Wordt het erger? Verkrampingen?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

blossom
Actief lid

Wordt het erger? Verkrampingen?

Bericht door blossom »

Ik voel dat mijn lichaam steeds verkrampter raakt. Ik krijg steeds meer moeite mij te ontspannen. Waardoor ik steeds vermoeider raak en begin te trillen en ook evenwichtstoornissen ervaar... Als ik dan op bed lig omdat ik niet meer op kan zijn en gewoon wil slapen, val ik niet in slaap omdat ik gewoon TE moe ben..natuurlijk mijn versprekingen, stotteren en de rest van de klachten :?
Ik heb het gevoel dat het de laatste jaren steeds erger wordt en dat beangstigd mij.

Zijn er onder jullie meer mensen met verkrampingen?
nasa
Actief lid

Bericht door nasa »

Jep... ben de hele tijd constant verkrampt. Ook zomaar. Maar dan in stress situaties nog meer, wat natuurlijk extra vermoeiend is, die opspanning. 2 keer per week kiné en ben nog verkrampt. Fysio helpt wel hoor, en je gaat ook echt leren hoe het voelt om je spieren te ontspannen.
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

Yeps,

Heb ook een constante druk op mijn borst, spieren pijnlijk en gespannen, maakt mij nog vermoeider dan ik al ben, in mijn optiek zijn de klachten duidelijk progressief....
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

Fysio laat mij oefeningen doen... eerst 5 minuten lopen en fietsen en dan steeds langer en dan de rest van de oefeningen, om mij weerbaarder te maken :-s
Het gaat alleen niet altijd goed...
nasa
Actief lid

Bericht door nasa »

Oh, geen fysio dan!
Mijn fysio/kiné masseert juist mijn spieren los, maakt mijn nek en bekken los etc. Heel zacht allemaal, zodat het niet teveel pijn doet. Dat lopen en fietsen moet je niet doen, dat maakt je alleen zieker!
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

Vooral de laatste tijd niet...

@ verlorengezondheidman, dat idee heb ik ook
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

@Nasa, Lijkt mij ook idd... je moet lief zijn voor je lichaam. Maar je hoort ook vaak dat wanneer je niets meer doen je nog minder kan. Dat wil ik graag voorkomen..
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Je kunt aan de fysio ook vragen om je ontspanningoefeningen te leren.
Die helpen zeker!
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Maar je hoort ook vaak dat wanneer je niets meer doen je nog minder kan. Dat wil ik graag voorkomen.
Dat is een normale reflex en de denkwijze als je gezond bent. "Rust roest." Dat geldt voor mensen met een normaal functionerend immuunsysteem.

Echter als je aan inspanningsintolerantie lijdt, zal je door te rusten beter worden!!
Ik heb deze tactiek willens nillens moeten toepassen omdat ik op een bepaalde dag niets meer kon, zelfs niet meer eten, maandenlang. Tot op vandaag kijk ik geen tv, sluit ik mijn ogen als ik het scherm van de pc laat doorscrollen, sluit ik me op in mijn kamer 20 uur per dag, ... alle beetjes helpen om mijn hersenen te laten genezen.

Hoe minder energie ze moeten besteden aan tafel afruimen en al die andere zaken, hoe meer ze aan mijn herstel kunnen besteden.

En het heeft me toch al veel opgeleverd, al zeg ik het zelf.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Ik ben er bewust bij dat mijn spieren zich aanspannen om mij letterlijk overeind te houden. Zonder dat zou ik letterlijk als een plumppudding in elkaar zakken. Des te vermoeider ik word/ben des te krampachtiger alles is. op het laatst kon ik zelf niet meer de spieren bewust ontspannen en was ik net een wekkertje dat alleen maar op te winden was en niet meer af liep. Ik kreeg magnesiumhydroxide om te helpen mijn spieren te ontspannen. Nu lukt het me aardig om ze via ontspanningsoefeningen zelf te laten doen. Als ik een goede dag heb dan.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

mijn handen verkrampen op sommige dagen alsof er een pingpongbal tussenzit. heel gek, nog iemand?
ik heb dat pas sinds december '10
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

@stargazertje, dat ervaar ik net zo.
@Marlène, ik heb wel verkrampingen in de handen bijv. met schrijven of met aardappelschillen...
startdust
Actief lid

Bericht door startdust »

Blossom,

mag ik vragen of je wel eens b12 injecties hiertegen heb gekregen,ik zit met presies hetzelfde probleem
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

blossom schreef:@stargazertje, dat ervaar ik net zo
Krijg jij ook moeite met ademen na een tijdje? :?
mieperdepiep
Gevorderd lid

Bericht door mieperdepiep »

Ik had ook heel veel last van verkrampingen en ik gebruik hier magnesium(citraat) voor. Ben niet van de krampen af, maar het is wel een heel stuk minder. Krampen zijn nu ook een stuk minder pijnlijk
Plaats reactie