CVS-Liga gaat met ME/CVSpatiënten bij Tom Dehaene

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur

CVS-Liga gaat met ME/CVSpatiënten bij Tom Dehaene

Bericht door nijntje »

Dit vond ik op faecbook :

Dank zij de CVS-Liga konden vorige vrijdag enkele ME/CVS-patiënten het Vlaams Parlement bezoeken, meer nog, zij kregen de kans vlaams volksvertegenwoordiger Tom Dehaene (CD&V) te spreken. Mr. Dehaene is voorzitter van de Commissie voor Welzijn, Volksgezondheid, Gezin en Armoedebeleid.

De Heer Marc van Impe (politiek en medisch journalist, ondervoorzitter van de cvs-Liga) schetste duidelijk de ernstige problematiek die o.a. in politiek België heerst ivm de ME/CVS alsook wat hiervan onder de bevoegdheid van Mr. T. Dehaene valt. De patiënten bevestigden wat de Heer van Impe uitlegde aan de hand van eigen ervaringen…

Op vraag van Tom Dehaene wordt er een dossier opgemaakt dat de informatie zal bevatten die hijzelf nodig acht om er verder werk van te maken.

Hier blijft het dus niet bij, de CVS-Liga bijt zich erin vast!

De persoonlijke medewerker van Mr. Dehaene, Bart Nobels, leek heel geïnteresseerd in de aandoening ME/CVS… het was voor hem duidelijk “ongekend terrein”. Hij stelde de ME/CVS-patiënten heel wat vragen naar hun symptomen, onbegrip, etc. Hij kreeg gedetailleerde uitleg op zijn vragen…
nasa
Actief lid

Bericht door nasa »

Wat goed!
Tom Dehaene, die is wel een keer bij ons op school geweest voor een debat. Aardige man was het.
Fijn dat ze interesse tonen en heel fijn dat er zo'n initiatieven worden genomen. Als ze ons echt leren kennen hoe we zijn: leuke mensen, met een ziekte, dan moeten mensen toch een beetje gaan nadenken?
allura
Actief lid

Bericht door allura »

Ik vrees toch een beetje dat het stigma "psychisch", veroorzaakt door stress, enz.. een te gemakkelijke en goedkope verklaring biedt, zeker voor mensen die er weinig van kennen... Hoop dus dat T. D. heel duidelijk wordt gemaakt dat het een virus is dat een ziekte veroorzaakt, en niet stress dat leidt tot...!

Ziet er in elk geval al veelbelovend uit, ik blijf het volgen. Dankjewel om dit te posten! :)
Plaats reactie