ik heb geen idee of het bij ME hoort of het gewoon n gevolg is van lage weerstand, maar ik heb regelmatig last van tonsil stone's(zie engelstalige wiki voor veel info).
Ik heb bij twee huisarten, een internist en de arts die een gastroscopie uitvoerde aangegeven dat ik 'vaak' het gevoel heb van n brok in m'n keel. De artsen zagen niks, ook niet bij de gastroscopie dus daar is verder niks mee gedaan.
Ik heb er, nu ik weet wanneer ik rust moet houden, weinig last meer van. Toevallig net weer, maar ik zit er lichamelijk nu dan ook helemaal doorheen.
Ik denk niet dat ik me in dit geval zorgen hoef te maken, maar toch zit het me niet helemaal lekker. Zou dit verschijnsel al mijn klachten kunnen verklaren, of is het juist andersom?
Ik heb mijn amandelen nog en die wil ik graag houden, ook omdat het soms juist nadelig kan zijn voor je afweer. Ik heb ook nooit keelpijn. Moet ik hier iets aandoen of hoort het er gewoon bij en moet ik eerder rusten?
tonsil stone's
Moderator: Moderators
tonsil stone's
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
tonsil stone
het lijkt mij een gevolg van een lage weerstand. Probeer is vitamine C bij te slikken, hoge dosering. Misschien helpt dat?
Hoe is het met je schildklier?
Hoe is het met je schildklier?
tonsil stone
bedankt voor de tip. Ik slik nu spirulina ik zal even kijken hoeveel vitamine c daarin zit, hoeveel raad jij aan?
Mijn schildklier is wel onderzocht, die was in orde.
Mijn schildklier is wel onderzocht, die was in orde.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
tonsil stone
Vit.C zou ik langzaam opbouwen tot minstens 1 gr per dag. Het ideaal is zover gaan tot je darmen protesteren, daar moet je dan stoppen en eventueel later terug opbouwen. Het teveel plas je uit. Best na de middag niet meer nemen, omdat je dan problemen met slaap kunt krijgen.
tonsil stone
poeh dat vind ik moeilijk om te zeggen. Zo'n goeie kenner ben ik ook niet. Ik heb zelf hier vitamine c staan die gedoseerd over de dag wordt afgegeven, daar zit 1500 mg in.
Het ligt er ook weer aan of je rookt, want roken neemt heel veel vitamine c af.
Volgens mij mag je wel 3000 mg op een dag, maar dat zou je even na moeten zoeken, want ik wil niet iets verkeerds zeggen.
Ik hoop dat het zal helpen.
Het ligt er ook weer aan of je rookt, want roken neemt heel veel vitamine c af.
Volgens mij mag je wel 3000 mg op een dag, maar dat zou je even na moeten zoeken, want ik wil niet iets verkeerds zeggen.
Ik hoop dat het zal helpen.
tonsil stone
oh kijk ondertussen een kenner bijgekomen 

goeiemorgen,
@hoi San 34
ik krijg last van een brok in mijn keel,
als ik dingen eet waar suiker of suikervervangers in zit,en
als ik fruit eet of fruitsapjes drinkt.
zo gauw ik er mee stopt,gaat die brok na een paar dagen weer weg,
ben er ook op nagekeken,maar er was niets te vinden.
lieve groetjes
petraroos
@hoi San 34
ik krijg last van een brok in mijn keel,
als ik dingen eet waar suiker of suikervervangers in zit,en
als ik fruit eet of fruitsapjes drinkt.
zo gauw ik er mee stopt,gaat die brok na een paar dagen weer weg,
ben er ook op nagekeken,maar er was niets te vinden.
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''