wie heeft antwoord? auto immuun systeem

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tamara
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 aug 2009, 17:24

wie heeft antwoord? auto immuun systeem

Bericht door tamara »

Hallo allemaal,

Na bloedonderzoek in het ziekenhuis bleken al mijn waardes binnen de norm te zijn, behalve de waardes van mijn auto immuun systeem. Ik kreeg als antwoord van de internist dat gezien mijn klachten en deze uitslag het hoogstwaarschijnlijk betekend dat ik een auto imuunziekte heb.

ik moet nog een keertje terug naar de internist over een week of 8 maar ik vroeg me af of dit bij jullie ook in het bloed was te zien? en wat hier nou de betekenis van kan zijn... en of iemand me kan vertellen wat er dan gaat gebeuren voor onderzoeken.... alle antwoorden zijn welkom.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

wie heeft antwoord? auto immuun systeem

Bericht door janine »

Welke waardes?
Succes Tamara.
Gebruikersavatar
tamara
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 aug 2009, 17:24

wie heeft antwoord? auto immuun systeem

Bericht door tamara »

ja die weet ik dus niet dit is alles wat ik te horen kreeg...
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

wie heeft antwoord? auto immuun systeem

Bericht door janine »

Oh lekker lullig.
Zou ff je gegevens opvragen, kan gewoon hoor!
Draaien ze de labuitslagen maar lekker voor je uit.
(voortaan meteen doen als je weg gaat terwijl je net de uitslag hebt gehoord. Zo wordt je van vallen en opstaan langaam wijzer..helaas is dat nodig)
Gast

wie heeft antwoord? auto immuun systeem

Bericht door Gast »

hoi tamara,


ik weet dat als ik naar de reumatoloog ga de ana en anf waardes worden gecontroleerd, dat kan dus wijzen op een immuunziekte lupus, sjogren of andere reuma ziekte
.
maar je kunt deze waardes ook hebben en geen klachten/ziekte
ik weet dus niet wat jouw internist heeft gezien, maar anders bel je toch even de huisarts? deze zal dat ook wel binnen hebben gekregen
soms wordt er vaker geprikt en dan zijn de waardes weer uit het bloed, dus het hoeft nog niet zeker te zijn
maar ik kan me voorstellen dat je nu heel graag wil weten waa rde internist aan denkt, zou zelf ook geen 8 weken willen wachten
wel typisch ME hè, ben je thuis, en dan komen de vragen...
Plaats reactie