Kramp in kuiten
Moderator: Moderators
Kramp in kuiten
Ik heb al weken veel last van kramp in kuiten en voeten. Ik krijg zo'n erge kramp dat ik twee dagen spierpijn ervan heb. Waar kan dit aan liggen weet iemand dit? Ik slik al wel magnesium dat schijnt daar goed voor te zijn maar het houd niet op.
Groetjes,
Sterre
Groetjes,
Sterre
Kramp in kuiten
Het kan met voeding te maken hebben, Sterre. Van varkensvlees krijg ik bvb altijd van die krampen. Het kan ook met uitdroging te maken hebben, dus zeker genoeg water drinken.
Groetjes, Lea
Groetjes, Lea
Kramp in kuiten
vervelend,
ik zag hier wat info, ik weet niet of je er iets aan hebt:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... -doen.html
Ik heb zelf wel last van hele stijve kuiten en benen, slik ook magnesium, maar misschien is de dosis niet hoog genoeg? Hoeveel slik jij per dag? Ik 400 mg, maar volgens mij mag je tot 1200 slikken. Corrigeer me als het niet zo is.
ik zag hier wat info, ik weet niet of je er iets aan hebt:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... -doen.html
Ik heb zelf wel last van hele stijve kuiten en benen, slik ook magnesium, maar misschien is de dosis niet hoog genoeg? Hoeveel slik jij per dag? Ik 400 mg, maar volgens mij mag je tot 1200 slikken. Corrigeer me als het niet zo is.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)
Absence of proof is not proof of absence
Absence of proof is not proof of absence
- mieperdepiep
- Gevorderd lid
- mieperdepiep
- Gevorderd lid
Mag ik wat vragen? Gebruik je light producten?
Ik had nl altijd kramp in mijn kuiten, snachts echt uit bed springen vanwege de kramp en nieuwe schoenen gaven ook altijd kramp.
Ik ben toen om een andere reden gestopt met het gebruik van zoetstoffen en tot mijn verbazing zijn nu de krampen vrijwel weg.
Wat erg goed helpt tegen kramp is Inhibin, dit zijn tabletten die je gewoon bij de apotheek kunt kopen, je hebt er geen recept voor nodig.
Ik had nl altijd kramp in mijn kuiten, snachts echt uit bed springen vanwege de kramp en nieuwe schoenen gaven ook altijd kramp.
Ik ben toen om een andere reden gestopt met het gebruik van zoetstoffen en tot mijn verbazing zijn nu de krampen vrijwel weg.
Wat erg goed helpt tegen kramp is Inhibin, dit zijn tabletten die je gewoon bij de apotheek kunt kopen, je hebt er geen recept voor nodig.
DAnkjewel voor de tip!
Ik eet wel light boter voor op brood maar dat neem ik eigenlijk al jaren en nooit last gehad. Lijkt me raar dus als het van de boter komt. Verder neem ik eigenlijk geen light producten ook geen drinken ofzo. Dus zie daar niet echt de combinatie maar het had dus gekund.
Groetjes,
Sterre
Ik eet wel light boter voor op brood maar dat neem ik eigenlijk al jaren en nooit last gehad. Lijkt me raar dus als het van de boter komt. Verder neem ik eigenlijk geen light producten ook geen drinken ofzo. Dus zie daar niet echt de combinatie maar het had dus gekund.
Groetjes,
Sterre
Hoi sterre,
Nog een vraagje, wat mij zo even te binnen schiet, over die kramp in benen, kuiten en voeten: gebruikte jij nu ook vitamine B12 en vitamine D supplementen/medicatie?
Of niet?
Groetjes, Louisa
Nog een vraagje, wat mij zo even te binnen schiet, over die kramp in benen, kuiten en voeten: gebruikte jij nu ook vitamine B12 en vitamine D supplementen/medicatie?
Of niet?
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Hoi sterre,
En als je voor alle 2 een tekort hebt, dan heb je de
hoofdprijs gewonnen (dat heb ik zelf).
En bij ME/cvs is er vaak sowieso een tekort van de vitamine B12 in de hersenen, spieren en cellen. Dat hoeft dan niet eens zichtbaar te zijn in bloed c.q. dan is er op papier een normale waarde, maar er zijn wel klachten.
Heb je de waarde van de vitamine D ook nog eens laten prikken/onderzoeken? Als die onder de 100 zit, is het te laag en kun je (ernstige) klachten krijgen.
Groetjes, Louisa
Jazeker, en ook van een tekort aan vitamine D.sterre schreef:Kun je ook krampen krijgen door tekort vitamine b12?
En als je voor alle 2 een tekort hebt, dan heb je de

En bij ME/cvs is er vaak sowieso een tekort van de vitamine B12 in de hersenen, spieren en cellen. Dat hoeft dan niet eens zichtbaar te zijn in bloed c.q. dan is er op papier een normale waarde, maar er zijn wel klachten.
Heb je de waarde van de vitamine D ook nog eens laten prikken/onderzoeken? Als die onder de 100 zit, is het te laag en kun je (ernstige) klachten krijgen.
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html