Koffie

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Koffie

Bericht door karolien »

Ik zit met een probleem, en ik vind het zelf een onozel probleem, maar toch ook weer niet.

Ik doe al jaren een serieus dieet, zonder gluten, zonder melkprodukten, zonder fructose, zonder soya, en bla bla bla...
Nu heb ik dat de voorgaande jaren gedaan en ik vond dan van mezelf dat ik een tas koffie verdiende, dus eigenlijk heb ik mezelf beloond met een tas koffie: zo echt van: Okee, ik moet al die dingen laten staan, maar ik heb toch tenminste mijn koffie nog (en ik lees dat er hier zijn die daarvoor vb. chocolade of zoiets nemen, ik bedoel, een beetje om zich te troosten)

Nu ben ik dus vorig jaar seriues weer heringevallen en volgens mij door de koffie, ik voel echt serieuze tintelingen, allergie-verschijnselen... door de koffie. Ik ben al echt geminderd en drink siommige dagen helemaal al niets meer.
En toch ben ik dan weer zonder erbij na te denken koffie aan't zetten, het lijkt alsof ik door mijn brainfrog mij er niks meer van aantrek.

Ik las al bij de poort, dat je verslaafd kan zijn aan produkten waar je juist allergisch aan bent, dus dat is een dilemma.
En bij mij is dat zeker zo.

Heeft er iemand een tip om het toch te laten?

Ik wil geen ellenlange uitleg van waarom koffie slecht is, want dat weet ik ook, ik voel het zelfs de laatste tijd aan mijn lever!

Ik wil precies mijn "houvast" niet kwijtraken, ik weet niet wat dit is!!!
En dan kruip ik in mijn slachtfferrol: mag ik dan niks meer, ik kan al evengoed dood zijn, etc...
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Koffie

Bericht door cansada »

@Karolien, het wordt niet voor niks ‘bakkie troost’ genoemd. Ikzelf drink thuis nooit koffie, alleen thee. Alleen als we af en toe uitgaan dan verkies ik koffie boven thee. En inderdaad denk ik soms ook wel : mogen we nou helemaal niets meer!
Gast

Koffie

Bericht door Gast »

hoi karolien,


ik had een kennisje en die mocht ook geen koffie meer, ze dronk cichorei koffie
volgens mij een alternatief drankje voor koffie, zonder de cafeine?
als je googled op cichorei koffie, staat er ook dat het goed is voor je lever?
weet er zelf dus niet veel van, maar misschien zelf eens lezen
kan me voorstellen dat je het mist, drink zelf smorgens en savonds senseo koffie, zou het ook niet willen missen
groetjes
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Koffie

Bericht door stier »

Ik kan ook niet tegen koffie. Ben toen overgestapt op décafé. Maar daar hoorde ik ook weer negatieve dingen over. Toen die 'alternatieve' koffie gaan drinken. Maarrrrr, die is dus van granen gemaakt en bevat dus gluten. Vooruitlopend op mijn uitslag bij DML ben ik sterk gaan minderen met mijn gluten. Dus die koffie neem ik ook niet meer. Maar net als jij kan ik niet goed zonder mijn bakkie troost. Dus neem ik nu weer décafé soms. Stom gedoe ook allemaal ;-)
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Thx voor de tips, maar tegen decafiné kan ik dus ook niet tegen, en granenkoffie is idd ook geen alternatief.

Ik drink meestal water en tussendoor wel es een tas thee, maar is toch niet hetzelfde.

En van dat bakkie troost, inderdaad, dat is het ook, he.

Ik heb hier op mijn keuken al een blad papier hangen, met: "GENE KOFFIE! Nu is het genoeg, he!"" erop, maar dat helpt voor 2 dagen en dan begin ik toch weer terug, pfff...

Ik zou iets moeten kunnen vinden waar ik me ook kan aan optrekken, maar iets gezond dan, maar wat???


Als iemand iets moest vinden, laat het me weten, he!!!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Koffie

Bericht door marlène »

Ik vind het naar vergif ruiken dus lekker handig. Wat iedereen heeft met koffie heb ik nooit begrepen ...

Het zou de ontgiftiging in de lever vertragen, dus dat is dan weer leuk meegenomen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gast

Bericht door Gast »

Ik drink ook graag koffie en teveel probeerde ook te minderen maar zonder s6
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Hier zit een koffie-verslaafde dus ik zou je echt niet kunnen helpen.
Kan je het niet gewoon een tijdje niet in huis halen? Of moeten andere gezinsleden dan eronder lijden? Het is maar een simpele oplossing hoor, maar wat er niet is kun je ook niet nemen.

Het is jammer dat je merkt dat je er zo slecht tegen kunt, anders zou ik zeggen; neem die troost!
Maar dat is niet zo handig. Is zoethout sabbelen wat? Dat wordt vaker gebruikt bij het afremmen van verslavingen. Dan heb je toch iets in je mond, maar omdat t niet zo erg lekker is, raak je daar niet aan verslaafd.

Succes hoor!
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik wou dat ik ook vond dat het naar vergif ruikt. :? :? :?
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Heb ik ook al geprobeerd om het niet in huis te halen, maar dan komt er weer volk, en ja, die drinken dan graag ... ge weet wel.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Wel heel fijn dat er nog volk komt.
Ik ga iets heel stoms zeggen tegen je; het is een kwestie van de knop in je hoofdje omzetten. Als je merkt dat je er trek in hebt tegen jezelf zeggen; ik heb het niet nodig. Ik word er geen ander mens van en het brent me niets dan ellende.

Nou weet ik het ook niet meer.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Misschien dat het al helpt om het hier ter sprake te brengen, he!
Hopelijk!
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Vraag is : mis je de smaak of het warme drankje ?
Bij mij is het gelukkig het tweede : ik haal de troost uit warme thee.
Ik mis de koffie niet (inderdaad slecht voor lever en gal maar je leest ook positieve berichten over koffie, dus wel jammer).

Eens vragen in een bio-dieet-winkel ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Goed idee, Senna, en nu denk ik er ook aan dat er een eindje verderop een koffie-shop is waar je allerlei soorten koffie en een boel uitleg kan krijgen.
Misschien hebben ze wel anti-allergische koffie??? Ik kan het in elk geval eens vragen, he!! :wink: :wink:
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Aiai, herkenbaar. Ik ben echt koffie verslaafd en dan toch vooral van die cappuccino (ook uit zakjes) en het liefst met wat cacao erdoor. Ik kon er zo drie/vier bakken per dag van drinken. Ik heb tig keer geprobeerd om te stoppen, nooit gelukt. Tot ik bij Christine T. kwam. Ze zei gewoon: drink voorlopig maar even cafeine vrij. Thuis zag ik dat ik maar twee bakjes cafeine vrij mocht drinken per dag. Pff. Vier dagen knallende koppijn gehad!! Maar ik ben ervan af. Ik drink iedere dag twee bakkies cafeïne vrij en heel soms nog een derde. Maar de cafeine mis ik niet meer. Wat er fijn aan is, is dat ik nu wel trots kan zijn op mezelf dat het me eindelijk gelukt is: geen cafeine meer.

Aan thee vind ik niets, heb jij dat ook, slappe zooi :wink:
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Plaats reactie