slecht gebit

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

slecht gebit

Bericht door niessie »

Ik weet niet of er al een topic van is en of dit ook een symptoom is maar ik vind het knap beroerd
Ik heb altijd al een slecht gebit gehad ook als kind ,al snel gaatjes in gebit en bij het ouder worden steeds meer problemen....
Uiteindelijk ben ik nu al 4 kiezen kwijt ,heel wat vullingen(zijn laatst jaren vervangen in witte) al een keer kaakchirurg en nu alweer een complete kies verloren gisteren waar net een aantal maanden terug een dubbele wortelkanaalbehandeling is gedaan.....de hele kies is weg ik zie alleen de behandeling van de kanalen nog zitten dus ik vrees weer de kaakchirurg :shock:

Ik vraag me af of iemand dit herkent of dat dit los staat van de ME/cvs???
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

slecht gebit

Bericht door marlène »

Ik heb al mijn tanden nog afgezien van de wijsheidstanden lol.

Ze zien er verder best goed uit. De meesten wel gevuld. Een paar ontzenuwd, eentje blijft alle dagen pijnlijk bij eten of drinken maar niets te zien alleen een stukje wortel dat bloot ligt en waar niets aan te doen valt.

Mijn man daarentegen heeft ook al een fortuin uitgegeven aan de tandarts maar hij heeft geen ME/CVS.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

slecht gebit

Bericht door josje »

niessie,ik heb ook veel last van mijn gebit en ben bang dat ook dit een gevolg van me cvs is.
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

slecht gebit

Bericht door startdust »

Hey niessie, ik heb daar eigenlijk geen last van.Maar ik ben ook pas 21 meschien heeft dat ermee te maken.
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik heb nog een heel mooi gebit, al zeg ik het zelf.
Wat ik wel heb, is soms ontstoken tandvlees.
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

slecht gebit

Bericht door magnetronnie »

Hier ook veel gaatjes (tegen de 20 in 5 jaar tijd ongeveer) en mijn tandarts zegt dat het inderdaad door verminderde weerstand kan komen. Binnenkort moet ik naar de mondhygiëniste om mijn gebit te laten reinigen, hopelijk scheelt dat in de gaatjes.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Bedankt voor jullie reacties!
Ik krijg altijd van de tandarts te horen dat ik mijn gebit zo goed verzorg en dat ik heel zuinig ben op mijn gebit.....maar dat helpt dus niet genoeg
Ook ga ik naar de mondhygieniste al heel lang, ik had altijd ontstoken tandvlees maar dat is wel verminderd alleen als ik mijn menstruele periode ben dan heb ik er weer tijdelijk last van maar dat komt volgens mij door de hormonen!!!
Al met al wel flink balen!!!!!!!
elssp
Actief lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 nov 2007, 14:03

Bericht door elssp »

Hallo,

Ik heb ook een heel slecht gebit. Bij mij komt dit voor een deel door glutenintolerantie. In Noorwegen worden tandartsen erop getraind om bepaalde afwijkingen bij kinderen te herkennen en ze dan door te sturen voor coeliakie testen.

DML vraagt ook altijd naar bloedend tandvlees.

Ik vind wel dat ik sinds ik in behandeling ben minder gaatjes heb en geen bloedend tandvlees meer heb. Ik heb het gevoel dat mijn speeksel anders is van samenstelling.
Laatst gewijzigd door elssp op 07 dec 2010, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik ben bang dat ook dit weer te maken kan hebben met het virus/slecht immuunsysteem :roll:
Helemaal zeker is het volgens mij niet want ik ken wel meer mensen die geen ME/cvs hebben en een slecht gebit
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

@ Niessie: ik heb er nogthans geen last van. Wel slijtage door het enorme knarsetanden wat ik blijkbaar 's nachts doe. Daardoor gaat ook je tandvlees ontsteken, want de druk is te groot. Ik had zo'n opbeetplaatvoor de nacht, maar die heb ik al doormidden gebeten.
En die digen kosten 90 euri, dus laat maar effe.
Succes bij de kaakchirurg!!!!!!

XX Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Vlindertie nu jij het over tandenknarsen hebt....ik heb ook veel last hiervan en ik heb het wel besproken met de tandarts maar volgens mijn tandarts kan het niet je kiezen kosten.....ik denk hier toch anders over :?
Ik heb ook ooit een soort bitje gehad voor de nacht maar ook die heb ik totaal verwoest :wink:

Ik heb ook nog gedacht dat het door medicatie kan komen bv AB maar volgens de tandarts richt AB geen schade aan!!!
Hoezo ook hier weer tegen de bekende muur lopen :shock:
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Heb ook een heel slecht gebit.. en ben nog maar 20!
Maak me er wel zorgen over.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Hoi Nabo heb jij ook veel last van ontstekingen in je gebit???
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

niessie schreef:Vlindertie nu jij het over tandenknarsen hebt....ik heb ook veel last hiervan en ik heb het wel besproken met de tandarts maar volgens mijn tandarts kan het niet je kiezen kosten.....ik denk hier toch anders over :?
Ik heb ook ooit een soort bitje gehad voor de nacht maar ook die heb ik totaal verwoest :wink:
Heb er ook veel last van. Mijn hoektanden waren volledig 'weggesleten' en ook mijn andere tanden waren aangetast. Ondertussen is mijn gebit terug opgelapt en zit ik al aan mijn 2e opbeetplaat :wink:

Ben ook gevoelig voor tandvleesontstekingen en heb ook heel gevoelige tanden sinds ik ziek ben (vooral last van koude dranken /voedsel)
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik kom net van de tandarts en ja hoor waar ik al bang voor was is een feit...naar de kaakchirurg :shock:
Ik ben er op dit moment zo mee klaar met alles en ik kon me bij de tandarts ook niet meer inhouden.....de arts gaf gelijk al aan dat hij me behoorlijk vind afgevallen en dat ik een ingevallen gezicht krijg dat viel hem meteen op...
Ik zei ook direct dat ik ziek ben en dat je dat nu gaat zien!!!!!!

Ik gaf ook aan dat volgens mij ook deze problemen met mijn gebit van de ziekte kan komen maar daar was hij niet zo zeker van :evil:
Het is allemaal psychisch zwaar he zei hij en dat viel bij mij niet goed ....toen gooide ik alles eruit de operatie,het virus,de ontstekingen in mijn heup etc...
Ik kan het hem ook niet kwalijk nemen het is een lieve tandarts en begrijpt helemaal niets van mijn ziek zijn maar hij kan er ook niet zoveel mee....

Ik moet dus naar de kaakchirurg en ik kan pas op 16 februari terecht in het ziekenhuis(de wortels moeten eruit gesneden worden!!)
Alsof het nog niet genoeg was begon hij erover dat er wel wat voor in de plaats moet komen na de operatie want dit kan niet zo blijven en dat gaat op zijn minst 1200 euro kosten voor een brug of een implantaat :shock:
:shock: :shock: ......ik heb het geld er niet voor en door de slechte conditie van mijn gebit krijg ik ook geen hoge verzekering voor elkaar voor de tandarts dan 500 euro per jaar!!!!

Ik heb de verzekering gebeld en als mijn gebit of kaak zo slecht is dat er een operatie moet komen dan wordt het wel vergoed anders niet :shock: :shock: :shock:
Dus eigenlijk moet ik op het ergste hopen want dan vallen de finaciele kosten mee :cry: :cry: :cry:

Mijn kaak is al voor een gedeelte geslonken en er zit op bepaalde plekken geen kaakbot meer :roll:

Ik begin er nu echt genoeg van te krijgen van alle tegenvallers en alle ellende die maar als een stoomtrein doorgaan :twisted: :twisted:

IK BEN HET MEER DAN ZAT :roll: :roll: :roll:
Plaats reactie