beven/ schokken, herkenning?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
visje
Gevorderd lid

Bericht door visje »

Hallo allemaal,

Ik heb vaak last van beven/ schokken, vaak van mijn hele lijf, soms alleen schokken van mijn hoofd. Meestal komt het voor als ik lig, soms 's avonds als ik in bed lig, vaak als ik 's nachts of 's morgens vroeg wakker wordt en soms overdag.

Het lijkt een beetje op koortsbeven, maar is het niet. Ik heb het er ook niet koud bij, al gaat het soms ook gepaard met klappertanden en kan ik koud aanvoelen zegt mijn vriend, terwijl ik het zelf op dat moment zelfs warm kan hebben. Het schokken gaat vaak gepaard met snelle hartslag en kan een paar minuten tot ruim een half uur duren. Soms echt achterelkaar door beven, soms met even pauzes van paar seconden er tussen.

Herkent iemand dit?

groetjes, Visje
madeni
Beginner

Bericht door madeni »

Hoi Visje,

Dit is voor mij zeker wel herkenbaar. Heel je lijf schokt en het valt niet te stoppen, kan erg lang duren met soms heel even een paar seconden pauze inderdaad. Of je het warm of koud hebt maakt niet uit, soms had ik het heel warm en toch moest ik klappertanden alsof het ijskoud was. Bij mij was dit altijd als ik een grote inspanning had gedaan/over mijn grens was gegaan. Bij jou ook?
Heb het ook eens na een inspanningstest gehad, heel mijn lijf schokte en beefde, armen en benen gingen alle kanten op. Was toen een soort van kijkdoos in de wachtkamer :wink:

Groetjes,
Madeni
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

hallo Visje

Ik had dit heel erg enkele jaren geleden. Mijn ex-baas die MS heeft, dacht dat ik het toen ook had. Artsen keken vreemd alsof ik aan de drank zat. Maar uiteindelijk was het een gevolg van enorme overbelasting wegens werk en dus niet kunnen rusten en magnesiumtekort denk ik.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
visje
Gevorderd lid

Bericht door visje »

Marlene en Madeni,

Bedankt voor jullie reacties. Soms kan ik het terugvoeren op overbelasting/ over grenzen gaan, maar soms ook niet direct, maar misschien ben ik dan toch ongemerkt over mijn momenteel wel erg lage grens heen gegaan. Ik las ook ergens dat het met te weinig bloed/ zuurstof naar je hersenen te maken kan hebben op het moment van het schokken. Ook kan het geloof ik een POTS klacht zijn (Ik heb ook pots en momenteel veel last van klachten daarvan. Vaak verdubbelt mijn hartslag momenteel als ik alleen maar ga staan, van ca 60 naar 110/120.)

groetjes, Visje
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

visje

POTS kan het zijn maar ook spasmofilie bijvoorbeeld.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
luna923
Donateur
Donateur

Bericht door luna923 »

hoi

ik heb het ook af en toe, ik merk dat het bij mij ook komt als ik stress heb. als ik het mijn huis arts vertel dan krijg ik te horen dat het een adrenaline is dat zijn uit werking heeft dan. maar het rare is dat ik totaal geen adrenaline door me lichaam voel gaan. meer energie krijg ik er niet van. tja ik weet het ook niet. maar herken het wel.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Hey Visje,

Ik herken het ook zeer zeker. Ik heb het al heel lang en al jaren voordat ik ME kreeg.
Volgens mijn huisarts van toen is het een storing van je centrale zenuwstelsel. Toen nam ik mezelf niet serieus genoeg om er eens naar te laten kijken, hoewel mijn huisarts aanraadde er eens mee naar een neurloog te gaan. Maar jeetje, dat was toen ik 19 was dus al aan de gang....
Nu is het vaak een opvolger van overbelasting en direct te linken aan de activiteiten die ik daarvoor heb gedaan. Ik heb er alleen niet zoals jij een verhoogde hartslag bij.

XXX Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Plaats reactie