kokhals neigingen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ernesto
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 sep 2010, 15:41

kokhals neigingen

Bericht door ernesto »

Zijn er misschien meer mensen die last hebben van snel kokhalzen.
Ik heb het bijvoorbeeld vaak met tandenpoetsen, als ik te lang mijn tanden poets moet ik kokhalzen.
Heb het ook wel met andere dingen wel.
Of is het gewoon een afwijking van mijzelf.
Probeer het leven te leven, in plaats van het te lijden.
lano
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 feb 2010, 14:39

kokhals neigingen

Bericht door lano »

ik kreeg het doordat ik onbewust in paniek raakte als mn lichaam te vermoeid was en ik niet aankon wat ik op dat moment aan het doen was. Zou dat het soms kunnen zijn? Het tandenpoetsen is miss jouw piekermoment over de dag van morgen?
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
Gebruikersavatar
laura
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jan 2011, 21:56

Bericht door laura »

Ik heb het ook hoor! Niet van de stress, maar gewoon... Ik heb het ook met dingen die ik vies vind. Naspoelen na het tandenpoetsen, merken dat het bijna warm water is, toch maar spoelen, en dan maar kokhalzen ja. Ik heb tandpasta tegen gevoelige tanden geprobeerd, na de eerste keer dacht ik al, hmmm. Na de derde keer heb ik t maar weggegooid, kokhalzen is naar!

Of pillen slikken, vreselijk! Veel water, hoofd goed achterover en meestal gaat dat goed.

De eerste keer dat ik carnitine in vloeibare vorm innam... verschrikkelijk! Was dus ook de enige keer. En daarna overstappen op 9 dikke pillen... nee niet leuk, elke keer weer kokhalzen, of ik ze nou per stuk innam of per 3.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik heb daar ook heel veel last van gehad met tandenpoetsen. Maar sinds ik een andere tandpasta gebruik zonder mint smaak heb ik er veel minder last van. Ik heb het ook met andere dingen met een scherpe en/of uitgesproken smaak. Van heel veel andere dingen wordt ik voornamelijk misselijk zonder de kokhalsneigingen maar ook dat is geen pretje.
Gebruikersavatar
ernesto
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 sep 2010, 15:41

Bericht door ernesto »

@ Lano: Denk niet dat, dat het is ik heb het ook weleens als s'ochtends mijn tandenpoets.

@ Laura: Jouw verhaal is mij heel kenbaar, en dan is je buik minstens een half uur van slag, da je je beroerd voelt.
Alleen als ik dan weer teveel water in mijn mond neem, dan komt het kokhalzen weer.

@ Marianeke: Ik ben bang dat het niet de tandpasta is, ik heb een hoop verschillende geprobeerd.

Het kan ook snel opkomen zoals Laura schrijft met medicijnen innemen en vies eten.
Ik denk zelf dat het ontstaat dat wanneer er een bepaalde druk in de mond ontstaat, de slokdarm in werking word gesteld.
Nu vraag ik me alleen af of dat ook met ME/CVS te maken heeft of gewoon aan mij ligt.
Probeer het leven te leven, in plaats van het te lijden.
Gebruikersavatar
cieke
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 nov 2010, 09:38

Bericht door cieke »

Raar, maar waar. Krijg altijd braakneigingen bij te sterke temperatuurschommelingen.
Zoals waneer ik uit bad of douche stap, alhoewel de badkamer goed verwarmd is.
lano
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 feb 2010, 14:39

Bericht door lano »

ik heb trouwens ook altijd het gevoel dat mijn keel opgezwollen is, daar ligt t bij mij ook voor n deel aan denk ik. Herken je dit?
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
Plaats reactie