Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.
Ik heb begrepen dat meerder leden van dit forum ook op twitter zitten
Morgen willen we proberen #mecvs en/of #mecfs trending te maken op twitter.
Wie helpt er mee om zo aandacht voor deze verschrikkelijke ziekte te krijgen!!
Bijlagen
Bleu ribbon 12 mei verkl.jpg (7.01 KiB) 1343 keer bekeken
Niet dat ik de pret wil drukken, want het is een leuke actie maar iets wereldwijd trending topic maken kost ongeveer 10 tweets per seconden van verschillende mensen, en dan gok ik minimaal een kwartier tot een half uur lang. Dan heb je dus 1800 man nodig. Zo maar een gok trouwens, maar dat soort getallen gaat het om op Twitter.
Dus áls je dat wilt gaan doen, dan zouden de engelse forums mee moeten doen en allemaal ongeveer op hetzelfde moment beginnen. Niet over de hele dag verspreid.
Je kunt ook geld betalen en dan komt er Sponsored achter te staan, dan koop je eigenlijk een trending topic, maar geen idee wat dat kost.
@JanekeB
Misschien in het bericht een verwijzing naar een website maken.
Het blog van een mede forumlid is wel heel erg duidelijk duidelijk.
Dan zou het dit ongeveer worden:
12mei het is wereld #mecvs dag. Help ons mee aandacht te krijgen en onderzoek naar deze ernstige ziek. http://tinyurl.com/6gxrrom Gaarne RT.
12 may it's #mecfs awareness day! Help spread the word. The world needs to know about this disease! http://tinyurl.com/6gxrrom Please RT
Wat denk jij ervan?
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Wat zal het beste tijsstip zijn om dit te doen dan?
Iemand suggesties?
Niet geschoten is altijd mis dus het is te proberen.
Ik probeer het ook op 3fm in Nederland te krijgen, is de vraag of het lukt.
Dat moeten we afwachten.
Probeer bekende Nederlanders of Belgen die je volgt te laten twitteren, volgen ze jouw ook, stuur ze dan een DM om ze op te roepen over #mecvs en/of #mecfs te twitteren.
We gaan het morgen gewoon proberen!!
Laatst gewijzigd door jkieboom op 11 mei 2011, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Je zou het wat later op de dag moeten doen en dan ook een oproep doen op Phoenix Rising, het Amerikaanse forum. Ik ben daar helaas nog niet zo thuis, maar wellicht iemand anders wel.
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
ik wil gerust mee twitteren, heb ook een profiel,
maar net als Marlène, plaats ik enkel berichtjes....
misschien kan iemand hier plaatsen wat we best op twitter zetten ? wat de betekenis van die # snap ik bv niet.... oeps
jkieboom schreef:Niet geschoten is altijd mis dus het is te proberen.
Ik probeer het ook op 3fm in Nederland te krijgen, is de vraag of het lukt.
Dat moeten we afwachten.
Wou net ook Giel Beelen dringend verzoeken om het in ieder geval te noemen. Hebben jullie zin om een mini-stalkactie te doen?
Ik ga me focussen op Giel en DWDD. Iemand nog belangrijke slachtoffers?
Ik heb iedereen bij 3fm die morgen vanaf Giel op de radio zijn. Morgen ze allemaal twitteren.
DWDD is inderdaad ook een hele goeie. Heb ze wel van de week al via twitter benaderd.
Ga ze ook nog even mailen.
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
@jonkieboom: Heb DWDD vorige week nog gemaild. Of ze een blauw lintje wilde dragen en bv Sonja Silva wilden interviewen. Niks gehoord. Zelfde met RTL Boulevard. Hopelijk bereik jij ze wel!
@nijntje en @marlene: Als je morgen iets twittert over ME/CVS zet je in je bericht of aan het einde ervan ergens #mecfs en #mecvs. Daaraan herkent Twitter dan het onderwerp en als veel mensen dit tegelijk doen zou het een meest getwitterd onderwerp (trending toppic) op een bepaald moment kunnen worden. Zo simpel is het.
RT betekent 'retweet'. Als je iemand volgt en die plaatst een berichtje dat jij ook aan jouw volgers wil laten lezen, dan kan je bij dat berichtje in je 'timeline' (berichtenvenster zeg maar, waar de berichtjes binnenkomen van de mensen die je volgt) op 'retweet' klikken. Je moet dan wel op het berichtje staan met je muis, anders zie je die mogelijkheid niet.
Je ziet daar ook de mogelijkheid 'reply' waarmee je direct naar die persoon kunt reageren.
Wil je een persoonlijk bericht sturen naar iemand wat niemand anders kan zien, stuur je een DM (direct message). Maar dat kan alleen als die persoon jou ook volgt.
Er zijn best wat CVS-ers al op Twitter actief en die kan je morgen (maar ook nu) dus zeker vinden als je zoekt op #mecfs of #mecvs in het zoekvenster. Dan kan je die mensen gaan volgen en je zal zien dat je dan ook zelf volgers krijgt. Al gaat dat in het begin vaak niet zo snel. Als je iemand gevonden hebt, dan kan je kijken wie hij/zij volgt en daar vind je dan ook weer lotgenoten tussen.
Dat was even een korte Twitterles. Succes er mee en ik hoop morgen berichtjes van jullie tegen te komen!
Groetjes,
Spring
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)