Forum voor jongeren?
Moderator: Moderators
Forum voor jongeren?
Marry richtte een website op
http://www.everyoneweb.com/KinderenmetME/
Zij vraagt nu:
Zou het op prijs worden gesteld als er een speciaal forum komt voor ME- jongeren uit België en Nederland, tussen pakweg 15 en 25 jaar. Is die nood hoog, kunnen jullie ergens met elkaar praten? Of gebeurt dat voldoende via MSN of skype?
Wat heb je dan het liefst? Een forum of een gesloten facebook page?
Suggesties/opmerkingen welkom!
http://www.everyoneweb.com/KinderenmetME/
Zij vraagt nu:
Zou het op prijs worden gesteld als er een speciaal forum komt voor ME- jongeren uit België en Nederland, tussen pakweg 15 en 25 jaar. Is die nood hoog, kunnen jullie ergens met elkaar praten? Of gebeurt dat voldoende via MSN of skype?
Wat heb je dan het liefst? Een forum of een gesloten facebook page?
Suggesties/opmerkingen welkom!
Een prima idee.
Er zijn hier ook best veel jonge mensen. Marieke is, geloof ik de jongste?, op dit moment
?, maar zij kan prima mee babbelen hier op het forum. Wat ik persoonlijk, als
niet-jongere, erg leuk vind.
In NL heeft de ME/CVS Vereniging via Hyve ook ruimte voor jongeren en de ME/CVS Stichting Nederland heeft ook een meeting point voor jongeren.
Of jongeren daar voldoende aan hebben, weet ik niet, dat kunnen zij het beste hier zélf gaan aangeven.
Groetjes, Louisa
Er zijn hier ook best veel jonge mensen. Marieke is, geloof ik de jongste?, op dit moment

In NL heeft de ME/CVS Vereniging via Hyve ook ruimte voor jongeren en de ME/CVS Stichting Nederland heeft ook een meeting point voor jongeren.
Of jongeren daar voldoende aan hebben, weet ik niet, dat kunnen zij het beste hier zélf gaan aangeven.
Groetjes, Louisa
Hoi alabama,
Leuk dat je dat zegt, want ik vind de combinatie van jong, iedereen die daar tussen zit (:lol: ben ik er eentje van), en oudere mensen juist ook prima en prettig.
Zo kun je over een weer ervaringen uitwisselen. En wat jongeren vertellen over hun ziekte & ervaringen op allerlei gebied, vind ik zeker ook interessant om te horen.
Groetjes, Louisa
Alabama schreef:persoonlijk, als een van de jongeren hier, heb ik er geen behoefte aan. ik denk dat je veel van de ervaring van de ouderen onder ons gaat missen

Zo kun je over een weer ervaringen uitwisselen. En wat jongeren vertellen over hun ziekte & ervaringen op allerlei gebied, vind ik zeker ook interessant om te horen.
Groetjes, Louisa
Ik denk er ook precies zo over... dat van hyves heb ik inderdaad gezien maar ik had er echt geen behoefte aan. Vooral omdat er tegenwoordig vaak ook een groep in zit die meer bij CV horen dan echt CVS. Dat heb ik ook zo ervaren want ik kreeg naar naar me toe geslingerd dat je gewoon je voeding moest aanpassen en dat maakte je beter??? Denk dat dat niet ME is >> hier bedoel ik niet mee dat er een overduidelijke groep is maar dit forum trekt meer de 'die hard' ME ers aan en de hyves jongerengroep is te... open.
En wat ik vooral merk aan de forumleden hier is dat hoe oud men ook is, er zit in ieder nog iets jongs omdat men vaak zo jong ziek is geworden. Het maakt je aan de ene kant volwassener omdat je veel meemaakt, maar als je vanaf jong niet de dingen kan doen die je voor je leeftijd zou willen doen dan blijft dat toch wel hangen. Je krijgt een andere kijk op het leven, andere prioriteit.
Uiteindelijk botsen we allemaal op dezelfde soort problemen en we hebben allemaal wel een heel goed inlevingsgevoel
En wat ik vooral merk aan de forumleden hier is dat hoe oud men ook is, er zit in ieder nog iets jongs omdat men vaak zo jong ziek is geworden. Het maakt je aan de ene kant volwassener omdat je veel meemaakt, maar als je vanaf jong niet de dingen kan doen die je voor je leeftijd zou willen doen dan blijft dat toch wel hangen. Je krijgt een andere kijk op het leven, andere prioriteit.
Uiteindelijk botsen we allemaal op dezelfde soort problemen en we hebben allemaal wel een heel goed inlevingsgevoel

As If I could reach Rainbows..
And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Ik denk dat we inderdaad beter hier kunnen blijven, zoals hierboven al beschreven staat. Vind het juist fijn dat alle leeftijdscategorieen hier zijn. En de "oude rotten in het vak" hebben veel kennis die gedeeld kan worden, en dat is alleen maar mooi.
Misschien wel een idee om een apart jongerendeel op dit forum te maken? Of wordt dat te vol?
Misschien wel een idee om een apart jongerendeel op dit forum te maken? Of wordt dat te vol?
Ik deel de mening van de meeste hier, dat er via Hyves of Facebook plenty mogelijkheden zijn voor jongeren. Zo vinden die elkaar toch wel, dat hebben ze vast al gedaan inmiddels. En ik denk dat jongeren net als mensen die pas ziek zijn hier best wat van 'de oude besjes' kunnen opsteken.
Vooral als het gaat om praktische zaken (regeldingen, zaken mbt verzekeringen, info), maar ook mbt weerbaarheid. Je moet zelf leren (met vallen en opstaan) hoe je met ME omgaat, maar af en toe een aai over je bol of een werktuig (info-folder, filmpje op Youtube) om anderen mee om de oren te slaan, is natuurlijk heel prettig om mee te krijgen.
Groeten van Bloem ----> die vandaag gratis aaien over je bolletje uitdeelt, wie wil er een
Vooral als het gaat om praktische zaken (regeldingen, zaken mbt verzekeringen, info), maar ook mbt weerbaarheid. Je moet zelf leren (met vallen en opstaan) hoe je met ME omgaat, maar af en toe een aai over je bol of een werktuig (info-folder, filmpje op Youtube) om anderen mee om de oren te slaan, is natuurlijk heel prettig om mee te krijgen.
Groeten van Bloem ----> die vandaag gratis aaien over je bolletje uitdeelt, wie wil er een