' maar van haar kan ik het beter tolereren ze is namelijk al oud, en kan mijn tolerantieniveau bovendien véél beter inschatten dan moeder, zus of andere familie die nog altijd denken dat ik veel meer kan dan ik kan)
Dus ik heb ze er op den duur maar op aangesproken dat ze tegen vreemden/derden niet zomaar altijd moeten zeggen dat ik 'vermoeidheid' heb.
Maar idd merk ik ook dat 80% van de tijd, de vraagstellers eigenlijk helemaal niks over je toestand willen weten, dus is inderdaad handig om je dan de moeite te besparen er te diep op in te gaan.
Een korte vermelding van darm, immuun of neuro is dan meestal wel genoeg.
(ik vermeld nooit meer alleen de immuno, dan denkt iedereen gelijk dat ik AIDS heb
)
(Mijn oma noemt het zelfs gewoon 'het vermoeidheidssyndroom' maar van haar kan ik het beter tolereren ze is namelijk al oud, en kan mijn tolerantieniveau bovendien véél beter inschatten dan moeder, zus of andere familie die nog altijd denken dat ik veel meer kan dan ik kan)
Dus ik heb ze er op den duur maar op aangesproken dat ze tegen vreemden/derden niet zomaar altijd moeten zeggen dat ik 'vermoeidheid' heb.
Maar idd merk ik ook dat 80% van de tijd, de vraagstellers eigenlijk helemaal niks over je toestand willen weten, dus is inderdaad handig om je dan de moeite te besparen er te diep op in te gaan.
Een korte vermelding van darm, immuun of neuro is dan meestal wel genoeg.
(ik vermeld nooit meer alleen de immuno, dan denkt iedereen gelijk dat ik AIDS heb

Mijn ervaring is dat ze het (meestal) allemaal goed bedoelen maar er niks van snappen.
Is ook moeilijk te snappen natuurlijk.
Maar je wordt zo snel in het hokje burnout of depressie gezet.
Dat kennen ze en snappen ze.
Is ook moeilijk te snappen natuurlijk.
Maar je wordt zo snel in het hokje burnout of depressie gezet.
Dat kennen ze en snappen ze.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
"Een ontsteking van het ruggemerg en de hersenen."Als mensen vragen aan je wat heb je dan?
Als ze doorvragen, hoe kom je eraan: "Weet ik niet." of "Wat doe je eraan?" Zoals griep, veel rusten, vitamientjes, een paar medicijnen en hopen dat het ooit betert.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Hoi zonaanbidster,
Dank je wel voor het doorgeven van het Persbericht en de link. Ik ben ook blij dat de Steungroep dit initiatief heeft genomen.
En het is duidelijk voor iedereen te begrijpen: het onderscheid tussen ME en CVS.
Nu, moeten de artsen/internisten in Nederland het (nog) gaan begrijpen en uitvoeren, dat zou pas echt goed zijn!
Groetjes, Louisa
zonaanbidster schreef:Geloof dat ik het nog nergens zie en anders graag verwijderen.

En het is duidelijk voor iedereen te begrijpen: het onderscheid tussen ME en CVS.
Nu, moeten de artsen/internisten in Nederland het (nog) gaan begrijpen en uitvoeren, dat zou pas echt goed zijn!
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-