EVen een vraagje, kan het zo gauw niet vinden.
Ik ben wat dossiers aan het doornemen ivm met mijn afspraak bij DML begin maar.
Nu zie ik dat in 2009 mijn FT4 getest is op 13,9 pmol/l
Volgens internet moet dit tussen de 10 en 23 zijn. Dus is het normaal.
Maar ik vraag me af, is het niet aan de lage kant?
waarde FT4
Moderator: Moderators
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
waarde FT4
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Hoi felixloena,
Mijn internist zou die waarde aan de lage kant vinden, omdat het tegen de ondergrens zit. Er zijn mensen die daar klachten van kunnen hebben. Maar, staat op jouw kopie/uitslag achter de 13.9 ook de referentie van 10 - 23?
Laboratoria in Nederland werken soms met verschillende referenties.
En heb je ook waardes van de TSH en de T3? Die alle 3 bij elkaar geven een totaalbeeld om te beoordelen of de schildklier wel/niet goed werkt.
2009 is al een tijdje geleden. Heb je die waarden in 2010 nog eens laten testen? Om er zeker van te zijn hoe de schildklier zich gedraagt en of dat wel/niet goed gaat, zou je eigenlijk om de 6 - 8 weken bloed moeten prikken om die uitslagen/waarden goed te kunnen volgen.
@Hoi paradox,
Zelfde vraag aan jou. Staat die referentie van 10 - 23 op jouw kopie/uitslag?
Als dat zo is, is 8 zeker te laag! En kun je daar klachten van krijgen/hebben.
Jouw internist heeft dat niet helemaal goed beoordeeld.
Groetjes, Louisa
Mijn internist zou die waarde aan de lage kant vinden, omdat het tegen de ondergrens zit. Er zijn mensen die daar klachten van kunnen hebben. Maar, staat op jouw kopie/uitslag achter de 13.9 ook de referentie van 10 - 23?
Laboratoria in Nederland werken soms met verschillende referenties.
En heb je ook waardes van de TSH en de T3? Die alle 3 bij elkaar geven een totaalbeeld om te beoordelen of de schildklier wel/niet goed werkt.
2009 is al een tijdje geleden. Heb je die waarden in 2010 nog eens laten testen? Om er zeker van te zijn hoe de schildklier zich gedraagt en of dat wel/niet goed gaat, zou je eigenlijk om de 6 - 8 weken bloed moeten prikken om die uitslagen/waarden goed te kunnen volgen.
@Hoi paradox,
Zelfde vraag aan jou. Staat die referentie van 10 - 23 op jouw kopie/uitslag?
Als dat zo is, is 8 zeker te laag! En kun je daar klachten van krijgen/hebben.
Jouw internist heeft dat niet helemaal goed beoordeeld.
Groetjes, Louisa
Hoi paradox,
Info bloedwaarden, zie Schildklierstichting: http://www.schildklier.nl/asp/invado.asp?t=show&id=1410
En nog een vraagje: heb je klachten? Of helemaal niet?
Groetjes, Louisa
Mijn internist zou die 8 te laag vinden, omdat dit echt op de ondergrens zit. En een TSH van 4.2 zou hij aan de hoge kant vinden. Ik zou die waarden wel in de gaten houden en regelmatig laten gaan testen in 2011. De TSH mag niet verder gaan klimmen. Als dat hoger zou gaan worden, kun je een trage schildklier of hypothyreoïdie aan het ontwikkelen zijn.paradox schreef:Bij mij waren de ref.waarden 8-22, dus viel mijn waarde er nog net binnen. Mijn TSH was trouwens 4,2 en daarvoor waren de ref.waarden 0.2-5.5
Info bloedwaarden, zie Schildklierstichting: http://www.schildklier.nl/asp/invado.asp?t=show&id=1410
En nog een vraagje: heb je klachten? Of helemaal niet?
Groetjes, Louisa
Mijn ervaring zegt dat orthomoleculaire artsen een TSH van boven de 4 ook teveel vinden.
Ze schrijven dan kelp voor (heeft voor en tegenstanders).
Op mijn laatste uitslag vd huisarts is de ref van TSH : 0.3-4 !
Ze schrijven dan kelp voor (heeft voor en tegenstanders).
Op mijn laatste uitslag vd huisarts is de ref van TSH : 0.3-4 !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Nee staat er niet bij, heb ik op internet gevonden.Maar, staat op jouw kopie/uitslag achter de 13.9 ook de referentie van 10 - 23?
TSH is 2,59. Hier staat ook geen referentiewaarde bij. Verder is er niks getest.
Ik snap dat dit lang geleden is, ben gewoon alles wat ik heb aan het verzamelen om mee te nemen naar DML.
Leven is het meervoud van lef - Loesje