infusen dr. Uyttersprot (Magnesium etc.)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

klaproos
Actief lid

infusen dr. Uyttersprot (Magnesium etc.)

Bericht door klaproos »

Hallo,
Ik was gisteren bij dr. Uyttersprot. Vooraleer ik de lange waslijst onderzoeken allemaal opnieuw ga doorlopen, stelde ze voor om evt. in afwachting al te beginnen met infusen met Magnesium +.... afgewisseld met andere infusen met lipiden + ....

Omdat ze zo snel praatte, kon ik het niet bijhouden met noteren.
Daarom:
Weet iemand wat er precies in beide infusen zit?
Hoe lang duurt zo'n infuus?
Om de hoeveel tijd moet je dit krijgen?
Welk resultaat mag ik verwachten?

Alle info is welkom, dank.
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur

infusen dr. Uyttersprot

Bericht door nijntje »

hallo Klaproos,

dit zijn moeilijke vragen...
omdat de infusen afhangen van patiënt tot patiënt,
qua samenstelling, qua hoeveelheid produkt, qua frequentie ...

Voorbeeld magnesium, sommigen krijgen 1/2e ampule, anderen 1 en ik krijg er bv. 2...
sommigen krijgen een bepaald soort eiwitten, anderen een andere soort en nog anderen hebben het niet nodig...

de tijd is ook afhankelijk van welk soort infusen... en er zijn mensen die bep zaken beter verdragen dan andere.... bij mij bv. mag alles snel lopen....
en duurt het zo'n 4 uur....

frequentie : kan zijn van wekelijks tot om de 2 maand...

het is dus eigenlijk heel moeilijk om daarop te antwoorden.... heb je al een afspraak op dagziekenhuis, of een voorschriftje?
Indien ja, als je op een dinsdag of donderdag gaat, zie je dr. Uyttersprot , en kan je je vragen stellen.... normaal gezien moet je zeker enkele infusen hebben en dan een evaluatie
succes!
klaproos
Actief lid

Bericht door klaproos »

Nijntje,
Dank je wel voor je snelle antwoord.

Ik had het niet zo begrepen... Ze zei me dat ik maar een afspraak moest maken voor een magnesium-infuus, en dat ze daar 'vanalles' bijstak. Maar ik had niet begrepen dat het à la tête du client was, vermits ze bij nog geen onderzoek heeft gedaan. Ik ging er dus vanuit dat die Mg-baxters voor iedereen standaard waren.
En die andere waren 'lipiden' zei ze, met nog 'vanalles' bij...
Ik zou toch graag weten wat erin zit voor ik dat in mijn lichaam laat...

Ik heb idd. een voorschriftje, maar daar staat enkel Magnesium op.

4 uur zeg je, pff, dat is wel lang, amai. Die Mg-baxters bij DML waren er indertjid bij mij op een uur of 2 door... Waren misschien niet hetzelfde...

Op die daghospitalisatie, kan je daar wat comfortabel zitten, hangen, liggen, of zijn het van die harde bedjes zoals bij DML? Is het daar rustig genoeg om te slapen?

Ik weet het, ik stel veel vragen...
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door nijntje »

je mag vragen stellen hoor... :)
klaproos
Actief lid

Bericht door klaproos »

Vooruit dan maar: hoe wordt de frequentie dan bepaald?
Als ik nu een afspraak maak voor een infuus, moet ik daarna dan opnieuw bij de dr passeren voor een nieuwe afspraak, of regelt zij dat terwijl ik daar ben voor het infuus? Op basis waarvan bepaalt zij de frequentie? Als je daar bent kan ze toch nog niet weten wat het effect zal zijn? Moet je achteraf bellen ofzo?
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door nijntje »

als je daar bent voor een infuus, zie je de dokter, je hebt een korte "consultatie" bij haar... ze stelt een frequentie voor normaal gezien... voor enkele keren... afhankelijk hoe je je voelt en afhankelijk van de onderzoeksresultaten (je laat de onderzoeken doen vermoed ik?) kan dat bijgesteld worden.
Vaak begint met om de 14 d... (bij mij is dat jammer genoeg wekelijks geworden, en 6gr magnesium ipv 3). Ik krijg geen lipiden meer. had bij mij geen effect...
Als zij zegt: kom binnen twee weken terug, of binnen drie weken, dan maak je zelf die afspraak bij de hoofdverpleegkundige op daghospitaal...
Je ziet dr Uyttersprot in een bureel vlak naast daghospitaal... dus het ligt allemaal naast elkaar....
klaproos
Actief lid

Bericht door klaproos »

Dankjewel, het is met duidelijker nu.

Voorlopig heb ik nog geen onderzoeken gepland, ik weet nog niet of ik ze zal laten doen, de meeste heb ik al laten doen en ik zie er momenteel enorm tegen op. Daarom stelde zij voor 'in afwachting van' evt. al met die infusen te beginnen... Ik weet dus niet waarop zij zich zou baseren.
klaproos
Actief lid

infusen dr. Uyttersprot

Bericht door klaproos »

Ik weet niet of ik hiervoor een nieuw onderwerp moet aanmaken, maar als dat niet zo is, zal onze waarde moderator het onderwerp wel samenvoegen.
bij deze samengevoegd :wink:. admin

Zijn hier mensen die bij dr. Uyttersprot voor infusen gaan? Ze wil mij Mg-infusen laten toedienen. Ik wilde het evt. thuis laten doen, via de HA, maar die man heeft al zoveel te stellen met mij en paperassen is niet zijn sterkste kant, dus misschien moet de berg dan toch maar naar Mohammed. Zijnde ikke naar Vilvoorde dus. :wink:

Is er een bepaalde dag in de week dat die infusen gegeven worden? Enkel in de voor- of namiddag? Moet men lang wachten op een afspraak?
Dat laatste zal ik volgende week wel weten, maar als iemand nu al een gedacht heeft...

Alvast dank!
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur

infusen dr. Uyttersprot

Bericht door nijntje »

hey Klaproos, ik krijg infuzen op daghospitaal in Vilvoorde, voorgeschreven door dr. Uyttersprot.
De dagen voor de patiënten van dr. U zijn dinsdag en donderdag, indien volzet kan het ook op woensdag (maar dan zie je waarschijnlijk de dokter niet) Het is vooral 's ochtends, vanaf 8u dat je een afspraak kan krijgen, de hoofdverpleegster van daghospitaal geeft die afspraak , ik denk dat 10u30 ongeveer de laatste afspraak is. Afhankelijk van de produken en het aantal infusen je krijgt (ik krijg niet enkel magnesium, maar nog andere anti oxidanten en eiwitten) duurt het zo'n 4u tot 6 u . Sommigen die magnesium heel goed verdragen zetten hun infuus zelf sneller, maar ja dat is op eigen risico. Ik denk dat je normaal een tweetal weken moet wachten,...

succes!
diederik
Gevorderd lid

infusen dr. Uyttersprot

Bericht door diederik »

Je bedoelt zeker dat Mohammed dan toch maar naar de berg moet? :D

Afgezien daarvan: geen idee, sry.
Ik weet weinig.
klaproos
Actief lid

infusen dr. Uyttersprot

Bericht door klaproos »

diederik schreef:Je bedoelt zeker dat Mohammed dan toch maar naar de berg moet? :D

.
Ja, inderdaad, haha.
nabo
Gevorderd lid

infusen dr. Uyttersprot

Bericht door nabo »

Werkt deze arts ook nog met immuunglobulines??
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur

infusen dr. Uyttersprot

Bericht door nijntje »

Ja Nabo, indien het nodig is (dus bij tekorten in het bloed).
Ik persoonlijk heb nog nooit immunoglobuline nodig had ( er is toch nog iets goed aan mij ;) ) maar er zijn relatief veel patiënten die een tekort hebben
nabo
Gevorderd lid

infusen dr. Uyttersprot

Bericht door nabo »

Bedankt voor je reactie!
klaproos
Actief lid

Bericht door klaproos »

Ik ga morgen voor mijn eerste infuus. Hopelijk zitten we geen uren in de file...

Nog een vraagje: ik las elders dat die infuzen in het ZH mogelijks vergoed worden door de hospitalisatieverzekering omdat ze onder daghospitalisatie vallen.
Ik heb gezien dat ik zo'n papier van DKV moet invullen waarop ik mijn "ziekte" moet invullen. Heeft iemand hiermee ervaring? Ik weet niet goed wat te schrijven... ME/CVS is riskant en bovendien heb ik volgens DML én Coucke geen CVS (volgens de ene een metabole stoornis, volgens de andere een endocriene).
Alle advies is welkom. Alvast dank.
Plaats reactie