ME/CVS onderzoek naar erkenning in de samenleving.

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

lilly
Beginner

Bericht door lilly »

Goedendag forumleden,

Jullie hebben mij nog niet eerder gezien op dit forum, maar ik ben een jonge vrouw van 30 jaar en student Hbo toegepaste Psychologie.

Daarnaast ben ik ME/CVS-patiënt in een behoorlijk slecht stadium, dat wil zeggen dat het mijn dagelijks leven ernstig belemmerd. Ik heb een behoorlijke vertraging opgelopen tijdens mijn studie/werk-loopbaan en nu ben ik weer begonnen met afstuderen.

Graag wil ik jullie aandacht voor een enquête die ik zelf heb opgesteld in verband met mijn afstudeeropdracht dat gaat over ME/CVS.

Ik wil bij deze een oproep doen om deel te nemen aan deze enquête! Klik op de link.

http://www.studentenenquete.nl/vragen/i ... 14&lang=nl

De enquête bestaat uit 45 vragen en ruimte voor opmerkingen en zal enkele minuten in beslag nemen. Tot 8 april is de enquête online.

Voor mijn afstudeeronderzoek wil ik graag in beeld brengen wat de ervaringen van andere patiënten met ME/CVS zijn, val jij onder deze doelgroep dan zijn jouw antwoorden dus belangrijk!

De doelstelling van mijn onderzoek is om meer erkenning voor ME/CVS te creëren in de samenleving.
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

Heb mijn medewerking verleend! Veel succes met het creëren van meer (her)erkenning voor deze ziekte in NL/B en met je afstudeerproject!
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ingevuld!
Succes met je ziekte en het afstuderen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid

Bericht door Guido_den_Broeder »

Hoi Lilly,

Bij sommige vragen loop ik vast omdat mijn antwoord er niet tussen staat, bijvoorbeeld bij 'hoe verwerf jij je inkomen' (mijn antwoord: ik heb helemaal geen inkomen). Dat kun je voorkomen door waar nodig ook de mogelijkheid 'anders, namelijk:' te bieden.

Groetjes,

Guido
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Contacteer:

Bericht door Esther »

Ik heb de enquete ingevuld. Het was niet altijd makkelijk om het juiste antwoord te kiezen. Ik wens je heel veel succes met het verwerken van alle gegevens en je afstuderen. Ik bewonder je moed en doorzettingsvermogen.

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

Juist @Guido, dat probleem ondervond ik ook bij het invullen. Heb dat onder 'opmerkingen' ook even vermeld, n.l.:...

Geen keuzemogelijkheid: geen inkomsten, afhankelijk van partner.

Sollicitatie n.v.t. op mij omdat ik niet in staat ben om te werken.

Alle vragen over hulpverleners/hulpverlening ook n.v.t. , die had ik zo allemaal kunnen overslaan maar die mogelijkheid miste ik.

En bij sommige vragen waren er meerdere antwoorden van toepassing maar evenmin geen keuze hierin.
lano
Actief lid

Bericht door lano »

Ik miste ook de optie "Ik heb CGT gevolgd en ben er slechter van geworden."
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
startdust
Actief lid

Bericht door startdust »

lano schreef:Ik miste ook de optie "Ik heb CGT gevolgd en ben er slechter van geworden."
hahahaha die is wel essensieel in een goede enquete :lol:
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
flora
Beginner

Bericht door flora »

Ingevuld, :wink: succes met afstuderen!
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Ook ik heb je vragenlijst ingevuld en ik ben het met de vorige mensen eens dat sommige vragen eigenlijk niet te beantwoorden waren maar je moest wat invullen anders kon je niet verder...
De vraag bv over een sollicitatie vond ik toch wel vervelend omdat ik niet kan werken en het eigenlijk wel heel graag zou willen....
Ik wens je veel succes
lilly
Beginner

Bericht door lilly »

cansado schreef:Heb mijn medewerking verleend! Veel succes met het creëren van meer (her)erkenning voor deze ziekte in NL/B en met je afstudeerproject!
Ontzettend bedankt hoor!! :D Dankzij jouw medewerking kan ik verder met het doel van dit onderzoek!
lilly
Beginner

Bericht door lilly »

niessie schreef:Ook ik heb je vragenlijst ingevuld en ik ben het met de vorige mensen eens dat sommige vragen eigenlijk niet te beantwoorden waren maar je moest wat invullen anders kon je niet verder...
De vraag bv over een sollicitatie vond ik toch wel vervelend omdat ik niet kan werken en het eigenlijk wel heel graag zou willen....
Ik wens je veel succes
Bedankt voor het invullen, het spijt mij dat je tegen dingen aan bent gelopen. Ik kan me indenken dat dit heel vervelen moet zijn. Heb je dit ingevuld bij opmerkingen? Want deze informatie is heel waardevol voor mijn onderzoek. Ik kan de uitkomst dan ombuigen en juist hierover schrijven.
Ik leer hier in ieder geval weer van en alle informatie is belangrijk! Ik begrijp je gevoel, dat je graag zou willen maar dat je het niet kunt. Mijn studie is voor mij een zware belasting, eerder was ik bezig met een heel ander onderzoek. Maar ik het niet laten een heel nieuw onderzoek op te starten gericht op ME/CVS.
Vergeet niet dat ik dit meeneem in het onderzoek, dus bedankt voor je openheid en deelname! :wink:
lilly
Beginner

Bericht door lilly »

flora schreef:Ingevuld, :wink: succes met afstuderen!
Super! Heel erg bedankt!! :wink:
lilly
Beginner

Bericht door lilly »

cansado schreef:Juist @Guido, dat probleem ondervond ik ook bij het invullen. Heb dat onder 'opmerkingen' ook even vermeld, n.l.:...

Geen keuzemogelijkheid: geen inkomsten, afhankelijk van partner.

Sollicitatie n.v.t. op mij omdat ik niet in staat ben om te werken.

Alle vragen over hulpverleners/hulpverlening ook n.v.t. , die had ik zo allemaal kunnen overslaan maar die mogelijkheid miste ik.

En bij sommige vragen waren er meerdere antwoorden van toepassing maar evenmin geen keuze hierin.
Hallo Cansado, wat vervelend.. achteraf gezien had ik het anders willen aanpakken. Eigenlijk helemaal niet handig dus. Zijn er ook vragen die je op het verleden kon toespitsen?
Maar goed, dat je dit meldt is wel weer heel waardevol voor mijn onderzoek. Zo zie je maar weer! Alle informatie die bij opmerkingen is ingevuld buig ik om, voor mij is dat even wat werk maar de resultaten moeten natuurlijk wel kloppen! :wink:
Ik ben heel erg benieuwd naar de uitkomsten! Ontzettend bedankt voor je deelname ook al was dit dus niet zo gemakkelijk! :?
lilly
Beginner

Bericht door lilly »

cansado schreef:Heb mijn medewerking verleend! Veel succes met het creëren van meer (her)erkenning voor deze ziekte in NL/B en met je afstudeerproject!
Bedankt nogmaals!! NL/B = idd een goede toevoeging. Ik gebruik ook informatie vanuit het buitenland voor het literatuuronderzoek! :wink:
Plaats reactie