een weekeind weg wat te doen met voedselintolleranties?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hanne
Beginner

Bericht door hanne »

Hoi,

Nu heb ik sinds kort ondekt waar ik intollerant aan ben en dat zijn nou net de onhandige dingen....
zoals tarwe,lactose,soja,bakkersgist en vis (dit zijn de voornaamste)

maar nu ga ik 4 dagen weg en ik vraag me af hoe ik dat met eten ga moeten doen.
van het ontbijt in het hotel zal ik niet veel mogen eten en ook s,avonds denk ik dat eten ingewikkeld kan zijn..
dit is nog allemaal nieuw voor mij en het lukt me nu aardig om dit thuis toe te passen....maar een paar dagen weg dat is weer wat anders :)

hoe lossen jullie dit op?

groetjes hanne
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Hai Hanne,

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me zo voorstellen dat je zelf eea meeneemt wat je wel mag hebben? Overleg anders met het hotel even vooraf. Veel hotels en restaurants zijn bereid mee te werken met bepaalde eetvoorschriften, als ze het van te voren weten. Gewoon bellen en dan heb je zekerheid. Dan verpest dat je weekendje weg niet en kan je lekker gaan genieten!.

Succes en veel plezier,

Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Join the club!

Makkelijk is anders, en ik zondig wel eens tegen deze produkten als ik wegben, maar dan moet ik er wel de gevolgen van dragen en als je dan es wegbent, is het ook niet leuk dat je je dan weer terug moe etc... voelt.
ik heb 2 jaar volledig vrij van gluten, melk, fructose gegeten en dan nam ik bij uitstapjes gewoon alles mee, en zocht daar ergens in de buurt een winkel waar je glutenvrije produkten kon kopen of zo...

Maar sinds enkele maanden zondig ik wel es, en dus ook op een uitstapje.

Het is dus echt afwegen hoeveel last je ervan ondervind, en of je kan zondigen of toch echt liever niet.

Maar, geloof me, je word er wel wat aan gewend, maar het blijft een probleem, hoor.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Ik vind dit ook heel vervelend ik probeer er zeker rekening mee te houden anders heb ik heel veel last van mijn darmen ......maar ik zondig soms toch ook en ondanks alles kan ik dan genieten van mijn foutje.
Het is wel heel moeilijk met het glutenvrije dieet maar sommige restaurants zijn zeker wel bekend met dit dieet maar of het helemaal betrouwbaar is dan...het gaat dan weer om het bereiden in de keuken dat gaat ook vaak mis

Zelfs in het ziekenhuis volgende week werd mij geadviseerd om zelf glutenvrije producten mee te nemen omdat ze het wel kunnen bestellen maar vaak wordt er helemaal verkeerd mee omgegaan........

Er schijnt een website te bestaan die aangeven waar je goed glutenvrij kunt eten...kost geloof ik wel geld

Het is en blijft een heel gedoe dat glutenvrije dieet :roll:
hanne
Beginner

Bericht door hanne »

Hoi,

De tip om het hotel even te bellen ga ik zeker doen!
en wat koeken (die ik wel mag) ga ik ook zeker mee doen das toch al iets.

bedankt
Plaats reactie