Kramp in kuiten

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
sterre
Gevorderd lid

Kramp in kuiten

Bericht door sterre »

Ik heb al weken veel last van kramp in kuiten en voeten. Ik krijg zo'n erge kramp dat ik twee dagen spierpijn ervan heb. Waar kan dit aan liggen weet iemand dit? Ik slik al wel magnesium dat schijnt daar goed voor te zijn maar het houd niet op.

Groetjes,
Sterre
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Kramp in kuiten

Bericht door Lea »

Het kan met voeding te maken hebben, Sterre. Van varkensvlees krijg ik bvb altijd van die krampen. Het kan ook met uitdroging te maken hebben, dus zeker genoeg water drinken.
Groetjes, Lea
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Kramp in kuiten

Bericht door tanto »

vervelend,

ik zag hier wat info, ik weet niet of je er iets aan hebt:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... -doen.html

Ik heb zelf wel last van hele stijve kuiten en benen, slik ook magnesium, maar misschien is de dosis niet hoog genoeg? Hoeveel slik jij per dag? Ik 400 mg, maar volgens mij mag je tot 1200 slikken. Corrigeer me als het niet zo is.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Ik drink in ieder geval genoeg vooral water. Ik slik 400 mg lijkt me ook genoeg? En ik heb er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan dat ik misschien door eten dat kan krijgen. Wist niet dat dat kon. Ik zal eens even de link lezen. Bedankt hoor.

Groetjes,
Sterre
mieperdepiep
Gevorderd lid

Bericht door mieperdepiep »

Welk vorm magnesium slik je eigenlijk als ik vrage mag?
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Nou ik had orthica in tabletvorm maar nu heb ik solgar maar ben er niet zo tevreden dus over. Ik denk dat ik orthica weer ga proberen wie weet is het dan weer goed.
mieperdepiep
Gevorderd lid

Bericht door mieperdepiep »

Ik bedoel niet welk merk maar welke vorm van magnesium (oxide, malaat, chelaat enz) want per stuk zit behoorlijk verschil hoeveel werkzaam magnesium die daadwerkelijk bevat
nanda
Actief lid

Bericht door nanda »

Mag ik wat vragen? Gebruik je light producten?
Ik had nl altijd kramp in mijn kuiten, snachts echt uit bed springen vanwege de kramp en nieuwe schoenen gaven ook altijd kramp.
Ik ben toen om een andere reden gestopt met het gebruik van zoetstoffen en tot mijn verbazing zijn nu de krampen vrijwel weg.

Wat erg goed helpt tegen kramp is Inhibin, dit zijn tabletten die je gewoon bij de apotheek kunt kopen, je hebt er geen recept voor nodig.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

DAnkjewel voor de tip!
Ik eet wel light boter voor op brood maar dat neem ik eigenlijk al jaren en nooit last gehad. Lijkt me raar dus als het van de boter komt. Verder neem ik eigenlijk geen light producten ook geen drinken ofzo. Dus zie daar niet echt de combinatie maar het had dus gekund.

Groetjes,
Sterre
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi sterre,

Nog een vraagje, wat mij zo even te binnen schiet, over die kramp in benen, kuiten en voeten: gebruikte jij nu ook vitamine B12 en vitamine D supplementen/medicatie?
Of niet?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Nou nee op dit moment niet. Alleen multivitamine en c1000 en magnesium. Ik heb wel smelttabletten b12 in huis. Kun je ook krampen krijgen door tekort vitamine b12?

Groetejs,
Sterre
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi sterre,
sterre schreef:Kun je ook krampen krijgen door tekort vitamine b12?
Jazeker, en ook van een tekort aan vitamine D.
En als je voor alle 2 een tekort hebt, dan heb je de :wink: hoofdprijs gewonnen (dat heb ik zelf).

En bij ME/cvs is er vaak sowieso een tekort van de vitamine B12 in de hersenen, spieren en cellen. Dat hoeft dan niet eens zichtbaar te zijn in bloed c.q. dan is er op papier een normale waarde, maar er zijn wel klachten.

Heb je de waarde van de vitamine D ook nog eens laten prikken/onderzoeken? Als die onder de 100 zit, is het te laag en kun je (ernstige) klachten krijgen.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Werken die smelttabletten b12 van bloem net zo goed als een injectie?
En vitamine D heb ik volgens mij nog nooit laten prikken. Ik zal er eens achteraan gaan. De huisarts ziet mij al weer aankomen pfffffffff :oops:
Maarja.

Groetjs,
Sterre
Plaats reactie