Koffie

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Koffie

Bericht door karolien »

Ik zit met een probleem, en ik vind het zelf een onozel probleem, maar toch ook weer niet.

Ik doe al jaren een serieus dieet, zonder gluten, zonder melkprodukten, zonder fructose, zonder soya, en bla bla bla...
Nu heb ik dat de voorgaande jaren gedaan en ik vond dan van mezelf dat ik een tas koffie verdiende, dus eigenlijk heb ik mezelf beloond met een tas koffie: zo echt van: Okee, ik moet al die dingen laten staan, maar ik heb toch tenminste mijn koffie nog (en ik lees dat er hier zijn die daarvoor vb. chocolade of zoiets nemen, ik bedoel, een beetje om zich te troosten)

Nu ben ik dus vorig jaar seriues weer heringevallen en volgens mij door de koffie, ik voel echt serieuze tintelingen, allergie-verschijnselen... door de koffie. Ik ben al echt geminderd en drink siommige dagen helemaal al niets meer.
En toch ben ik dan weer zonder erbij na te denken koffie aan't zetten, het lijkt alsof ik door mijn brainfrog mij er niks meer van aantrek.

Ik las al bij de poort, dat je verslaafd kan zijn aan produkten waar je juist allergisch aan bent, dus dat is een dilemma.
En bij mij is dat zeker zo.

Heeft er iemand een tip om het toch te laten?

Ik wil geen ellenlange uitleg van waarom koffie slecht is, want dat weet ik ook, ik voel het zelfs de laatste tijd aan mijn lever!

Ik wil precies mijn "houvast" niet kwijtraken, ik weet niet wat dit is!!!
En dan kruip ik in mijn slachtfferrol: mag ik dan niks meer, ik kan al evengoed dood zijn, etc...
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Koffie

Bericht door cansada »