zenuwen,spastische trek, ?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ikje
Beginner

zenuwen,spastische trek, ?

Bericht door ikje »

hoi medeforummertjes

ik las hier bij klachten en symptomen al iets over restless legs waar ik heel wat in herkende maar ik heb ook nog iets anders en weet niet goed waar dat onder ondergebracht kan worden en of iemand dit ook herkend

steeds vaker in de loop van de dag tijdens m'n bezigheden of gewoon terwijl ik bijvoorbeeld aan tafel zit krijg ik een soort rilling door heel m'n lijf waardoorik met heel m'n lijf maar vooral met m'n hoofd een seconde tot enkele seconden hevig beweeg.

in het begin vond ik dit niets opvallends want toen gebeurde het maar af en toe,ik dacht toen dat ik het gewoon koud had... maar nu heb ik het bena elke dag wel een paar keer en begin ik het toch wel vervelend te vinden (aan tafel ook steeds vaker vragen na zo een beweging van "wat doe jij nu?)

ik ben benieuwd of iemand hier iets in herkent of weet wat het zou kunnen zijn...

groetjes
nasa
Actief lid

Bericht door nasa »

Oei, dat heb ik ook wel soms... had het nooit aan de me gelinkt. Zo'n trek ja, waardoor je hoofd/nek plots beweegt. Had het een tijdje erg, nu niet meer. Soms wel een arm die plots beweegt :oops: Vooral als ik gespannen ben.
Misschien een idee om eens naar een neuroloog te gaan?
mehans
Actief lid

Bericht door mehans »

Misschien de eerste tekenen van torticollis spasmodica ?
tinkerbell
Beginner

Bericht door tinkerbell »

Ik heb ook vaker zo gekke zenuwtrekken.
En ook dat een enkele spier aan het trillen gaat.
De eerste keren is dat best beangstigend.
Nu ben ik het gewoon geworden.
Ze zeiden me dat dit door de vermoeidheid komt.
ikje
Beginner

Bericht door ikje »

dank je voor jullie reactie's

ik mag binnenkortt naar ziekenhuis voor diepgaandere oogtest (heel ander probleem dan dit) en hoop dat die oogarts me ook verder neurologisch gaat laten testen (beetje enige hoop want al zo uitgelachen en als comediant beschouwd door iedereen dat ik het bena niet meer durf zeggen...)
yoyo
Actief lid

Bericht door yoyo »

Ik heb inderdaad ook wel eens dat een enkele spier erg trilt.

@tinkerbell, wie is 'ze'? Die zeggen dat het vermoeidheid is?
Lijkt me eerder iets van een storing in zenuwsignalen ofzo. Maar ja ik weet het ook niet eigenlijk.
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Ook hier trekken van het hoofd, maar dat heb ik al heel erg lang. Voordat ik echt ziek werd dan. Ook mijn armen en benen trillen naar willekeur en soms mijn hele lijf. Ik weet nooit wanneer het komt, heb er geen controle over en ik vind het pas storend als iemand anders me er op wijst.
Zoals laatst een collega: hey, je rechterarm trilt helemaal! Ik; ja, dat hoort erbij, lekker negeren.
Maar het is ook weer weg voordat ik er bewust mee aan de gang ga.
Lijkt mij ook iets neurologisch, zeker icm mijn moeizame evenwicht, maar nee ik krijg een psych toegewezen ipv een goed neurologisch onderzoek. Volgens mij zit er in mijn ruggemerg gewoon iets goed fout. Maar de huisarts ziet me al aankomen......
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door marianneke »

Ik heb ook veel last van trillende spieren maar ook van spierschokjes waar ik geen controle over heb. Vorig jaar in mijn tot nu toe slechtste periode leken het wel een soort kleine epileptische insulten en dat gebeurde dan vooral als ik juist probeerde te ontspannen. Het voelde dan als een soort van elektrische schok door mijn hele lichaam alles verstijfde even of begon te schokken en werd daarna weer slap, soms gebeurde het een paar keer kort achter elkaar. Daarna was ik ook even helemaal van de kaart, duizelig raar in mijn hoofd, pijn en totaal uitgeput. Vond het ook best eng als dit gebeurde.

Nog steeds als ik zit of lig beginnen er spieren ongecontroleerd en onwillekerig te schokken of te trillen. Het is ook heel goed zichtbaar voor anderen, en dan vooral het schokken. Het wordt meestal wel iets minder als ik zelf bewust kleine bewegingen maak.

Er is nooit verder naar gekeken, wordt steeds gegooid op vermoeidheid maar als ik ga trillen van vermoeidheid of inspanning dan voelt dat toch echt heel anders. Maar probeer dat maar eens uit te leggen.

Ook mijn evenwicht en balans is totaal zoek.
Plaats reactie