Behandeling GcMAF DML en antibiotica huisarts

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
imaginary
Gevorderd lid

Bericht door imaginary »

Hellup! Heeft iemand hier ervaring mee,

ik begin namelijk aankomende dinsdag met de GcMAF en niet lang daarna met Nexavir. Nu is het zo dat ik een enorme ontsteking aan me oor heb en antibiotica moet nemen (flucloxacilline). Kan dit de behandeling beinvloeden dat ik het moet uitstellen of kan het geen kwaad? :| :-s :oops:

Heb al DML gebeld maar die assistente weet het ook niet.. en hij is niet aanwezig, pas maandag weer terug.. en me huisarts heeft al helemaal geen idee dus probeer het maar hier
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
stier
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door stier »

Daar zal toch echt een apotheker of een arts je in moeten adviseren denk ik? Vervelende situatie zeg. Die Nexavir zou je evt. een week kunnen uitstellen.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
imaginary
Gevorderd lid

Bericht door imaginary »

Ja maar ze kennen het gewoon niet, maar zal die antibiotica toch moeten nemen, me vriendin noemt me al olifantenoor :lol: maar misschien had iemand ook zo'n situatie gehad terwijl ze onder behandeling waren

wel minder als ik die gcmaf moet uitstellen :(

dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Even de apotheek bellen!

Of een bijsluiter opzoeken op internet van de meds die je gaat nemen. Is Nexavir hetzelfde als Nexavar? Ik kan alleen een pagina uit het farmacotherapeutisch kompas vinden over Nexavar:
http://www.fk.cvz.nl/default.asp?soort= ... =sorafenib
let op: nexavir is absoluut niet hetzelfde als nexavar, deze laatste is tegen tumoren, ofte chemo. admin

Anders even de huisartsenpost bellen (omdat het weekend is).

---
Oh ik vind hier nog iets:
http://www.levenmetmecvs.nl/behandeling ... eir/gcmaf/
Over een aantal maanden hoopt Dr. De Meirleir statistisch onderbouwde uitspraken te kunnen doen over de effecten van de behandeling van GcMAF bij patiënten die lijden aan de vermoeidheidsziekte M.E./CVS, die hij overigens altijd in combinatie met andere medicijnen en bijkomende voedingsmiddelen behandelt, bijvoorbeeld nexavir en antibiotica.
Staat alleen niet bij welke antibiotica.
imaginary
Gevorderd lid

Bericht door imaginary »

Er staat dus niks in de bijsluiter, alleen dat een arts daarover moet oordelen of er een wisselwerking kan zijn... heb apotheek nog voor de zekerheid opgebeld maar ze kennen het dus helemaal niet :-k

Ook al gegoogled maar dan krijg ik de link naar dit forum en voor de rest alleen behandelingen die in combinatie met Nexavir worden genomen maar niks over gcmaf ..

Moet ik toch afwachten tot maandag

dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Klopt ik vind ook niks over Gc-Maf in deze combi.
Probleem is alleen dat artsen ook niet altijd wat van wisselwerkingen weten!!
Alleen wat je moet weten is of het gevaarlijk is en het kan elkaar gaan tegenwerken.

Ik vermoed dat het niet gevaarlijk is maar elkaar alleen tegen kan gaan werken, omdat ab bacteriën bestrijdt. Maar ik heb er ook niet op gestudeerd of zo dus.. :oops:

Of een andere behandeling voor je oren? Maar dat weet ik dan ook weer niet.

Vervelend :(.
plassterk
Donateur
Donateur

Bericht door plassterk »

Ja ik gebruik sowieso nexavir in combinatie met gcmaf en antibiotica (gabbrol, tiberal, amoxicilline). Dus wat dat betreft zou dat wel kunnen volgens mij. Maar ik ben geen dokter. Gcmaf en nexavir wordt denk ik niet zo vaak voorgechreven, lijkt me sterk als alle wisselwerkingen bekend zijn. succes
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Oh dat is een goed bericht! Ik bedoel, als het bij jou werkt en voorgeschreven is door DML moet het in principe kunnen.
dino schreef:Of een bijsluiter opzoeken op internet van de meds die je gaat nemen. Is Nexavir hetzelfde als Nexavar? Ik kan alleen een pagina uit het farmacotherapeutisch kompas vinden over Nexavar:
http://www.fk.cvz.nl/default.asp?soort= ... =sorafenib
let op: nexavir is absoluut niet hetzelfde als nexavar, deze laatste is tegen tumoren, ofte chemo. admin
Dank admin, ik vroeg me het al af.
imaginary
Gevorderd lid

Bericht door imaginary »

Dankjewel allemaal voor jullie reacties en meedenken! Heb ik in ieder geval hoop dat het waarschijnlijk niet uitmaakt.. Ik zal in ieder geval maandag even laten weten wat DML erover te zeggen heeft :)

Plaats reactie