Nagels groeien niet?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mariabel
Beginner

Nagels groeien niet?

Bericht door mariabel »

gister avond viel het mij ineens op dat ik volgens mij een jaar lang mijn nagels niet heb geknipt.. groeien ze niet meer.??. ook heb ik aan de rechter kant kalkplekken op mijn nagels..
klopt het dat nagels minder groeien ??
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

nagels..

Bericht door verlorengezondheidman »

Mijn nagels groeien wel echter, zitten er een soort van reliefachtige lijntjes/striemen op, daarnaast heb ik vaak last van ingescheurde nagels.
Ik vermoed dat het met ME/(cvs) te maken heeft.

De conditie van je nagels heeft geloof ik ook met je immuunstelsel (=lek bij mij) te maken, net als o.a. je tandvlees, huid en darmen.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gast

nagels..

Bericht door Gast »

hoi,

heb zelf ook allemaal ribbels op mijn nagels,(vertikaal) en ze scheuren erg snel, zijn slap
heb zelf eens gegoogled op: geribbelde nagels, en las dat dit heel veel voorkomt bij mensen met immuunziektes, en vit tekort door malabsorbtie!
kan zelfs een voorbode zijn van psoriasis..
google wat is de oorzaak van ridges op vingernagels ?(vertaling)
anaska
Actief lid

nagels..

Bericht door anaska »

Sinds ik aan de carnitine ben, groeien mijn nagels erg snel! Ze zijn ook sterker, eindelijk geen ingescheurde nagels meer. Waarschijnlijk ligt het toch aan stofjes die je wel of niet in je lichaam hebt of je nagels snel/helemaal niet groeien?
De ribbels over mijn nagels heb ik ook.
Plaats reactie