Vlindertie naar de homeopaat

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Vlindertie naar de homeopaat

Bericht door vlindertie »

Hallo Allemaal,

Na een jaar behandeling in lelystad, met alle reguliere artsen en behandelingen besloot ik het eens over een andere boeg te gooien en naar een homeopatisch arts te gaan. Vandaag had ik een eerste gesprek en wil mijn wandeling door dit gebied met jullie delen.

Vooraf heb ik een zeer uitgebreide vragenlijst moeten invullen, dus de arts wist precies waarover hij in het gesprek meer info wilde.
Hij begon met uit te leggen dat een mens bestaat uit lichaam en geest en niet het een of ander en dat dat volgens hem dus de grootste denkfout in de reguliere medische wereld is. Hij was eerst enkel huisarts en nu dus homeopatisch arts, omdat hij vindt dat je de twee zaken samen moet nemen.

Hij wist me ook te zeggen dat het stomste dat artsen tegen hun patiënten zeggen kunnen is dat het tussen de oren zit. Dat bestaat volgens hem niet. Alles in je geest heeft effect op je lijf en andersom. Hij gaf een paar voorbeelden waar ik me in kon vinden zoals; als je verlegen bent ( emotie ) ga je blozen ( lichamelijke reactie ). Als je boos bent ( emotie ) loop je vaak rood aan ( lichamelijke reactie ). Wanneer je zenuwachtig of verliefd bent ( emotie ) krijg je kriebels in je buik ( lichamelijke reactie ). Dat zijn hele basale emoties die gewoon een lichamelijke reactie geven.
Wanneer er dus een storing in een van de twee systemen zit, heeft dat zijn weerslag op je andere systeem.

Hij heeft zich vervolgens verdiept in mijn lichamelijke klachten van nu en die in het verleden, tot baby aan terug. Daarna spraken we over hoe mijn leven eruit zag voor ik crashte en hoe ik met dingen omga en de mate van trauma/stress die ik in mijn leven te verwerken had gekregen.

De combinatie van die twee heeft me in ieder geval zo ziek gemaakt en deze dokter is ervan overtuigd dat we in mijn lijf kunnen gaan rotzooiruimen zodat ik meer energie zal hebben. Nee, niet zoals de fladderaar die er ooit was, maar wel beter dan nu.

Na het gesprek heb ik 3 korreltjes van een bepaald middel moeten nemen en dat moet ik over twee weken nog eens doen en dan met 4 weken bij hem terug komen. Alle medicijnen die ik neem gewoon blijven nemen en een dagboekje bijhouden met de ontwikkelingen. Dat doe ik dan hier maar.

In de eerste dagen kan ik nog veel verder uit balans gaan raken, maar hij verwacht niets ernstigs.

We hebben in overleg besloten dat ik het middel dat ik heb gekregen niet ga googlen, zodat ik open en onbevooroordeeld deze behandeling in ga.

Ik vind het erg spannend en ben heel erg benieuwd naar de komende 4 weken.

Ik zie in hem geen heiligman, maar sta open voor zijn benadering en zijn rotsvaste vertrouwen in mijn verbetering.

Liefs, Vlindertie
Wordt vervolgd.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Vlindertie naar de homeopaat

Bericht door felixloena »

Ben benieuwd of het je wat op gaat leveren.
Succes!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Vlindertie naar de homeopaat

Bericht door san-34 »

Ik hoop dat het je wat opleverd Vlindertie!
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Ben benieuwd naar het vervolg van je verhaal, hoop dat het je een heel stuk verbetering zal gaan brengen. Ik denk ook dat het zeker geen kwaad kan om naast reguliere behandeling/ medicijnen ook naar een homeopaat of natuurgeneskundige te gaan. De totale benadering daarin spreekt mij ook aan.

liefs, Visje
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

@Vlindertie… wat vind jij van deze uitleg?:

“Neurologische spoorvorming speelt een belangrijke rol bij ME/CVS” Hiermee bedoel ik dat prikkels uit het lichaam overgepresenteerd c.q. overgedimensioneerd kunnen worden doordat zij een soort standaardpad hebben uitgesleten en nu altijd volgen. Relatief normale sensaties kunnen zo uitvergroot worden, zowel op ruggemergsniveau als op hersenniveau. Dat heeft niets met inbeelding te maken, of overdrijving, het is een neurologisch probleem. Wat helaas moeilijk terug te programmeren is”. _ Ton Windgassen, Complementair arts Amstelveen/Den Bosch http://beleefmedooruitsprakenvancatrynv ... chive.html
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi vlindertie,

Goed dat je naar een homeopatisch arts bent gegaan. Ik vind de combinatie van regulier en complementair het beste van 2 werelden. Daar heb ik zelf ook goede ervaringen mee.

Ik hoop dat de behandeling/medicaties je een goede verbetering zullen gaan geven, het klinkt best goed wat de homeopaat je heeft verteld en aanbiedt.

Ik ga hard voor je duimen. Veel succes!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ben vooral nieuwsgierig of het jou gaat helpen. Hoop van wel. Duim voor je 2.
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Ik hoop dat het je enig resultaat geeft! Ben heel benieuwd!Succes!


Ik gebruik zelf buiten de voorgeschreven medicijnen ook "zweverige" bloesemremedies en celzouten, merk er nog niet echt wat van hoewel het heeft me wel meer evenwicht gegeven in deze moeilijke tijd. En kwaad kan het niet doen dus ..

Heb omdat ik meer wilde weten zelf de opleiding bloesemremdie's gedaan en ook de orientatiedagen celzouten, alleen na de dood van mijn man kon ik niet verder met de opleidingen gaan, financieel niet haalbaar maar ook mijn concentratie is nu erg slecht dus jhet komt niet binnen.
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Vlindertie

het interessante aan homeopaten is dat ze het lichaam als een geheel zien en dicht bij de natuur (en dus mens) staan.

Als je een goede aan de haak hebt geslagen, gaat het je vast helpen!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

marlène schreef:Als je een goede aan de haak hebt geslagen, gaat het je vast helpen!
:D Dat is een hele kunst om een goede aan de haak te slaan, er lopen namelijk nogal wat "neppers" rond in Nederland.
Maar als dat wel is gelukt, kan het zeker helpen bij een (goede) verlichting/verbetering van de vele klachten van ME/cvs.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Hallo,

Dag 1 na de eerste korrels.
Ik ben een wervelwind. Ik voel me heerlijk en doe een hoop. Ik neem tussentijds mijn rust, maar lig niet voor pampus. Het zou toch waar zijn dat ik nu al effect merk? Ik hou het nog even in het midden tov gewoon een keer een extreem goede dag. Ik heb vandaag ook ineens geen pijn in mijn gewrichten. Alleen in mijn onderrug, maar dat wijt ik aan de ophanden zijnde menstruatie. Ook ben ik onwijs helder in mijn hoofd en herinner me ineens dingen die ik dacht vergeten te zijn.
Ik zou er haast bang van worden, hihi.

Morgen maar weer zien en niet te vroeg juichen.
Of ik heb gewoon de beste homeopaat van Nederland gevonden?

wordt vervolgd.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Da klinkt wel hoopgevend!! Geniet van deze dag!
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

oehjee mensen, de wervelwind id gaan liggen.
Ik heb dus echt teveel gedaan met mijn gekke koppie.
Maar ik heb er wel van genoten, totdat ik de waterbak van de honden over mijn net gedweilde vloer uitstortte.....oeps.
Nu lig ik al weer een uurtje op de bank en godzijdank val ik niet in een gat.

Een ander opmerkelijke verandering is dat ik ineens geen diarree meer heb.
Ik heb maandne en maanden enkel gediareerd. Was er 7 kilo door kwijt dit keer en de vorige keer 10 kilo. Vanochtend ook nog maar de rest van de dag niets. Nu heb ik alleen wel buikpijn en dat had ik voorheen nooit. Ik houd alles hier maar bij, dan kan ik het nakijken.

Liefs, V
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Dag2. Van de werveling van gisteren heb ik spierpijn. De gewrichtspijn van heel mijn lijf hebben zich geconcentreerd in mijn onderrug. Dit is geen menstruatiepijn. Het lijkt wel een hernia.
Met veel gestrompel toch met mijn zus de stad in. Ik sta haar ik een winkel iets uit te leggen, verlies voor de zoveelste keer mijn evenwicht en donderstraal achterover op een loungebank. Boze en zeer verdrietige zus, die haar best moest doen niet in hysterie uit te schieten en die ik met eén strenge blik het pashok in heb gestuurd. Ikzelf ben maar even blijven liggen op die bank. Mijn zus heeft toen haar fiets gehaald om mij achterop naar mijn auto te brengen omdat ik echt niet meer kon lopen. En toch hadden we een heel gezellige middag. Zelfs nog vlaai op met verse aarbeien. Hmmmm.
De diarree is ook weer terug. Dat effect was dus van korte duur hihi. Geen buikpijn meer.
Ik ben wel nog steeds helder in mijn hoofd.
Morgen maar weer zien. Zucht. Waarom verwacht ik altijd een wonder terwijl ik dondersgoed weet dat die niet bestaan????????
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Dank je wel Louisa.
Natuurlijk heeft het tijd nodig. Maar soms is die tijd effe op!
Ik geef me er aan over, blijf openminded en zie wel hoe het gaat.

Op hoop van zegen en de vingers gekruist maar weer.
Enig idee hoeveelste peptalk dit is die ik mezelf geef?
Ik kan zo goeroe worden, daar waar Jomanda eerst stond want dat is bij mij om de hoek.......

Slaap lekker allemaal.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Plaats reactie