gluten- melk- en sojavrije bbq hapjes?
Moderator: Moderators
ik volg een gluten melk en sojavrij dieet en heb morgen een bbq. Ik hou niet zo van rauw vlees op de bbq dus ik ben op zoek naar simpele hapjes die ik nog wel mag. Zelf kom ik niet verder dan makreel in tomatensaus en zalm.?!
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Garnalen/ Gamba's in knoflook of chili olie
Gepofte aardappel
Sardientjes (evt. met groente in een pakketje)
Tilapia met pesto of zongedroogde tomaatjes
Hoop dat je hier is aan hebt. Wens je in ieder geval een fijne bbq toe.
Gr.
Nyx
Gepofte aardappel
Sardientjes (evt. met groente in een pakketje)
Tilapia met pesto of zongedroogde tomaatjes
Hoop dat je hier is aan hebt. Wens je in ieder geval een fijne bbq toe.
Gr.
Nyx
In pesto zit jammerlijk kaas... Ms. kan je flensjes bakken en die met groente vullen? Met een prikkertje dichtmaken en dan in aluminiumfolie erop gooien? Plakken aubergine en courgette (voorzien van een lakje olie) doen het zeker goed op de bbq.
Of gewoon een heleboel lekkere dingen die je als side dish kan eten, dus feitelijk niet voor op de bbq. Bijv. een koude salade van pasta met groene smurrie: rooster een handvol pijnboompitten en laat afkoelen. Neem twee handen aan spinazie en een half basilicumplantje, gooi beide in de blender, knoflookteentje erbij, peper en zout en draaien maar! Dan nog de pitjes en een scheut olijfolie, nog een keer blenderen. kook je glutenvrije pasta en gooi dan de groene smurrie erbij. Afkoelen. Eet smakelijk!
Veel plezier!
Of gewoon een heleboel lekkere dingen die je als side dish kan eten, dus feitelijk niet voor op de bbq. Bijv. een koude salade van pasta met groene smurrie: rooster een handvol pijnboompitten en laat afkoelen. Neem twee handen aan spinazie en een half basilicumplantje, gooi beide in de blender, knoflookteentje erbij, peper en zout en draaien maar! Dan nog de pitjes en een scheut olijfolie, nog een keer blenderen. kook je glutenvrije pasta en gooi dan de groene smurrie erbij. Afkoelen. Eet smakelijk!
Veel plezier!
Zelf pesto maken en kaas weglaten, smaakt ook primabloemetje schreef:In pesto zit jammerlijk kaas...
wow jullie eten wel culinair
ik bedoelde eigenlijk wat simpelers, heb al omelet. Zou ik ook de gehaktballetjes in tomatensaus uit blik mogen oid?

"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Valt in mijn geval wel mee, hoor! Sinds een paar jaar ben ik gewoon helemaal klaar met processed food en eet ik uitsluitend bio en zoveel mogelijk vers. Maar iig nix uit een blik of pot of zakje (=processed food = kant en klaar voedsel), behalve dan een potje bonen, diepvriesspinazie oid. Dingen als pastasauzen enzo? No way, want er zit vaak zoveel onnodige troep in.san-34 schreef:wow jullie eten wel culinairik bedoelde eigenlijk wat simpelers, heb al omelet. Zou ik ook de gehaktballetjes in tomatensaus uit blik mogen oid?
Ik wil mijn lichaam niet meer belasten met toegevoegde ingredienten die als bindmiddel of smaakversterker werken. Wat er niet in komt, hoeft mijn zieke lijf ook niet af te breken. Lijkt me persoonlijk wel een aardige logica. Liever geef ik naar verhouding meer geld uit aan fatsoenlijk eten, dan aan een hippe platte tv of supersnelle computer voorzien van allerlei foefjes!
Veel plezier met je bbq! Groeten van Bloem
ik maak ook altijd een pakketje van zilverpapier met daarin een stuk vis, tuinkruiden, olijfolie en eventueel groenten. Ik merk als ik bv gewoon kip bak op de bbq ik toch nog last krijg nadien.
verder eet ik veel groenten, en maak ik meestal een koude rijst of glutenvrije pasta schotel met groenten.
verder eet ik veel groenten, en maak ik meestal een koude rijst of glutenvrije pasta schotel met groenten.
hoi glutenvrijers
misschien hier wat raad te vinden,
zodra ik glutenvrij ga eten raak ik helemaal geconstipeerd.- en opgezwollen..
heeft nog iemand die ervaring en wat te doen, lijn en pompoenzaden enzo eet ik al, helpt niet;veel fruit kan ik ook niet tegen
zodra ik gewoon brood eet, is alles weer perfect...
tinnie

misschien hier wat raad te vinden,
zodra ik glutenvrij ga eten raak ik helemaal geconstipeerd.- en opgezwollen..
heeft nog iemand die ervaring en wat te doen, lijn en pompoenzaden enzo eet ik al, helpt niet;veel fruit kan ik ook niet tegen
zodra ik gewoon brood eet, is alles weer perfect...
tinnie